Glæder mig slet ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.109 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

MetteMTH

Hej alle sammen.

Min kæreste har et barn sammen med en anden, en dreng. Vi sad på et tidspunkt omme ved mine sviger forældre, så siger de til Rune (min kæreste) Rune du skal da have en pige, det syntes jeg der var noget mærkeligt noget at sige, da det faktisk gjorde mig vildt ked af det, græd da jeg kom hjem. Sagde til min kæreste at jeg er pisse ligeglad med om jeg får en dreng eller pige, jeg har ingen af delene, bare fordi han har en dreng MED EN ANDEN så skal vi ikke have en dreng eller hvad?!?!? Århhhh jeg var så sur!! Hans familie skal altid nævne noget om hans eks, eller deres fortid! Min kæreste er også selv træt af at hører på det, eller så siger han bare det fordi at jeg bliver ked af at hører om det. Idag var Rune og jeg med min mor ude at handle, så sagde jeg til min mor, at jeg godt kunne tænke mig at få kønnet at vide, så sagde, vil du virkelig det, det skal da være en overraskelse. Fandme så ikke om hun spørger Rune efter hvad DE gjorde den gang de fik hans søn! Så sprang jeg fuldstændig i luften, jeg er da pisse ligeglad med hvad ham og hans fucking eks gjorde, det handler om Rune og jeg nu. Sagde også til min mor fandme ikke nok med at jeg skal hører det fra Rune's familie, men fandme ikke min egen familie. Rune har sagt noget hans familie, de er også inforstået med det hele og kan dog godt se at de har sagt noget forkert, de tænker jo ikke over det.

Syntes i at jeg overreagerer for meget?? Det gør mig bare så ked af det, glæder mig slet ikke til at få et barn

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

RikkeR

Hejsa.

Jeg må indrømme at jeg synes du overreagere en lille smule - måske er det hormonerne der spiller ind.

Men du kan jo ikke lave om på at din kæreste har en fortid og et barn med i bagagen. Hans forældre vil jo elske begge deres børnebørn lige højt og det skal de jo også. Og kan da godt forstå at de får tanken at det ville være godt med et barn af hvert køn. Er det ikke meget naturligt at der bliver talt om min kærestes søns fødsel osv. når nu han skal være far igen?

Men er det pga. dette at du ikke glæder dig???

Håber det gav lidt mening.

Knus

Anmeld

14. januar 2010

noahsmoar

RikkeR skriver:

Hejsa.

Jeg må indrømme at jeg synes du overreagere en lille smule - måske er det hormonerne der spiller ind.

Men du kan jo ikke lave om på at din kæreste har en fortid og et barn med i bagagen. Hans forældre vil jo elske begge deres børnebørn lige højt og det skal de jo også. Og kan da godt forstå at de får tanken at det ville være godt med et barn af hvert køn. Er det ikke meget naturligt at der bliver talt om min kærestes søns fødsel osv. når nu han skal være far igen?

Knus

Enig!

du kan jo ikke bare fjerne hans søn, han har lige så meget ret til hans far, som du har til din kæreste..

Tror Hormonerne spiller ind.

Anmeld

14. januar 2010

smokin

Jeg synes du overreagerer lidt. Jeg er enig med de andre i at hans søn ikke skal udelukkes, han vil jo være der resten af livet hvad enten du vil det eller ej. 

Omvendt er det nok heller ikke fedt at høre om den x hele tiden. 

Men jeg tror helt ærlig ikke din mor især, har ment noget med det, da hun spurgte din kæreste om hvad de gjorde "dengang". Det er jo sådan alle taler når det handler om graviditet. Altså, andre deler ud af deres erfaringer imens du gør dig dine egne. Giver det mening?

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

RikkeR skriver:

Hejsa.

Knus

Jeg vil godt snakke om hans søn, men gider ikke høre om hans fortid med hans eks kærester, hvad de har gjort og lavet. Jeg er da total ligeglad med hvad de gjorde.. osv.. Kan folk ikke bare glæde sig over at jeg er gravid i stedet for. Men nogle mennesker kan bare ikke sætte sig ind i sådan noget, før man selv har prøvet det.

Anmeld

14. januar 2010

DK

Uhh, jeg tænkte også på hormonerne da jeg læste dit indlæg. Jeg kan fuldt ud forstå at du reagerer som du gør. Det havde jeg garanteret også selv gjort da jeg var gravid. Det er bare fordi man slet ikke kan styre sig, og at alle tinge føles SÅ personlige når man er gravid.

Det er da naturligt at snakke om Runes andet barn når nu han skal have et til. Jeg har en datter fra et tidligere forhold, og min kæreste og jeg taler da af og til om hvordan det var da jeg var gravid/fødte min datter. Og hans familie spørger da også til det, hvis vi taler om graviditet og lignende. Det er jo en del af min historie, som jo ikke er forkert eller forbudt, bare fordi jeg nu er sammen med Mikkel.

Min datter elsker at se video fra da hun var en baby, og det ser vi så. VI har nogle bånd hvor hendes far er med, og andre hvor jeg er blevet kærester med Mikkel og han er på. Men Mikkel bliver da ikke sur over at hun gerne vil se det, derimod er han ser han da med, og griner også af at hun ikke kunne sige mor, men sagde mam og den slags... 

Tror du ikke det drejer sig om at du føler dig lidt truet? Det behøver du jo ikke, han har jo valgt dig nu, og nu skal i have et barn. Men det er da tosset at det barn han allerde har, der jo for hans familie er ligeså vigtigt som det barn du venter, ikke må nævnes!!

