jeg slipper aldrig af med rygsmerterne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

bondepigen skriver:

Det er jeg meget ked af at høre Karina, for jeg kender det kun alt for godt. Jeg ville ønske jeg orkede at sætte hår, lægge make up, og at kunne gå i højhælede sko, men det kan jeg ikke... Det er virkelig noget L***, at man skal døje med kroppen i så ung en alder.

Hvis det kan trøste dig, så slipper jeg heller aldrig af med mine ryg- og ledsmerter, jeg er kun 33, men det begyndte allerede da jeg var 10, blev værre da jeg var 17, og helt galt da jeg blev 23.

Jeg har gået til fysio, kiropraktor, zoneterapi, akupunktur stort set hele mit liv. Det gider jeg ikke bruge penge på mere, så nu holder jeg mig til de øvelser jeg har lært hos fys, og smertestillende, som lige kan tage toppen...

Mit bliver måske bedre, når jeg bliver 70 og bliver mere stiv i ryggen... men fuuuck der er længe til.

Så der er ikke andet for end at få det bedste ud af det, og man skal have lov til at være rigtig træt af det indimellem og græde igennem, det har jeg gjort mange gange, men lige nu gider jeg ikke mere.

Jeg har Emma, og hun er solstrålen i mit liv, så kan den ryg da bare have sit eget liv. Jeg er faktisk begyndt at kunne ignorere min ryg, eller osse er jeg bare så vant til smerterne, at jeg ikke tænker så meget over det mere. Men jo mere man fokuserer på det, jo mere ondt gør det... Men det ved du sikkert godt...

Håber da trods alt, at de kan gøre din ryg bedre end den er nu!!!

Kæmpe kram fra Tina...og god bedring med ryggen, søde!

tak:0)

ja, det er trist..... og der er ikke andet at gøre end at se frem.... jeg har faktisk også haft smerter siden jeg var godt 17 år.... der startede det hele... øv....

jeg er ked af at du har det som jeg, måske endda værre.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Søde søde Karina, hvor er jeg ked af at høre det. Sikke en forfærdelig besked. Ja jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige. Jeg er glad for at Mette havde et så godt råd til dig. Jeg har slet ikke nogen, det eneste jeg kan bidrage med er et knus, selvom det ikke hjælper meget.

tak søde....

det betyder meget!

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Vinker skriver:

Puuuh det var da noget af en kamel at måtte sluge  Har svært ved at forstå at dine polapser kan være så slidte i så ung en krop.... Altså de var da nye da du blev født eller er du genbrug ?? Jamen altså jeg synes bare at det er så mærkeligt hvordan der kan være så stor forskel på vores kroppe, knogler og organer og synes slet slet ikke at det er fair

Men det er godt at de i det mindste gør noget nu for at hjælpe dig og jeg håber virkelig at det blir meget bedre efter operationen selvom du er bekendt med at du ikke vil komme helt af med smerterne.

Jeg ville gerne at jeg kunne trylle!

Kæmpe tanker og knus til dig min skattepige

tak smukke...

altså, jeg HAR ringet til mine forældre og sagt det gik for hurtigt dengang jeg blev lavet!

det ligget il familien, på begge sider, at have en svag lænderyg:0( det, kombineret med uhensigtsmæssig adførd som ung har lidt mig op.... jeg arbejdede i Føtex ved bageren jo, og jeg tog hårdt fat... tømte mange rugbrød osv.... der var mange vrid... og skub..... og det er meget skidt for en svag ryg...

så var jeg jo inkarneret hestepige... alle de der stød i ryggen... har ikke gavnet mine svage diskus i lænden.... de 100.000 halmballer jeg har stavlet og hjulpet med har også været skidt.... og fodersække samt udmugning... ja det hele har desværre bidraget til at jeg er blevet meget hurtigt slidt! i og med min ryg var svag til at begynde med....

