Hvad skal i have at spise i aften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Pige2009

mor_sabina skriver:

Minder meget om en paprikasovns jeg laver nemlig bare rigtig rigtig lækker tak

Velbekomme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Har købt ind så farmand og søn kan få en god bøf med kartofler og flødesovs...

Skal bare have nogle flere kg på den dreng.

Det er nok sparsomt hvad jeg får i denne uge af mad, da jeg arbejder 16.00- 06.00 i denne uge. Er en dør til at spise på arbejdet og gik i 3 dage uden stort set noget da jeg der kørte fra 11.30-22. i sidste uge. 

Anmeld

20. september 2010

Bondepigen

mor_sabina skriver:

Uhh ved det er en meget gammel tråd, men i min søgen på inspiration til ugens madplan faldt jeg over dette indlæg

Har du tilfældigvis en opskrift du vil af med?

500 g. hakket okse/svinekød eller kogt kylling pillet i små stykker
1½ tsk karry
1 løg
1 gulerod
1 snackpeber
1 kop bulgur
1 hønseboullion
1/4 hvidkål
1 tsk sukker (kan udelades)
1 spsk soya
1 kop vand
filodej
salt, peber og evt. chili

-snit guleroden fint på langs, hak løg og snackpeber.

-snit kålen fint

-kom lidt olie på panden og svits karryen med gulerod, løg og  snackpeber

-kom derefter kødet i og svits det med til kødet er brunet af, smag til med salt og peber evt. chili. Køles derefter af.

- kog bulguren med hønseboullion og køl det derefter af.

- svits hvidkålen i olie, kom sukker og soya i og rør godt til det bliver passende brunt, derefter kommes en kop vand ved, lad det simre under stadig omrøring til vandet er væk og kålene er møre (smag til med salt).Køles derefter af.

- Når det hele er køleskabskoldt blandes det sammen, og derefter kommes passende mængder i filodejen som rulles omk. Rullerne må ikke være for tykke.

- Frituresteg rullerne (ikke for mange ad gangen, da det køler olien ned) Olien skal helst være mellem 160-180 grader.

...(manden min har altid bare prøvet sig frem)...

Her er lige en "how to" til at rulle filodejen om ingredienserne..

http://www.youtube.com/watch?v=eGAl5JQssSs&feature=related

Hvis du ikke vil lave det hele til forårsruller, smager det osse godt i sig selv med en god salat til...

Anmeld

21. september 2010

mor_sabina

bondepigen skriver:

500 g. hakket okse/svinekød eller kogt kylling pillet i små stykker
1½ tsk karry
1 løg
1 gulerod
1 snackpeber
1 kop bulgur
1 hønseboullion
1/4 hvidkål
1 tsk sukker (kan udelades)
1 spsk soya
1 kop vand
filodej
salt, peber og evt. chili

-snit guleroden fint på langs, hak løg og snackpeber.

-snit kålen fint

-kom lidt olie på panden og svits karryen med gulerod, løg og  snackpeber

-kom derefter kødet i og svits det med til kødet er brunet af, smag til med salt og peber evt. chili. Køles derefter af.

- kog bulguren med hønseboullion og køl det derefter af.

- svits hvidkålen i olie, kom sukker og soya i og rør godt til det bliver passende brunt, derefter kommes en kop vand ved, lad det simre under stadig omrøring til vandet er væk og kålene er møre (smag til med salt).Køles derefter af.

- Når det hele er køleskabskoldt blandes det sammen, og derefter kommes passende mængder i filodejen som rulles omk. Rullerne må ikke være for tykke.

- Frituresteg rullerne (ikke for mange ad gangen, da det køler olien ned) Olien skal helst være mellem 160-180 grader.

...(manden min har altid bare prøvet sig frem)...

Her er lige en "how to" til at rulle filodejen om ingredienserne..

http://www.youtube.com/watch?v=eGAl5JQssSs&feature=related

Hvis du ikke vil lave det hele til forårsruller, smager det osse godt i sig selv med en god salat til...

Ej hvor lyder det bare lækkert, tusind tak or opskriften Tror du man kan lave dem i ovnen?

Anmeld

21. september 2010

Bondepigen

Ej hvor lyder det bare lækkert, tusind tak or opskriften Tror du man kan lave dem i ovnen?

Uuuh det ved jeg ikke, men alt det indeni er jo tilberedt, så hvis filodejen kan blive fin i ovnen, mon ikke man så kan det?!? Ove plejer dog at tage noget køkkenrulle og lægge dem på, så det suger fedtet... og derefter i ovnen bare for at holde dem varme...

Anmeld

21. september 2010

mor_sabina

bondepigen skriver:

Uuuh det ved jeg ikke, men alt det indeni er jo tilberedt, så hvis filodejen kan blive fin i ovnen, mon ikke man så kan det?!? Ove plejer dog at tage noget køkkenrulle og lægge dem på, så det suger fedtet... og derefter i ovnen bare for at holde dem varme...

Jeg må prøve mig frem.

Tak igen, glæder mig til at prøve det

Anmeld

21. september 2010

Bondepigen

mor_sabina skriver:

Jeg må prøve mig frem.

Det var så lidt, håber du kan lide det...

Anmeld

21. september 2010

Bondepigen

mor_sabina skriver:

Jeg må prøve mig frem.

Nu er manden kommet hjem, så jeg spurgte ham lige... Du kan ikke lave dem i ovnen..... men du kan godt sætte dem i ovnen for at holde dem varme bare.... efter de har ligget på køkkenrulle lidt, som jeg skrev før..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.