er det ikke for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

Kløver

hmm må indrømme det kommer meget an på situationen, men jo kan godt forstå hvis du synes 14 dage er meget, nu er vi jo også alle forskellige, og kommer også an på hvor tit man ser hinanden hvor langt væk man bor osv, men han er jo din bror, og han burde kunne forstå hvis i synes 14 dage er for meget Snak med ham og sig fra, ellers bliver det nogle irritationsdage frem for dejlige hyggedage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Diana...

Anonym skriver:

synes også den er svær fordi han har aldrig besøgt mig mere end en weekend eller en forlænget weekend tidligere. så jeg fik da et chok. han er alene og kender ikke ret mange her hvor jeg bor så jeg ved ikke om han bare har tænkt sig at sidde i min lejlighed og glo for jeg kan ikke alt muligt sammen med ham da jeg har skolen og mit barn

Jamen så lad ham da sidde hvis han har lyst til det. så kan han jo lave lidt der hjemme hygge sig med den lille osv. 

Anmeld

13. januar 2010

MiMa

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så bor din bror i London og du så ham 14 dage i julen og så vil han komme i 13 dage til marts. Det synes jeg da du skal være glad for. Du ser ham jo ikke så tit, og så synes jeg at det er meget rimeligt.

Derudover så skal du selvfølgelig gøre ham klart at du har en hverdag, der skal hænge sammen, så forvent at han deltager og hjælper med fx at handle ind, lave mad, hente dit barn osv. og gør ham dine forventninger klart. Så er jeg sikker på at det hele nok skal fungere og at I kan få et par gode og hyggelige uger sammen.

Da du nu ved det i så god tid kan du jo også godt planlægge dit studie efter det, så der ikke er mere at læse end højst nødvendigt og ingen større opgaver el. lign. der skal afleveres. Det må du få gjort før han kommer.

Planlæg dagene, så både du og han ved, hvornår du skal læse og hvornår I kan have kvalitetstid sammen og så kan du jo også godt sende ham ud af huset om dagen (evt. sammen med dit barn), hvis du hellere vil læse hjemme end på skolen. Han gider da nok alligevel ikke sidde hjemme og glo alene i din 2-værelses lejlighed hele dagen.

Håber at du får det til at fungere uden for mange frustrationer.

Anmeld

13. januar 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

min storebror har noget ferie snart og vil gerne komme og besøge os. jeg fortalte ham at han selvføli var velkommen efter han havde spurgt hvad tidspunkt passede med os.

han skriver så at han bliver i 14 dage  og det gav mig da lidt af et chok. jeg kunne forstå hvis jeg selv havde ferie men det har jeg ikke, jeg er studerende og skal læse hver dag men må nok tage ud på skolen og læse når jeg jo ikke får gjort det herhjemme hvis han er her.

en uge synes jeg er ok men vi har jo en hverdag og jeg synes 14 dage er meget lang tid når vi ikke selv har ferie. jeg ved han vil blive ked af det og tage det personligt ind hvis jeg fortæller ham om mine tanker, så det er ikke en mulighed.

vi bor i en 2 værelses lejlighed dvs han må sove i stuen.

er det bare mig der synes 14 dage er lang tid at komme på besøg når den man besøger ikke har ferie eller fri?

Det er med gæster som med fisk. 1 dag er det ok, 2. dag går osse, men 3. dag begynder det at lugte.

Har en svigermor som troede hun skulle være her i 14. dage ad gangen, og det holder altså bare ikke!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.