Anmeld

15. januar 2010

Vinker

ka-ri-na skriver:

tak smukke...

altså, jeg HAR ringet til mine forældre og sagt det gik for hurtigt dengang jeg blev lavet!

det ligget il familien, på begge sider, at have en svag lænderyg:0( det, kombineret med uhensigtsmæssig adførd som ung har lidt mig op.... jeg arbejdede i Føtex ved bageren jo, og jeg tog hårdt fat... tømte mange rugbrød osv.... der var mange vrid... og skub..... og det er meget skidt for en svag ryg...

så var jeg jo inkarneret hestepige... alle de der stød i ryggen... har ikke gavnet mine svage diskus i lænden.... de 100.000 halmballer jeg har stavlet og hjulpet med har også været skidt.... og fodersække samt udmugning... ja det hele har desværre bidraget til at jeg er blevet meget hurtigt slidt! i og med min ryg var svag til at begynde med....

Hihi ja dine forældre måtte gerne liiiige ha taget den lidt med ro, fnis....

Men det er jo ikke nemt når man er naiv og ung og bare passer sit arbejde og interesser. Hvordan skulle man vide at kroppen allerede nu ikke kan mere? Hvem tænker på at man sidder som 26 årig og får den dom ??? Man burde blive tjekket ordentlig igennem og få at vide at det og det bør du holde dig fra hvis du vil have et fornuftigt helbred!

Men det nytter jo ikke noget at se tilbage - Nutiden og fremtiden er det vigtigste og så må vi  bare få det bedste ud af den!

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Vinker skriver:

Hihi ja dine forældre måtte gerne liiiige ha taget den lidt med ro, fnis....

Men det er jo ikke nemt når man er naiv og ung og bare passer sit arbejde og interesser. Hvordan skulle man vide at kroppen allerede nu ikke kan mere? Hvem tænker på at man sidder som 26 årig og får den dom ??? Man burde blive tjekket ordentlig igennem og få at vide at det og det bør du holde dig fra hvis du vil have et fornuftigt helbred!

Men det nytter jo ikke noget at se tilbage - Nutiden og fremtiden er det vigtigste og så må vi  bare få det bedste ud af den!

præcis, som min far siger: "vi rejser os ved dte træ hvor vi er skvattet"

jeg har været til samtale på kommunen og de er meget åbne overfor f.eks. fleksjob med skånehensyn...

jeg ved jo først hvad jeg kan om en 3 - 4 mdr.... når jeg er genoptrænet osv....

Anmeld

15. januar 2010

Barbamama

ka-ri-na skriver:

ja, det er så sandt som det er sagt!

rygkirurgen var mildest talt frustreret. Jeg er kun 26 år og mine 3 nederste diskus er meget slidte, derfor vil jeg have ondt altid... han vil fjerne de to nederste prolapser, som er skyld i summen, mangel på følelse og kraftnedsættelse i benene.... 4 uger skal jeg holde mig i ro og må ikke løfte musen dernæst skal jeg genoptrænes, og træne mine muskler så de kan aflaste.....

og så kunne jeg godt regne med at skulle under kniven igen om ca 10 år....

han ville ikke stivgøre, da jeg skal fungere mange år endnu.... og 3 led er meget at stivgøre.... hans foreslag til senere var at man kunne stivgøre de to nederste led og indsætte en diskus protese i det øverste...

jeg skulle lige sluge beskeden, jeg kommer til at have ondt altid.... og mine nederste diskus er meget slidte! HALLO JEG ER KUN 26 ÅR!

men altså, jeg skal opereres tirsdag, er hjemme igen torsdag....

åh søde ven.... Det er jeg VIRKELIG ked af at høre.... Det er bare et sted på kroppen man mærker hele tiden.... Ved slet ikke hvad jeg skal sige.... Har helt vildt ondt af dig....

Anmeld

15. januar 2010

Vingummien

ka-ri-na skriver:

han ville ikke stivgøre, da jeg skal fungere mange år endnu....

Det er jeg ked af at høre. Må være en hård besked at få, og træls ikke at kunne løfte hende i 4 uger Det er en hård ting at skal forholde sig til.

Har valgt at citere en bestemt sætning da jeg vil høre om du kan uddybe den lidt mere? For min mor har fået hendes stivgjort pga næsten det samme som dig, hun har så også stadig smerter i ben. Men hvad menes der med at duj skal fungere mange år endnu? Kan man ik det når man er stivgjort

Håber du forstår hvad jeg spørger om.

en krammer til dig og håber alt går godt tirsdag. Har du nogle tæt på som du snakker med det hele om? Må være rigtig hårdt.

