Glæder mig slet ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

frøken Sus

Jo jeg synes også du overreagerer... og det er jo det du spørger om folk synes, så må man også kunne forvente at få ærlige svar.

Jeg forstår slet ikke de kvinder der er helt hys om ikke at ville høre om kærestens x-kærester... De er da for pokker en del af hans tidligere liv... Nu taler jeg altså generelt!!!

I dit tilfælde... tja... han har altså et barn med en anden kvinde, derfor er de fælles om dette resten af livet, hvilket du også har vidst da du er gået ind i forholdet. Jeg taler af erfaring, og har været i et langvarigt forhold, hvor eks-kæresten havde en søn fra et tidligere forhold.

I stedet for at se sig sur og muggen på hende, så synes jeg man skal samarbejde, da børn lynhurtigt lurer hvordan stemningen er.

Jo det kan da godt være det er skide træls, at eks-kæresten bliver nævnt, men du må huske på at dette barn ikke er din kærestes første, derfor er det meget naturligt at der bliver talt om den sidste graviditet!

Dette indlæg skal ikke opfattes hårdt, men synes du skal (selvom vores hormoner raser) forsøge at tolere samtalerne omkring eks-kæresten. Jeg spurgte så sent som i lørdags min svigermor omkring noget med kærestens ekskæreste... vi kom til at tale om hende, og jeg synes det er rart at høre deres tanker om en pige, der har været med til at forme min kæreste til den han er idag.

Knus fra Sus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

MichellaMalou

Mette88 skriver:

Hej alle sammen.

Min kæreste har et barn sammen med en anden, en dreng. Vi sad på et tidspunkt omme ved mine sviger forældre, så siger de til Rune (min kæreste) Rune du skal da have en pige, det syntes jeg der var noget mærkeligt noget at sige, da det faktisk gjorde mig vildt ked af det, græd da jeg kom hjem. Sagde til min kæreste at jeg er pisse ligeglad med om jeg får en dreng eller pige, jeg har ingen af delene, bare fordi han har en dreng MED EN ANDEN så skal vi ikke have en dreng eller hvad?!?!? Århhhh jeg var så sur!! Hans familie skal altid nævne noget om hans eks, eller deres fortid! Min kæreste er også selv træt af at hører på det, eller så siger han bare det fordi at jeg bliver ked af at hører om det. Idag var Rune og jeg med min mor ude at handle, så sagde jeg til min mor, at jeg godt kunne tænke mig at få kønnet at vide, så sagde, vil du virkelig det, det skal da være en overraskelse. Fandme så ikke om hun spørger Rune efter hvad DE gjorde den gang de fik hans søn! Så sprang jeg fuldstændig i luften, jeg er da pisse ligeglad med hvad ham og hans fucking eks gjorde, det handler om Rune og jeg nu. Sagde også til min mor fandme ikke nok med at jeg skal hører det fra Rune's familie, men fandme ikke min egen familie. Rune har sagt noget hans familie, de er også inforstået med det hele og kan dog godt se at de har sagt noget forkert, de tænker jo ikke over det.

Syntes i at jeg overreagerer for meget?? Det gør mig bare så ked af det, glæder mig slet ikke til at få et barn

Mvh. Mette

det synes jeg ikk for jeg gider da heller ikk hører om min kæreste's fortid det er fortid vi lever i nutiden og skal tænke på fremtiden ,, for hvorfor tænke på fortiden?? vi kommer ikk tilbage dertil 

Anmeld

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Truet over hvad?? Det er ikke hormonerne der spiller ind, for havde det på samme måde inden jeg blev gravid. Min kæreste's dreng er skide sød, er meget glad for ham. osv. han kan jo ikke gøre for at hans forældre gik fra hinanden lige efter, min kæreste siger at han aldrig skulle have været født, forstår jeg så ikke at han kan sige. Men det er fordi at han ikke ville have barn med hende, hun trak det ned over hovedet på ham, han ville jo ikke have haft børn.Du gad da heller ikke høre om din kærestes fortid med hans eks vel?

Hold da op, jeg troede faktisk også det var hormonerne der spillede ind. Hvis det ikke er, tror jeg måske du skal forsøge at acceptere situationen inden det går hen og bliver grimt. Hans fortid kan han jo ikke ændre, så det må du lære at leve med.

Min kæreste og jeg snakker da nogle gange om vores ekser, og fortæller historier om hvad vi/de har lavet sammen osv. Det er jo udsnit af vores liv fra inden vi mødte hinanden, det kan man ikke lave om på.

Og til sidst kan vi så grine lidt af det hele og sige at man skal igennem nogle fusere, inden man finder den helt rigtige

Anmeld

14. januar 2010

Caliha

Syntes også du overreagere.

Du vidste der fulgte et barn med din kæreste, ergo, følger der der også en eks med.

Hvad vil du gøre den dag der er noget tam tam på skolen, konfirmation, og når drengen bliver gammel nok til at sige nej til 2 fødselsdage, her skal du også forholde dig til eks´en, så hvorfor ikke affinde sig med at hun er der og vil altid være der. Og hun har været med til at få din kæreste til at være den han er idag:9 og pris dig lykkelig for at han nu er din og hun fik en lang næse.

