Spørgsmål ang medisinsk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.201 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Sidder her med en veninde som idag har fået en medisinsk abort, som er foregået hjemme.

Efter hun havde lagt pillerne op i skeden gik der to timer inden der skete noget. Men så skal jeg da også lige love for at der skete noget, hun blødte meget, rigtig meget..... 3 gange var det så kræftig at end ikke hendes søns libero bleer (som hun brugte som bind) kunne klare det, det løb ned at hendes ben, og plaskede op af skabene i køkkenet, trods hun altså havde både blee, trusser og bukser på....

Ved godt man selvfølgelig vil bløde, og der vil være klumper i. Men jeg syntes godt nok det virker voldsomt.... Men da ingen af os jo ved hvor meget man vil bløde er det svæt at vide hvornår det er FOR voldsomt....

Nogen der selv har prøvet det, som kan fortælle om det er normalt at man bløder så meget?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

oo

jeg har en veninde der har aborteret af sig selv i 4. måned og hun fortalte mig, at det blødte helt ekstremt meget.

Men hvis din veninde føler sig svimmel eller dårlig, syntes jeg hun skal kontakte læge eller skadestue, for det kan jo være der er et eller andet der ikke er som det skal være og hun evt har mistet noget blod hun ikke skulle af med

men puha, det er da voldsomt, det er jo en voldsom oplevelse i sig selv, men så med alt det blod, så blir det da bare helt forfærdeligt!

Anmeld

14. januar 2010

LouiseNielsen

Tjuhl skriver:

jeg har en veninde der har aborteret af sig selv i 4. måned og hun fortalte mig, at det blødte helt ekstremt meget.

Men hvis din veninde føler sig svimmel eller dårlig, syntes jeg hun skal kontakte læge eller skadestue, for det kan jo være der er et eller andet der ikke er som det skal være og hun evt har mistet noget blod hun ikke skulle af med

men puha, det er da voldsomt, det er jo en voldsom oplevelse i sig selv, men så med alt det blod, så blir det da bare helt forfærdeligt!

Lige så snart hun står op, så render det bare ud af hende og hun kan slet ikke holde på det.... Jeg er lige kommet hjem, fordi hendes kæreste kom hjem og "overtog" hende. Men hun har lige skrevet at hun mens hun stod under bruseren blev lidt svimmel....

Kan selvfølgelig også være det psygiske der spiller ind, og som sagt, blod ser hurtig meget voldsomt ud, så det er skide svært at sige hvor meget der er normalt....

Jeg er jo selv gravid og 28 uger henne, så indrømmer da at det er en voldsom oplevelse at stå der som sidemand til en der vælger den løsning, osv... Men at de vælger at gøre det på de grundlag som de gør, gør også at jeg fuldud forstår dem, og syntes de har handlet alt andet end egoistiske.... Og jeg er bare glad for at jeg kan støtte en rigtig god veninde som jeg ved havde gjort 100% det samme for mig...

Anmeld

14. januar 2010

oo

ja det kommer hurtigt til at se voldsomt ud, sådan noget blod jeg tror jeg lige ville ringe ind til fx gynækologisk afdeling på hospitalet og høre ad med blødningen...bare for en sikkerheds skyld.

Da jeg selv havde fået fjernet min graviditet udenfor livmoderen ved operation fik jeg en HELT VILD blødning 2 dage efter da jeg var kommet hjem. Jeg ringede ind til den afdeling jeg havde været indlagt på og fik at vide at det var normalt (fordi slimhinden bløder ud, slimhinden bliver helt tyk når man bliver gravid nemlig). men de havde ikke sagt noget om det inden jeg tog hjem, så jeg hylede bare i telefonen, så bange var jeg.

jeg ved ikke hvordan det er med medicinsk abort, men svimmelhed og kraftigt blødning er jo altid bekymrende

Anmeld

14. januar 2010

karina1980

jeg har fået en medicinsk abort, og jeg blev faktisk så syg af den at jeg den dag jeg fik lagt stikpillerne op og dagen efter var fuldstændig handicappet, jeg kunne hverken stå,gå eller sidde,

og blodet fossede ud af mig som var der sprunget hul på en dæmning, når jeg gjorde alt andet end ligge ned,

kæresten skal holde øje med om hun bliver bleg, eller føler sig svimmel, for så kan det være det går for stærkt og så skal de kontakte sygehuset

Anmeld

14. januar 2010

LouiseNielsen

Tjuhl skriver:

ja det kommer hurtigt til at se voldsomt ud, sådan noget blod jeg tror jeg lige ville ringe ind til fx gynækologisk afdeling på hospitalet og høre ad med blødningen...bare for en sikkerheds skyld.