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

Det er jeg ked af at høre. Må være en hård besked at få, og træls ikke at kunne løfte hende i 4 uger Det er en hård ting at skal forholde sig til.

Har valgt at citere en bestemt sætning da jeg vil høre om du kan uddybe den lidt mere? For min mor har fået hendes stivgjort pga næsten det samme som dig, hun har så også stadig smerter i ben. Men hvad menes der med at duj skal fungere mange år endnu? Kan man ik det når man er stivgjort

Håber du forstår hvad jeg spørger om.

en krammer til dig og håber alt går godt tirsdag. Har du nogle tæt på som du snakker med det hele om? Må være rigtig hårdt.

hej søde

det der menes er følgende...

at stivgøre er et stort indgreb, og han kan ikke stivgøre 3 led i lænden. man har 5 led i lænden, og så ville jeg ikke kunne bevæge mig. Hvis han stivgjorde nu og gav mig en diskud protese, så skal det holde i mange år, og det holder ikke min tid ud.... oveni dette vil man slide mere på andre dele af ryggen, hvilket ikke er slemt hvis jeg nu var 40 år, så havde han nok gjort det.

som kirurgen sagde, så bliver ryggen ikke bedre for hver gang man opererer....  og man skal helst gribe så lidt ind som muligt.

eftersom jeg altid vil have ondt, så ville stivgørende operation ikke gøre en yderligere forskel.

det kommer på tale om nogle år, når diskus er så slidt at det går hårdt ud over knoglerne :0(

Anmeld

15. januar 2010

Vingummien

ka-ri-na skriver:

hej søde

det der menes er følgende...

at stivgøre er et stort indgreb, og han kan ikke stivgøre 3 led i lænden. man har 5 led i lænden, og så ville jeg ikke kunne bevæge mig. Hvis han stivgjorde nu og gav mig en diskud protese, så skal det holde i mange år, og det holder ikke min tid ud.... oveni dette vil man slide mere på andre dele af ryggen, hvilket ikke er slemt hvis jeg nu var 40 år, så havde han nok gjort det.

som kirurgen sagde, så bliver ryggen ikke bedre for hver gang man opererer....  og man skal helst gribe så lidt ind som muligt.

eftersom jeg altid vil have ondt, så ville stivgørende operation ikke gøre en yderligere forskel.

det kommer på tale om nogle år, når diskus er så slidt at det går hårdt ud over knoglerne :0(

Oki, min mor var så en del ældre, blev jo helt nervøs der.

Men at få stivgjort er heller ikke en lille ting, kan være så farligt hvis man f.eks falder og lander på en forkert måde når man har fået det lavet. Men hun fik det simpelhen for ikke at få flere disko i ryggen efter alle dem hun fik fjernet og som du nævner så er det ikke godt at blive opereret så meget.

Det er bare noget træls når det er ryg og ben der er ens problem. Har jo selv med benene og er bare ulidelig. Vil hellere døje med en arm eller sådan.

Anmeld

15. januar 2010

Bondepigen

ka-ri-na skriver:

tak:0)

ja, det er trist..... og der er ikke andet at gøre end at se frem.... jeg har faktisk også haft smerter siden jeg var godt 17 år.... der startede det hele... øv....

jeg er ked af at du har det som jeg, måske endda værre.....

Om jeg har det værre eller bedre end du, er jo ikke til at vide, og det er osse ligemeget, for uanset så er det ikke fair at to unge mennesker som os har det så dårligt!

Men Karina, jeg er sikker på, at du er en tumling (du ved , de der dukker som ikke kan væltes) ligesom jeg. Når jeg er længst nede mht. smerter, så tænker jeg altid: Nej, det skal ikke få mig ned med nakken psykisk. Det har jeg brugt alt for meget tid på, og nu vil jeg have noget ud af mit liv, så jeg gør alt hvad jeg kan for at holde mig igang. Men det ved jeg at du osse gør, for det kan godt være, du ikke er stærk i ryggen, men du har en stærk psyke og en dejlig familie, som lyder til at være rigtig gode for dig, når du har smerter!

Håber virkelig at de kan gøre din ryg MEGET bedre end den er nu!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.