Min veninde vil være mor, men men men!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.806 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Anonym trådstarter

Hej.
Ja som overskriften lyder, så er min veninde kommet i den situation, at hun gerne vil have et barn, NU!, men jeg kan bare ikke sige til hende, at det ikke er en god ide.

Hun egner sig bare ikke som mor! Hun hader børn normalt, gider ikke se på dem, og man kan se frygten i hendes øjne, når hun ser et barn nærme sig hende. Men efter jeg er blevet gravid, så er hun blevet totalt skruk, og nu prøver hende og kæresten, eller vil i hvertfald prøve på det inden længe.

Hun går i byen torsdag, fredag og lørdág, helst flere dage i ugen, hvis mulighederne byder sig.

Der er mange flere ting i det end bare det, men kort og godt, hun egner sig ikke! Hvordan satan får jeg det sagt til hende?
Jeg vil jo heller ikke gøre hende ked af det, men ja, hun er bare en af dem, hvor man virkelig ikke ønsker hun nogensinde ville blive mor! (Sorry men ja)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

oo

folk kan virkelig overraske en i den afdeling. selv har jeg en veninde der blev mor for snart to år siden...hun er det mest rolige, nede på jorden, moder jord agtige menneske...men hun kan slet slet ikke finde ud af at være mor. hun bryder sig faktisk ikke OM at være mor.

selv vil jeg HELT vildt gerne være mor, MEN andres børn skræmmer mig også fra vid og sans. jeg kan ikke finde ud af at være sammen med børn jeg ikke kender rigtig rigtig godt og p.t. er det KUN min niece. jeg har ikke lyst til at holde eller snakke med andres børn, det er helt vildt grænseoverskridene for mig. men jeg tror sgu jeg blir en god mor alligevel

det jeg prøver at sige er, at man kan ikke bedømme den slags så nemt, og hvis din veninde har lyst til at kaste isg ud i morrollen, så er du nødt til at lade hende. i sidste ende kan det at du fortæller hende din ærlige mening ende med at koste jer jeres venskab, for du kan på ingen måde styre om de skal have børn eller ej. så hellere tal med hende om de tanker DU gør dig om at blive mor...så kan det være I kan vokse sammen

Anmeld

13. januar 2010

Mie A

Umiddelbart så kunne det være mig du beskrev inden at jeg blev gravid med den første - men jeg syntes da selv at det er gået meget godt alligevel.

Men jeg synes ikke at du skal sige noget til hende. Hvad regner du med at få ud af det?

Anmeld

13. januar 2010

Pige2009

Jeg tror, det er umuligt at spå om, hvordan folk er, inden de bliver forældre. Personligt blev jeg selv beriget med en datter i oktober, som i den grad var en Kinderüberraschung, og jeg er ofte blevet mødt med bemærkninger om, jeg overhovedet var parat til at blive mor, men jeg kan kun svare, man ændrer sig enormt, når man er blevet forælder, og det er egentlig svært at forholde sig til inden man får børn...

Jeg synes, du skal lade din veninde komme tvivlen til gode, for ens prioriteringer ændrer sig ofte kolossalt, når man får børn

Kh. Linda med Laura på 11 uger

Anmeld

13. januar 2010

LilleMor10

Anonym skriver:

Hej.
Ja som overskriften lyder, så er min veninde kommet i den situation, at hun gerne vil have et barn, NU!, men jeg kan bare ikke sige til hende, at det ikke er en god ide.

Hun egner sig bare ikke som mor! Hun hader børn normalt, gider ikke se på dem, og man kan se frygten i hendes øjne, når hun ser et barn nærme sig hende. Men efter jeg er blevet gravid, så er hun blevet totalt skruk, og nu prøver hende og kæresten, eller vil i hvertfald prøve på det inden længe.

Hun går i byen torsdag, fredag og lørdág, helst flere dage i ugen, hvis mulighederne byder sig.