Da jeg selv havde fået fjernet min graviditet udenfor livmoderen ved operation fik jeg en HELT VILD blødning 2 dage efter da jeg var kommet hjem. Jeg ringede ind til den afdeling jeg havde været indlagt på og fik at vide at det var normalt (fordi slimhinden bløder ud, slimhinden bliver helt tyk når man bliver gravid nemlig). men de havde ikke sagt noget om det inden jeg tog hjem, så jeg hylede bare i telefonen, så bange var jeg.

jeg ved ikke hvordan det er med medicinsk abort, men svimmelhed og kraftigt blødning er jo altid bekymrende

Lige præcis.... Men som hun selv siger: Jeg vil nødig virke pyllert, for er jo mit eget valg.... Hun føler lidt hun hele tiden skal undskylde overfor folk hvorfor de har valgt som de har, og det gør nok hun er lidt tilbage holdende overfor at ringe, selvom hun jo godt ved at de på sygehuset er til for at hjælpe hende....

Kan egentlig godt følge hende, men hun er jo nød til at tænke på hendes helbred.... Men nu ligger hun sig lige lidt, også vil hun se tiden an til når hun rejser sig op igen....

Anmeld

14. januar 2010

RumlesMor

Jeg har også fået en medicinsk abort for flere år siden. De havde også "glemt" at informere mig om hvor voldsom blødningen ville blive...

Jeg var taget i biografen med en veninde, fordi der jo som sagt skulle gå et par timer før det skete noget. Men da jeg rejste mig for at gå ud af biografen, føltes det som om jeg tabte flere liter væske mellem benene. Jeg kunne dårligt gå ud til nødudgangen. Og fordi det var så voldsomt, blev der tilkaldt ambulance og jeg blev kørt på hospitalet.

Jeg blødte meget og længe...og var meget forskrækket!

Anmeld

14. januar 2010

LouiseNielsen

karina1980 skriver:

jeg har fået en medicinsk abort, og jeg blev faktisk så syg af den at jeg den dag jeg fik lagt stikpillerne op og dagen efter var fuldstændig handicappet, jeg kunne hverken stå,gå eller sidde,

og blodet fossede ud af mig som var der sprunget hul på en dæmning, når jeg gjorde alt andet end ligge ned,

kæresten skal holde øje med om hun bliver bleg, eller føler sig svimmel, for så kan det være det går for stærkt og så skal de kontakte sygehuset

Bleg har hun været hele dagen syntes jeg, men hun skrev jo lige til mig nu her at hun var blevet svimmel før da hun stod under bruseren....

Anmeld

14. januar 2010

Sommerfuglen.

jeg har prøvet medicinsk abort.

jeg blev ude på hospitalet i et par timer efter jeg havde fået lagt pillerne op, men der skete ikke noget der. så jeg gik hjem og faldt i søvn, efter jeg havde sovet i halvanden time begyndte det da jeg havde sat mig på toilettet, som jeg fik af vide jeg skulle.

de sagde til mig jeg ikke skulle kigge ned i toilettet fordi jeg ville bløde rigtig meget. men det går fra person til person hvor meget man vil bløde.

jeg blødte næsten ikke, og havde rigtig mange smerter. så mange at jeg blev hentet af en ambulance nogen dage efter, hvor det rigtig havde taget til.

men grunden til jeg ikke blødte så meget, var fordi blodet ikke havde hul så det kunne komme ud. ude på hospitalet prikkede gynækologen så hul, og så begyndte det ellers også at bløde rigtig meget. jeg blødte også så meget at det røg ned af benene på mig, og det drøbede på gulvet så snart jeg tog tøjet af for at gå i bad. så det er der nok ikke noget stort i at hun bløder så meget. jeg kan selvfølgelig ikke sige om det ér for meget, men jeg skulle ikke kigge i toilettet for det ville ryge op af siderne.

men hvis hun har mange smerter, så sig til hende at det hjælper utroligt meget at gå i bad!

Anmeld

14. januar 2010

LouiseNielsen

RumlesMor skriver:

Jeg har også fået en medicinsk abort for flere år siden. De havde også "glemt" at informere mig om hvor voldsom blødningen ville blive...

Jeg var taget i biografen med en veninde, fordi der jo som sagt skulle gå et par timer før det skete noget. Men da jeg rejste mig for at gå ud af biografen, føltes det som om jeg tabte flere liter væske mellem benene. Jeg kunne dårligt gå ud til nødudgangen. Og fordi det var så voldsomt, blev der tilkaldt ambulance og jeg blev kørt på hospitalet.

Jeg blødte meget og længe...og var meget forskrækket!

Min veninde her heller ikke rigtig fået noget info om hvor meget det vil bløde, og derfor er det jo skide svært at vide hvor meget der er for meget....

De havde bare sagt hun ville bløde, og der ville komme nogen klumper, både foster og slimhinder ville komme ud i form af klumper, og de ville kunne føles store og hårde... Men ikke noget om mangden af blødning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.