billig aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Corn

Som tilbehør til kød af forskellig slags er jeg vild med bulgur, som ikke koster alverden... Så kog bulgur og lav en dressing af lækker olie med lidt salt, peber og frisk hvidløg. Smager fantastisk hældt over bulgur...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

hj & sofie

Ja, bulgur er rigtig godt. Det kan man også spise dagen efter koldt, med noget frisk dressing til. Muuums

Anmeld

17. januar 2010

Lone Jakobsen

puha....lige en tråd for mig. synes nemlig alt vores mad er billigt, da jeg nærmest ikke køber noget til normal pris. jeg bruger alle rester og smider praktisk talt aldrig mad ud. skal lige siges at vi er en familie på 2 voksne og 4 børn.

men her et udpluk af billige rette for os:

pandekager (lav rigeligt og gem resten)

pasta med kødsauce (igen, lav rigeligt)

rester fra de 2 andre dage, pandekager med fyld, drysset med ost, ind i ovnen og friske grøntsager til

medister (rester gemmes til bixemad)

pariserbøf

hjemmelavet pitabrød med æg og tun

pølsehorn med pasta

farsbrød med ris

lasagne

fisk på rugbrød (steg fx. et par skiver torskerogn)

karbonader med kartofler

ribbensteg fåes tit rigtigt billigt, og kan fx. skæres i skiver til flæsk (stegt flæsk med persillesauce) er der ben i, skæres de fra og steges til "goe ben"

Anmeld

17. januar 2010

Jordbærpigen

Du kan evt. besøge http://voresborn.dk/madplanen og få inspiration til madplanen samt indkøbslisten dertil Så kan du selv vælge de billigste retter ud

Anmeld

17. januar 2010

6800

Vi spiser rigtig meget kylling herhjemme:

Kylling stegt på panden, når de er næsten færdige kommer de i ovnen og steger færdig. Kogte ris og en pose grøntsagsblanding kommer nu på panden, som kyllingen var på og steger i væsken fra kyllingen, til sidst kommer man væsken kyllingen har givet fri sig i oven oven på risene....

Eller:

Små kyllinge stykker steges på en pande, når de er færdig stegte kommes der en pose grøntsagsblanding på panden sammen med kyllingen og steger lidt tid. En pakke frisk pasta koges sammen med nogle grønne bønner. vandet hæles fra og et glas grøn pesto og lidt madlavningsfløde tilsættes og vendes godt.

Eller:

Små kyllinge stykker steges i en pande, en dåse hakkede tomater tilføjes sammen med nogel peberfruger, ananastern og lidt mælk...serveres med ris....

Anmeld

17. januar 2010

Bavianis

Anne Larsen laver hver uge en gratis madplan, of den er ret billig og jeg synes retterne er rigtigt gode. Retterne er enkle og sunde og hurtige at lave.

Vi bor selv langt ude på landet, så hvis vi skal have varm mad så skal ingredienserne være i hus så man ikke skal bruge lang tid på at handle først.

Du finder madplanen ved at søge: anne larsen madplan uge XX. Det er WeekendAvisen der har den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.