Glæder mig slet ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

MetteMTH

mayapigen skriver:

Det er en meget normal reaktion, når man elsker sin kæreste tror jeg! Du vil jo bare have det er jer to, og derfor gider du ikke høre om x-kæresten. Jeg var selv sammen med en fyr engang, som havde 2 drenge med en anden pige. Hans mor nævnte det også hele tiden! - Jeg endte selv med en dag at flippe helt ud over for moren, selv om jeg aldrig nogensinde før har været på den måde! Men jeg fik bare nok, da hun en dag, tog mere hensyn til hans x-kæreste pga. børnene, end hun tog hensyn til mig... Meeen hun var også en meget mærkelig person!

Det jeg prøver at sige, er at jeg udmærket forstår dig. Det kan godt være hårdt at høre på...

Endelig en der forstår mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

RikkeR

Mette88 skriver:

Jeg vil godt snakke om hans søn, men gider ikke høre om hans fortid med hans eks kærester, hvad de har gjort og lavet. Jeg er da total ligeglad med hvad de gjorde.. osv.. Kan folk ikke bare glæde sig over at jeg er gravid i stedet for. Men nogle mennesker kan bare ikke sætte sig ind i sådan noget, før man selv har prøvet det.

Men mon dog ikke de også glæder sig helt vildt over at du er gravid - ellers ville de jo slet i nævne noget overhovedet.

Jeg forstår godt at det ikke er nemt, men jeg mener og tror på at det er helt umuligt at undgå at talen falder på, hvordan det var da Runes søn blev født. Er da sikker på at dine svigerforældre ikke har sagt noget for at såre dig bevidst.

Jeg har selv prøvet at have en kæreste som havde børn i forvejen og når vi var ude at køre og kom forbi bestemte steder og han begyndte at fortælle stolpe op og ned om oplevelser han havde haft med børnene og hans ex - ja, så stak det da i hjertet. Det lyder måske lidt helligt, men jeg besluttede mig for ikke at bruge tid og energi på det - for hans fortid kunne jeg IKKE lave om på.

Man må jo sluge et par kameler engang imellem også selvom man er gravid og vildt følsom.

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

Zette skriver:

Jeg synes du overreagerer lidt. Jeg er enig med de andre i at hans søn ikke skal udelukkes, han vil jo være der resten af livet hvad enten du vil det eller ej. 

Omvendt er det nok heller ikke fedt at høre om den x hele tiden. 

Men jeg tror helt ærlig ikke din mor især, har ment noget med det, da hun spurgte din kæreste om hvad de gjorde "dengang". Det er jo sådan alle taler når det handler om graviditet. Altså, andre deler ud af deres erfaringer imens du gør dig dine egne. Giver det mening?

Selv min kæreste syntes det var noget mærkeligt noget at spørge om. ved godt min mor ikke mente noget med det, men altså helt ærligt, skal jeg gøre det samme som min kæreste og hans eks eller hvad?

Anmeld

14. januar 2010

smokin

Mette88 skriver:

Truet over hvad?? Det er ikke hormonerne der spiller ind, for havde det på samme måde inden jeg blev gravid. Min kæreste's dreng er skide sød, er meget glad for ham. osv. han kan jo ikke gøre for at hans forældre gik fra hinanden lige efter, min kæreste siger at han aldrig skulle have været født, forstår jeg så ikke at han kan sige. Men det er fordi at han ikke ville have barn med hende, hun trak det ned over hovedet på ham, han ville jo ikke have haft børn.Du gad da heller ikke høre om din kærestes fortid med hans eks vel?

Næh men samtidig er det jo realiteten at han fik et barn med hende, om det så blev trukket ned over hovedet på ham?

Og hun forsvinder jo ikke af at du sidder og skummer hver gang hendes navn bliver nævnt. Tværtimod, hun vil nok altid være der. 

Så prøv at få det bedste ud af det. 

