Tager barnet kun hvad det skal have??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.701 visninger
26 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Ansemusen

Min veninde og jeg snakkede forleden om hvorvidt barnet i maven kun tager det det har brug for, eller om det også fx. tager en masse sukker, hvis man har været en tur i bif og spist en stor pose slik? Jeg er klar over, at det med at barnet nok skal få hvad det har brug for uanset hvad, ikke passer. Moren skal spise vitaminer og varieret kost, så barnet får dækket sine ernæringsbehov. Men kan barnet også tage FOR meget at noget, eller går det kun ud over morens sideben, som måske bliver lidt for runde og bløde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Mum33

Har hørt at for meget sukker under graviditeten giver store børn. Men har vist hørt det i "de unge mødre" så ved ikke hvor troværdigt det er.  Men det blev sagt af en sundhedsplejerske.

Anmeld

10. januar 2010

Ansemusen

Har hørt at for meget sukker under graviditeten giver store børn. Men har vist hørt det i "de unge mødre" så ved ikke hvor troværdigt det er.  Men det blev sagt af en sundhedsplejerske.

Jeg snakkede med en jordemoder til scanningen i uge 17, som sagde, at morens vægtøgning slet ikke påvirkede barnets sundhed eller fødselsvægt. Decideret om kosten talte vi ikke. Men tænker bare, at det vel hænger sammen, så hvis morens vægtøgning ikke betyder noget (med mindre man reder sig en graviditetssukkersyge selvfølgelig), så burde indtaget af slik, fedt osv. heller ikke gøre det..

Anmeld

10. januar 2010

Mum33

Ansemusen skriver:

Jeg snakkede med en jordemoder til scanningen i uge 17, som sagde, at morens vægtøgning slet ikke påvirkede barnets sundhed eller fødselsvægt. Decideret om kosten talte vi ikke. Men tænker bare, at det vel hænger sammen..

Tror heller ikke vægtøgningen i sig selv, men det påvirker vel barnet hvilken kost det er der indtages.

Men skal ikke gøre mig klog på emnet. Ved det faktisk ikke.  Jeg fulgten bogen efter bedste evn og håbede på det bedste

Anmeld

10. januar 2010

Ansemusen

Ingen tvivl om at sund kost er det bedste! Jeg spiser heller ikke selv slik osv. hver dag. Har mere problemer med at få nok grønt ned, simpelthen fordi jeg glemmer mine mellemmåltider. Håber der er nogle kloge tøser herinde som måske ved det

Anmeld

12. januar 2010

Ansemusen

Slet ingen som ved det? Hvis jordemor eller læge har fortalt noget?

Anmeld

12. januar 2010

Valle81

Ansemusen skriver:

Min veninde og jeg snakkede forleden om hvorvidt barnet i maven kun tager det det har brug for, eller om det også fx. tager en masse sukker, hvis man har været en tur i bif og spist en stor pose slik? Jeg er klar over, at det med at barnet nok skal få hvad det har brug for uanset hvad, ikke passer. Moren skal spise vitaminer og varieret kost, så barnet får dækket sine ernæringsbehov. Men kan barnet også tage FOR meget at noget, eller går det kun ud over morens sideben, som måske bliver lidt for runde og bløde?

Det tror jeg slet ikke.

Hvis det er fordi du har væet i biffen og spist for vildt, så vær du helt rolig:0)

Jeg får ofte flip, og spiser alt alt alt for meget chokolade. Det gjorde jeg også da jeg ventede min datter:0) Hun fejler intet, og var et lille pige på 3120 og 49 cm:0)

Tlnk også på alle dem som tager til glukosetest og virkeligt bliver bombarderet med sukker. Var selv til test igår, og når man har fastet i 12 timer og så får sådan et skud, så puha.

Skete ikke andet end Anton blev MEGA aktiv:0)

Christina 31+1

Anmeld

14. januar 2010

Ansemusen

Valle81 skriver:

Det tror jeg slet ikke.

Hvis det er fordi du har væet i biffen og spist for vildt, så vær du helt rolig:0)

Jeg får ofte flip, og spiser alt alt alt for meget chokolade. Det gjorde jeg også da jeg ventede min datter:0) Hun fejler intet, og var et lille pige på 3120 og 49 cm:0)

Tlnk også på alle dem som tager til glukosetest og virkeligt bliver bombarderet med sukker. Var selv til test igår, og når man har fastet i 12 timer og så får sådan et skud, så puha.

Skete ikke andet end Anton blev MEGA aktiv:0)

Christina 31+1

Nej du har nok helt ret  Tak for dit fine svar!

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har fået at vide at det KAN påvirke barnet negativt, så man skal tænke over hvad man indtager.

At man skejer ud engang imellem gør ikke noget, men dem der drikker 4 liter cola hver dag og kværner en hel plade chokolade hver aften inden sengetid kan godt risikere at få et barn med tendens til overvægt når det bliver ældre

Jeg tænker en del over hvad jeg spiser, men er ikke hysterisk omkring det. Sørger bare for at spise varieret, og hvis jeg har fået lidt for meget sukker eller fedt den ene dag, spiser jeg et ekstra æble dagen efter

knus Caroline, med cola og dracula bolscher ved siden af

Anmeld

14. januar 2010

Ansemusen

Hehe! Ja klart alt med måde! Jeg drikker nu kun vand til maden, hvor den før ofte stod på ligt sodavand. Men der ryger da lidt for meget pizza og burger indenbors end jeg synes er helt godt og lidt for lidt frugt og grønt. Simpelthen fordi jeg glemmer at spise mellemmåltider i løbet af dagen. Men spiser ikke slik, fast food eller drikker cola hver dag. Tager mig lidt light sodavand i weekenden som regel når vi skal hygge og så står den i perioder på Piratos en del aftener i ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.