Knus Ditte, der FULDT UD sagtens forstår at du reagerer sådan. Men prøver at sige, at bare fordi hormonerne fortæller dig det, så prøv at se på det fra en anden vinkel af (selv om det er meget meget svært)

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

bare jeg får et sundt og raskt barn er jeg glad, så er jeg ligeglad med om det er en dreng eller pige

Anmeld

14. januar 2010

RumlesMor

Må tilslutte mig de andre og sige at du overreagerer...men dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå de følelser der ligger bag.

Det her er sprit-nyt for dig, og du har ikke lyst til at få din graviditet sammenlignet med andres...sådan har vi  andre det også. Jeg gider fx ikke høre om hvor meget/lidt andre har taget på, når jeg brokker mig...det her handler om mig! Min graviditet.

Og når der så er tale om din kærestes eks, er man nok lidt mere på spidsen. Så forstår dig udemærket.

Men prøv at vend det til en styrke, at din kæreste har været igennem det her tidligere og har lidt erfaring. Det er jeg sikker på du bliver glad for når barnet er født - og ikke står med en skrækslagen og hjælpeløs mand.

Anmeld

14. januar 2010

Liljesilas

Mette88 skriver:

Hej alle sammen.

Min kæreste har et barn sammen med en anden, en dreng. Vi sad på et tidspunkt omme ved mine sviger forældre, så siger de til Rune (min kæreste) Rune du skal da have en pige, det syntes jeg der var noget mærkeligt noget at sige, da det faktisk gjorde mig vildt ked af det, græd da jeg kom hjem. Sagde til min kæreste at jeg er pisse ligeglad med om jeg får en dreng eller pige, jeg har ingen af delene, bare fordi han har en dreng MED EN ANDEN så skal vi ikke have en dreng eller hvad?!?!? Århhhh jeg var så sur!! Hans familie skal altid nævne noget om hans eks, eller deres fortid! Min kæreste er også selv træt af at hører på det, eller så siger han bare det fordi at jeg bliver ked af at hører om det. Idag var Rune og jeg med min mor ude at handle, så sagde jeg til min mor, at jeg godt kunne tænke mig at få kønnet at vide, så sagde, vil du virkelig det, det skal da være en overraskelse. Fandme så ikke om hun spørger Rune efter hvad DE gjorde den gang de fik hans søn! Så sprang jeg fuldstændig i luften, jeg er da pisse ligeglad med hvad ham og hans fucking eks gjorde, det handler om Rune og jeg nu. Sagde også til min mor fandme ikke nok med at jeg skal hører det fra Rune's familie, men fandme ikke min egen familie. Rune har sagt noget hans familie, de er også inforstået med det hele og kan dog godt se at de har sagt noget forkert, de tænker jo ikke over det.

Syntes i at jeg overreagerer for meget?? Det gør mig bare så ked af det, glæder mig slet ikke til at få et barn

Mvh. Mette

Det er en meget normal reaktion, når man elsker sin kæreste tror jeg! Du vil jo bare have det er jer to, og derfor gider du ikke høre om x-kæresten. Jeg var selv sammen med en fyr engang, som havde 2 drenge med en anden pige. Hans mor nævnte det også hele tiden! - Jeg endte selv med en dag at flippe helt ud over for moren, selv om jeg aldrig nogensinde før har været på den måde! Men jeg fik bare nok, da hun en dag, tog mere hensyn til hans x-kæreste pga. børnene, end hun tog hensyn til mig... Meeen hun var også en meget mærkelig person!

Det jeg prøver at sige, er at jeg udmærket forstår dig. Det kan godt være hårdt at høre på...

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

DK skriver:

Uhh, jeg tænkte også på hormonerne da jeg læste dit indlæg. Jeg kan fuldt ud forstå at du reagerer som du gør. Det havde jeg garanteret også selv gjort da jeg var gravid. Det er bare fordi man slet ikke kan styre sig, og at alle tinge føles SÅ personlige når man er gravid.

Det er da naturligt at snakke om Runes andet barn når nu han skal have et til. Jeg har en datter fra et tidligere forhold, og min kæreste og jeg taler da af og til om hvordan det var da jeg var gravid/fødte min datter. Og hans familie spørger da også til det, hvis vi taler om graviditet og lignende. Det er jo en del af min historie, som jo ikke er forkert eller forbudt, bare fordi jeg nu er sammen med Mikkel.

Min datter elsker at se video fra da hun var en baby, og det ser vi så. VI har nogle bånd hvor hendes far er med, og andre hvor jeg er blevet kærester med Mikkel og han er på. Men Mikkel bliver da ikke sur over at hun gerne vil se det, derimod er han ser han da med, og griner også af at hun ikke kunne sige mor, men sagde mam og den slags... 

Tror du ikke det drejer sig om at du føler dig lidt truet? Det behøver du jo ikke, han har jo valgt dig nu, og nu skal i have et barn. Men det er da tosset at det barn han allerde har, der jo for hans familie er ligeså vigtigt som det barn du venter, ikke må nævnes!!

Knus Ditte, der FULDT UD sagtens forstår at du reagerer sådan. Men prøver at sige, at bare fordi hormonerne fortæller dig det, så prøv at se på det fra en anden vinkel af (selv om det er meget meget svært)

Truet over hvad?? Det er ikke hormonerne der spiller ind, for havde det på samme måde inden jeg blev gravid. Min kæreste's dreng er skide sød, er meget glad for ham. osv. han kan jo ikke gøre for at hans forældre gik fra hinanden lige efter, min kæreste siger at han aldrig skulle have været født, forstår jeg så ikke at han kan sige. Men det er fordi at han ikke ville have barn med hende, hun trak det ned over hovedet på ham, han ville jo ikke have haft børn.Du gad da heller ikke høre om din kærestes fortid med hans eks vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.