Anmeld

14. januar 2010

RikkeR

Mette88 skriver:

Truet over hvad?? Det er ikke hormonerne der spiller ind, for havde det på samme måde inden jeg blev gravid. Min kæreste's dreng er skide sød, er meget glad for ham. osv. han kan jo ikke gøre for at hans forældre gik fra hinanden lige efter, min kæreste siger at han aldrig skulle have været født, forstår jeg så ikke at han kan sige. Men det er fordi at han ikke ville have barn med hende, hun trak det ned over hovedet på ham, han ville jo ikke have haft børn.Du gad da heller ikke høre om din kærestes fortid med hans eks vel?

Ej, undskyld - men du bad os om at kommenterer om du overreagerede, men vil kun have de kommentarer fra dem der er enig med dig.

Det synes jeg er ærgeligt.

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

RikkeR skriver:

Men mon dog ikke de også glæder sig helt vildt over at du er gravid - ellers ville de jo slet i nævne noget overhovedet.

Jeg forstår godt at det ikke er nemt, men jeg mener og tror på at det er helt umuligt at undgå at talen falder på, hvordan det var da Runes søn blev født. Er da sikker på at dine svigerforældre ikke har sagt noget for at såre dig bevidst.

Jeg har selv prøvet at have en kæreste som havde børn i forvejen og når vi var ude at køre og kom forbi bestemte steder og han begyndte at fortælle stolpe op og ned om oplevelser han havde haft med børnene og hans ex - ja, så stak det da i hjertet. Det lyder måske lidt helligt, men jeg besluttede mig for ikke at bruge tid og energi på det - for hans fortid kunne jeg IKKE lave om på.

Man må jo sluge et par kameler engang imellem også selvom man er gravid og vildt følsom.

Jeg har fået fjernet et barn før og tabt en. Nu har jeg endelig fået en jeg vil dele mit liv sammen med og have børn med, så syntes jeg bare det er træls at folk skal ødelægge den glæde for mig. Ved godt jeg overreagerer lidt, men jeg er også en meget stædig person, for hvorfor skal jeg finde mig i, at folk bare kan sige hvad det passer dem. jeg fik sgu bare nok altså.

Anmeld

14. januar 2010

smokin

Mette88 skriver:

Selv min kæreste syntes det var noget mærkeligt noget at spørge om. ved godt min mor ikke mente noget med det, men altså helt ærligt, skal jeg gøre det samme som min kæreste og hans eks eller hvad?

Nej og det var heller ikke det jeg prøvede at pointere. Men det kunne ligeså vel havde været din veninde, din mor havde spurgt, men du reagerede fordi det omhandlede xen. 

Jeg kan sagtens forstå dig, og har selv en svigermor der synes alle andre er meget bedre til min kæreste, end jeg er. Men hvis jeg skulle sidde og skumme og få ødelagt min dag HVER gang hun ringer, eller han nævner at have talt med hende - så kunne jeg jo ikke bestille andet. 

Jeg er halvvejs nu i min graviditet, og hun kunne da ikke være mere ligeglad. Jeg ved godt det ikke er helt den samme situation. 

Jeg håber for dig, at du kan komme ud over det, og begynde at glæde dig. Det er jo en fantastisk ting at sætte et barn i verden. 

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

RikkeR skriver:

Ej, undskyld - men du bad os om at kommenterer om du overreagerede, men vil kun have de kommentarer fra dem der er enig med dig.

Det synes jeg er ærgeligt.

Du skal da ikke undskylde for noget..

Anmeld

14. januar 2010

Liljesilas

Jeg synes ikke der er nogle grund til x-kæresten behøver at blive nævnt i sammenhæng med din fødsel og dit barn! Jeg synes det her må være et nyt kapittel for ham/jer, og selvfølgelig skal der være plads til hans barn, men det kan der vel også komme, uden du skal sammenlignes med hende?

Anmeld

14. januar 2010

MetteMTH

mayapigen skriver:

Jeg synes ikke der er nogle grund til x-kæresten behøver at blive nævnt i sammenhæng med din fødsel og dit barn! Jeg synes det her må være et nyt kapittel for ham/jer, og selvfølgelig skal der være plads til hans barn, men det kan der vel også komme, uden du skal sammenlignes med hende?

nemlig.. Du er sgu den eneste der forstår mig Du har fuldstændig ret i det du siger, det er også sådan jeg har det, kan ikke se hvad alt det med hende, har med mig at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.