Alt det fra familien ville jeg sive ind af det ene øre og hurtigt ud af det andet, og bare sige ja ja, men min kæreste er jo sammen med mig nu...

Anmeld

15. januar 2010

DK

Mette88 skriver:

Truet over hvad?? Det er ikke hormonerne der spiller ind, for havde det på samme måde inden jeg blev gravid. Min kæreste's dreng er skide sød, er meget glad for ham. osv. han kan jo ikke gøre for at hans forældre gik fra hinanden lige efter, min kæreste siger at han aldrig skulle have været født, forstår jeg så ikke at han kan sige. Men det er fordi at han ikke ville have barn med hende, hun trak det ned over hovedet på ham, han ville jo ikke have haft børn. Du gad da heller ikke høre om din kærestes fortid med hans eks vel?

Altså. Barnet er jo din kærestes fortid med sin eks. Så hvis du ikke vil høre om det, så kan du heller ikke høre om hans barn. De to ting hænger ligesom unægteligt sammen.

Hvis du har læst det indlæg jeg har skrevet, så kan du se, at jeg er i præcis samme situation, som Rune. Nemlig at jeg har ny kæreste, men barn med en tidligere kæreste.

Min nye svigerfamilie spørger mig ofte hvordan det går med min eksmand, om vi kan få det til at fungere og lignende. De spørger også af og til, hvordan gjorde i sådan og sådan da du var gravid, Ditte, osv. Dette gør de jo fordi det er en del af mig. Noget jeg har oplevet og har erfaringer med. Ligesom Rune har oplevet fødslen og graviditeten af hans første barn. Det vil da være så UNDERLIGT at lade som om det her er helt nyt for ham, som det er for dig!

Derudover så har jeg ikke skrevet at jeg ikke forstår dig. Jeg har skrevet at jeg godt forstår. Men at jeg ikke synes at det er det rette at gøre. Det ville det i alt fald ikke være for mig! Husk: du spurgte selv!

Anmeld

15. januar 2010

Kløver

Mette88 skriver:

Hej alle sammen.

Min kæreste har et barn sammen med en anden, en dreng. Vi sad på et tidspunkt omme ved mine sviger forældre, så siger de til Rune (min kæreste) Rune du skal da have en pige, det syntes jeg der var noget mærkeligt noget at sige, da det faktisk gjorde mig vildt ked af det, græd da jeg kom hjem. Sagde til min kæreste at jeg er pisse ligeglad med om jeg får en dreng eller pige, jeg har ingen af delene, bare fordi han har en dreng MED EN ANDEN så skal vi ikke have en dreng eller hvad?!?!? Århhhh jeg var så sur!! Hans familie skal altid nævne noget om hans eks, eller deres fortid! Min kæreste er også selv træt af at hører på det, eller så siger han bare det fordi at jeg bliver ked af at hører om det. Idag var Rune og jeg med min mor ude at handle, så sagde jeg til min mor, at jeg godt kunne tænke mig at få kønnet at vide, så sagde, vil du virkelig det, det skal da være en overraskelse. Fandme så ikke om hun spørger Rune efter hvad DE gjorde den gang de fik hans søn! Så sprang jeg fuldstændig i luften, jeg er da pisse ligeglad med hvad ham og hans fucking eks gjorde, det handler om Rune og jeg nu. Sagde også til min mor fandme ikke nok med at jeg skal hører det fra Rune's familie, men fandme ikke min egen familie. Rune har sagt noget hans familie, de er også inforstået med det hele og kan dog godt se at de har sagt noget forkert, de tænker jo ikke over det.

Syntes i at jeg overreagerer for meget?? Det gør mig bare så ked af det, glæder mig slet ikke til at få et barn

Mvh. Mette

Må indrømme jeg også synes du overreagerer en smule, men kan også sagtens forstå at du reagerer, har du evt prøvet på en rolig måde at fortælle hvad de ting får dig til at føle, for tror bestemt ikke de mener noget ondt med det. Når jeres lille vidunder er kommet til verden er jeg sikker på de er ligeglade med om det er en dreng eller pige, tror mere de tænker at de kunne være sjovt, hvis det blev pige, når deres første barnebarn er en dreng, og tror ikke der lå noget ondt i det elelr en bagtanke.

Jeg tror bestemt heller ikke din mor har ment noget ondt med det, men tænker også lidt at det er jo meget nyt og kommet inden for de seneste år at man kan få kønnet at vide sådan lige, og derfor måske selv med egne oplevelser i tankerne synes det var fantastisk at få overraskelsen. Selv vil jeg gerne gemme overraskelsen, hvis jeg kan styre nysgerrigheden, og tror måske din mor også spurgte ind til Runes x netop med erfaringer, han har jo nogle erfaringer, og giver måske endda dig en god fordel at han ved nogle ting nu han ikke vidste dengang, og måske endda kan hjælpe ham med til at give en bedre støtte osv gennem graviditet og fødsel og når i har den lille ny

håber ihvertfald alt går godt, og sikker på det nok skal gå, og blive en smuk oplevelse for dig og Rune

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.