Der er mange flere ting i det end bare det, men kort og godt, hun egner sig ikke! Hvordan satan får jeg det sagt til hende?
Jeg vil jo heller ikke gøre hende ked af det, men ja, hun er bare en af dem, hvor man virkelig ikke ønsker hun nogensinde ville blive mor! (Sorry men ja)

Jeg syntes det er en meget dårlig idé at fortælle hende det, jeg fik den selv smidt i hoved at jeg aldrig ville egne mig som mor, pga jeg godt kunne lide by livet, og så self pga min alder, ( er 17 og venter en dreng til juni) det var min bedste veninde der sagde at hun virkelig syntes jeg skulle få en abort, for hun syntes ikke jeg havde noget at byde barnet, skal lige siges, jeg bor sammen med min kæreste som jeg har boet med siden jeg fyldte 15, og har ful tids job, og ELSKER Børn, så jeg syntes jeg kan være en ligeså god mor som en på 30. Men, som en anden har skrevet her inde, Hva ville du få ud af det? selve graviditeten ændre så meget på en, man bliver meget mere ansvarlig og vokser med opgaven, så selv den værst tænkelige ville kunne blive en fantastisk mor, syntes du skal støtte hende i stedet for at modarbejde hendes ønske

Anmeld

13. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg vil give de andre ret. det er umuligt at spå om hvordan man bliver som forældre....og man har 9 mdr til at vokse med opgaven.

jeg har set super umodne piger, blomstre op til de bedste mødre....det ændrer virkelig folk at blive forældre....og jeg synes du skal give din veninde alt den støtte du kan mønstre.

jeg var 19 da jeg blev gravid, og blev virkelig rådet til abort da jeg "var meget umoden" hmm....jeg er idag den stolte mor til 4 børn....og selv min første ser ikke ud til at ha taget skade. 

Anmeld

13. januar 2010

Diana...

Åhh man kan ikke være bekend og sige om andre at de ikke egner sig til at være mor for det kan du ikke vide.

Anmeld

13. januar 2010

Ox.

Mie A skriver:

Umiddelbart så kunne det være mig du beskrev inden at jeg blev gravid med den første - men jeg syntes da selv at det er gået meget godt alligevel.

Men jeg synes ikke at du skal sige noget til hende. Hvad regner du med at få ud af det?

Fuldstændig enig

Det kan jo altså også være omvendt har en bekendt som lige har mistet hendes barn fordi hun ikke kunne finde ud af det, men hun virkede absolut til at have styr på det hele inden hun fik børn, men det havde hun så ikke da barnet kom ..

Synes ikke du skal sige noget, hun kan ende med at blive en fantastisk mor, man ved ikke hvad det er at være forældre, før man har barnet ved sig.3

Anmeld

13. januar 2010

Heidi.

DianaMoar skriver:

Åhh man kan ikke være bekend og sige om andre at de ikke egner sig til at være mor for det kan du ikke vide.

Helt enig... Jeg var heller ikke synderligt begejsteret for børn inden jeg selv blev mor.. Men måske var det noget usikkerhed omkring hvad de egentlig var for nogle størrelser...Jeg syntes at man skal undlade og fortælle folk om hvorvidt de ener sig som forældre.. Jeg har en veninde der inden hun blev mor, overhovedet ikke kunne finde ud af at opfører sig normalt når min datter var til stede,, Og hun festede hver weekend, og var vild festabe... Her 4 år senere er hun den mest fantastiske mor til 2....

Anmeld

13. januar 2010

mor-til-vanessa

det jo ret svært at sige hvordan folk egner sig som forælde før de er det.  en af mine veninder sagde til mig da jeg fortalte at jeg var gravid a hun ikke kunne forestille mig som mor og det var ret sårende. men hul i det, jeg ved jeg er en skide god mor og har altid været rigtig god til børn. bare fordi din veninde er en party pige, betydet det ikke noget for hendes rolle som mor. det lægger hun jo nok på hylden når hun blive gravid. og hvem ved, måske hun blive det modsatte af hvad du tror. synes ærlig talt ikke det er dig der skal bedømme om hun egner sig som mor eller ej. og det er også helt umuligt at vide før barnet kommer. man har altid en masse forestilliger inden barnet kommer og tit er det helt modsat hvad man havde troet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.