billig aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.192 visninger
25 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

Sara.

Kom med foreslag

Vi er ved at løbe tør derhjemme / er dårlige til at finde på nyt.... og da min kæreste er lærling og jeg er på su behøver det ikke koste en herregård

Glæder mig til at høre jeres forslag.... hvis jeg ikke lige skrive tilbage er det fordi jeg ikke har net derhjemme endnu.

Hilsner fra Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Diana...

Kyllinge filet er jo billige når de er på tilbud i de store kasser og kan laves på så mange forskellige måder. Det gør vi meget gryderet i ovnen på panden osv osv osv.

Du kan lige få en af opskrifterne det har været min livret siden jeg var helt lille og er os min søns sjovt nok. Det eneste jeg køber når jeg skal lave den er bønnespier og porre for resten har jeg altid så det må man sige er billigt. hov og ja så der jo altid til 2 dage her hjemme i den.

500g Skinkekød

2 gulerødder 

2 porre

bønnespirer

1 tsk ingefær 

2 tsk salt

1 tsk peber

1 spsk rødvins eddike 

2 spsk soja

1/2 l bouillon

Kødet skæres ud i tern og brunes sammen med gulerødderne. krydderierne proppes i sammen med bouillionen. 10 min før madden er færdig skal porre og bønnespire i.

Skal ca have en halv time.

Tilbehør: ris

Anmeld

16. januar 2010

jillkolsbjerg

Kom med foreslag

Vi er ved at løbe tør derhjemme / er dårlige til at finde på nyt.... og da min kæreste er lærling og jeg er på su behøver det ikke koste en herregård

Glæder mig til at høre jeres forslag.... hvis jeg ikke lige skrive tilbage er det fordi jeg ikke har net derhjemme endnu.

Hilsner fra Sara

Vi har det samme problem herhjemme;-) Vi er dog ikke på su, men vi har da heller ikke penge som skidt;-) Egentlig er vores problem at vi ikke kan finde på noget til aften....eller rettere sagt jeg kan ikke finde på noget hele tiden...kæresten spørger altid " hva finder vi på til aften"....hvorpå han egentlig mener "hva finder DU på til aften"...smiler......det er ikke kun kvinder der pakker tingene ind...hehe.

men det blev til at jeg lavede en liste, det er hovedsageligt hurtig mad da vi har sent fri, og synes egentlig heller ikke det er specielt dyrt- ;-) men det er jo en vurderingssag;-) here it comes, håber du kan bruge den til noget;-)

Gryderet+ris

Hjemmelavet pizza ( man kan købe færdig bunde i ruller, de skal bare rulles ud og fyld på, hva man nu har, tager ikke lang tid, og er billigt)

Bøf m/løg+kartofler

hjemmelavet burger evt med ovnkarfofler

pitabrød

tærter ( de der færdige tærteblandinger er rigtig gode specielt de grove ) + salat

fisk+kartofler+ris

rugbrød med pålæg

kødsovs og pasta ( rester af kødsovs kan evt bruges på pizzaen)

wok+ris

frikadeller+kartofler+persillesovs

æggekage (evt lavet i ovnen, går stærkt og man skal ikke holde øje med den som når den laves på panden...er meget lækre i ovnen, da den bliver stor og fin som en suffle)+rugbrød+purløg tomater

kylling i karry+ris ( kan laves på kyllingfileter)

lasagne

taco

hotdogs

karbonader+grønærter

pandekager med fyld - i ovnen( madpandekagerne kan også købes færdige)

suppe

chili con carne+brød

det var noget af det jeg kunne finde på at lave;-)

knus jill 

Anmeld

16. januar 2010

ekzunz

Jeg forsøger også at tænke i billig mad herhjemme, og en af favoritterne er kartoffel/porresuppe med masser af chili. Kylling i karry med ris får vi også ofte. Og så er hakket kød i en eller anden form næsten altid på menuen.

Men ellers afhænger definitionen af billig mad jo af hvordan ens familie er sammensat. Vi er en kæmpefamilie med 2 voksne og 5 børn - men 3 af børnene er så store at de jo spiser mere end mig. Dvs. at vi faktisk laver mad til 5 voksne og 2 børn hverdag. Så hos os er pasta med kødsauce faktisk ikke specielt billigt at lave. Så er det for os billigere at lave hakkebøffer med kartoffelbåde og hjemmelavet dressing....

Anmeld

16. januar 2010

mullesmith2

Forloren hare bare kun med svinefars. Og så selvfølgelig røre farsen som var det til frikadeller og bland ca 2dl rasp i også, form som et brød og pak den ind i bacon, læg den i et fad og hæld et par deciliter mælk ved den og vand også, den må ikke tørre ud under stegning da du skal bruge skyen til en opbagt sovs (brug evt. ribsgele i sovsen)..  lav kartofler og sovs og nogle grøntsager evt fra frost. den skal steges ved 170-80 grader i 40min.

Svinekød er for det meste ret billigt. og kartofler koster heller ik meget og grøntsagerne kan man vel også få for en 10kr pr pose.

Jeg har masser ideer til billig mad, jeg arbejder med mad hver dag.

Kram Louise

Anmeld

16. januar 2010

kiroo

lærkes_mor skriver:

Kom med foreslag

Hilsner fra Sara

lige en opskrift på en nem pizza dej der er dejlig billig..

ca, 2 pizza her hjemme rækker det til to voksne og en pige på 5 plus lidt frokost dagen efter

2½ dl lille fingervarm vand
25g gær
1tsk salt
½ spsk sukker
2spsk go olie
500g mel jeg vudere dog selv hvornår der ikke skal mere mel i.

hæve en times tid, også er den klar til at rulle ud.

Anmeld

16. januar 2010

steph0804

Rabatten har hver uge en kok der viser forskellige gode opskrifter hvor der er mad til 4 for 20kr pr. mand. Du kan finde opskriften på www.rabatten.dk

Anmeld

16. januar 2010

mullesmith2

ow kom lige til at tænke på at du kunne koge en kylling/høne og lave suppe og høns i asparges. det er heller ikke noget der koster det vilde og så har man til flere dage. eller man kan fryse det ned.

Anmeld

16. januar 2010

lillemunk

Vi har en hao ret her hjemme

Pasta med bacon, ærter og majs.

Kog pastaen
Skær bacon i tern (billigst at købe hele stykker) steg den
Jeg køber ærterne frossen
Dåse majs
Når pasta og bacon er stegt blander jeg det og kommer maj og ærterne i.

Serveres med flute... og en hjemmelavet dressing eller bare ketchup.

Smager skønt varm som kold.
kan også bruges som madpakke dagen efter.

Anmeld

16. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Her er en nem, billig og lækker ret:

Pestopasta med kylling (2 pers.)

1 løg

400-500 g hakket kyllingekød

1 pk fyldte pasta (alm. pasta ksn også sagtens bruges)

1 glas grøn pesto

salt/peber

Fremgangsmåde:

Sæt en gryde over med letsaltet vand.

Hak løget og kom i en pande med lide margarine og vend rundt til løgene er gennemsigtige.

Kom kyllingekødet i panden og steg indtil alt kødet er brunet. Kom derefter hele glasset med pesto og vend rundt, lad simre et par minutter.

Kog pastaen færdig og hæld derefter den afdryppede pasta i panden.

Vend rundt, krydr med salt og peber - og værsgo at spise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.