Hvis jeg har forstået det rigtigt, så bor din bror i London og du så ham 14 dage i julen og så vil han komme i 13 dage til marts. Det synes jeg da du skal være glad for. Du ser ham jo ikke så tit, og så synes jeg at det er meget rimeligt.
Derudover så skal du selvfølgelig gøre ham klart at du har en hverdag, der skal hænge sammen, så forvent at han deltager og hjælper med fx at handle ind, lave mad, hente dit barn osv. og gør ham dine forventninger klart. Så er jeg sikker på at det hele nok skal fungere og at I kan få et par gode og hyggelige uger sammen.
Da du nu ved det i så god tid kan du jo også godt planlægge dit studie efter det, så der ikke er mere at læse end højst nødvendigt og ingen større opgaver el. lign. der skal afleveres. Det må du få gjort før han kommer.
Planlæg dagene, så både du og han ved, hvornår du skal læse og hvornår I kan have kvalitetstid sammen og så kan du jo også godt sende ham ud af huset om dagen (evt. sammen med dit barn), hvis du hellere vil læse hjemme end på skolen. Han gider da nok alligevel ikke sidde hjemme og glo alene i din 2-værelses lejlighed hele dagen.
Håber at du får det til at fungere uden for mange frustrationer.
Anmeld