Tager barnet kun hvad det skal have??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Michael healer

Ansemusen skriver:

Det er heldigvis sjældent de komplikationer og aborter opstår ved overvægt. Risikoen er større men stadig lille. Heldigvis  Jeg tror også at barnet kan tage for meget af fx. sukker som moren spiser. Men barnet tager ikke alt det moren indtager, og derfor tænker jeg, at barnet måske primært vil tage de sunge ting til sig, hvis moren spiser både sunde og usunde ting! Men kan også sagtens være, at barnet får godt og blandet i den procentfordeling som moren selv gør. Men uanset hvad, er der helt sikkert ingen tvivl om at sund kost generelt er at foretrække!!

Hvis moren spiser blandet usundt og sundt, så vil det da også være det barnet for, en blanding altså i samme procentdel som moren.

ja enig sund kost er at foretrække

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Ansemusen

http://www.netbaby.dk/artikler/gravid/vaegtf3.asp

Her står ikke noget om, at stor vægtøgning går ud over barnet, men moren selv. Hvilket var det min scanningsjordemor også sagde, at man har fundet ud af. Derfor er de fleste jordemødre holdt op med at veje deres gravide, da det er individuelt hvor meget kvinder hver især tager på under graviditet, og at det som oftest ingen indvikning har på barnets fødselsvægt eller sundhed.

Ikke dermed sagt, at man skal være ligeglad med hvad man spiser, eller at jeg selv er det. Men de ricisi man troede der var engang, er man vist blevet noget mindre bekymrede for idag. Som sagt ikke for at betvivle at en sund kost er at foretrække, og har heller ikke selv taget for meget på i forhold til hvor i graviditeten jeg er nu. Jeg er klar over at der findes en masse hjemmesider som beskrive ricisi omkring overvægt og graviditet. Har selv læst en del omkring emnet, men de ricisi er heldigvis meget meget små, netop derfor jordemødre ikke vejer mere!

Anmeld

21. januar 2010

Ansemusen

Bavianis skriver:

Jeg har altså også hørt at præcist sukker er det der får børnene til at blive meget store.

Gravide der har sukkersyge får f.eks. større børn, da det er svært at kontrollere blodsukkeret - særligt under en graviditet. Barnet ligger derfor derinde og "lapper sukker i sig", og bliver derfor større. Det er, blandt andet, der for gravide med sukkersyge bliver sat i gang 2 uger før termin:-) Jeg har også hørt, at det, ift. barnet, er sundere at give sig selv lidt fedt end sukker, når nu trangen til alt det dejlige, politisk ukorrekte, melder sig...

Jeg tror bestemt også at ekstra fedt er bedre end sukker hvad barnet angår! Har aldrig hørt om at barnet tager for mange kalorier (disse sætter sig på morens sideben), men sukker kan de få for meget af så vidt jeg ved. Så pizza frem for chokolade *griner*

Anmeld

21. januar 2010

Roxie

Jeg har faktisk læst at stærk lakrids skulle forsage fortidligt fødsel, og lavt intilligente børn.... og jeg eeelsker bare stærk lakrids er så unfair. ved godt man ikke skal tage ting alt for seriøst men man vil jo ikke spise noget der skunne skade den lille prut. 

Anmeld

21. januar 2010

Ansemusen

Roxie skriver:

Jeg har faktisk læst at stærk lakrids skulle forsage fortidligt fødsel, og lavt intilligente børn.... og jeg eeelsker bare stærk lakrids er så unfair. ved godt man ikke skal tage ting alt for seriøst men man vil jo ikke spise noget der skunne skade den lille prut. 

Det tror jeg ikke du skal tage seriøst  Har aldrig hørt andet end at salmiaklakrids kan give dig selv for højt blodtryk, hvis du har tendens til det, men så skal du spise en hel del. I min graviditetsbog står der faktisk at salt lakrids kan afhjælpe kvalme for nogle, hvilket jeg er sikker på de ikke ville skrive, hvis det kunne forårsage for tidlig fødsel! Og den med mindre intelligente børn lyder helt hen i vejret!

Anmeld

22. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Ha ha, den gir' jeg ikke meget for

I min første graviditet levede jeg rent ud sagt, at salmiaklakrids i alle 9 mdr - og efterfølgende et par mdr, og jeg har da en skøn, dejlig, sund og intelligent pige idag, som skal starte i skole til sommer

Jeg har kun hørt at overdrevet lakridsforbrug fra moderens side kan gøre børnene lidt urolige, hvis de f.eks. bliver ammet. Om det er sandt eller falsk, det ved jeg faktisk ikke.

Anmeld

22. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Der skulle selvfølgelig stå SALMIAKLAKRIDS

.....mangler vist en staveplade her kl. 7 om morgenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.