Tager barnet kun hvad det skal have??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

DK

Da jeg var gravid (for godt nok snart 7 år siden) talte jordmoderen meget om de store "cola børn". Altså fordi at alle mødre "nu til dags" fik så meget sukker, bl.a. gennem cola, så blev spædbørnene altså bare meget federe/altså større end det var "meningen". Derfor frarådede hun overdrevet sukkerindtag. Altså lidt cola og slik var okay, men sådan 1,5 liter cola hver dag, det var altså ALT for meget sukker, og så ville man føde et overvægtigt spædbarn, og barnet ville have/få nemmere ved at have vægtproblemer senere i livet.

Derfor var jeg SÅ bange for at drikke for meget cola/spise for meget slik under graviditeten. Og jeg opdagede også at alle synes at når jeg nu ikke kunne få vin/alkohol, så skulle jeg da have en cola. Jeg blev virkelig budt på SÅ meget cola, som jeg dog pænt sagde nej tak til.

Det betød dog ikke, at jeg ikke drak cola af og til, med god samvittighed. Altså så vidt jeg tolkede, så skal der meget til. Hvad jeg dog også synes at ex. 1,5 liter hver dag er. Men det er der jo nogen der drikker. Så jeg tror ikke du skal have det dårligt over en slikpose og cola, en enkelt aften i biffen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Ansemusen

Da jeg var gravid (for godt nok snart 7 år siden) talte jordmoderen meget om de store "cola børn". Altså fordi at alle mødre "nu til dags" fik så meget sukker, bl.a. gennem cola, så blev spædbørnene altså bare meget federe/altså større end det var "meningen". Derfor frarådede hun overdrevet sukkerindtag. Altså lidt cola og slik var okay, men sådan 1,5 liter cola hver dag, det var altså ALT for meget sukker, og så ville man føde et overvægtigt spædbarn, og barnet ville have/få nemmere ved at have vægtproblemer senere i livet.

Derfor var jeg SÅ bange for at drikke for meget cola/spise for meget slik under graviditeten. Og jeg opdagede også at alle synes at når jeg nu ikke kunne få vin/alkohol, så skulle jeg da have en cola. Jeg blev virkelig budt på SÅ meget cola, som jeg dog pænt sagde nej tak til.

Det betød dog ikke, at jeg ikke drak cola af og til, med god samvittighed. Altså så vidt jeg tolkede, så skal der meget til. Hvad jeg dog også synes at ex. 1,5 liter hver dag er. Men det er der jo nogen der drikker. Så jeg tror ikke du skal have det dårligt over en slikpose og cola, en enkelt aften i biffen!

Slikposen og colaen i biffen var bare et eksempel Er mere om barnet tager for meget hvis jeg selv får for mange kalorier mange dage i ugen. Tæller ikke kalorier skal det dog lige siges. Men som sagt ryger der en del pizza og burger ned i forhold til hvad der plejer, fordi jeg simpelthen elsker det nu jeg er gravid  Men det er ikke hver aften, måske et par gange om ugen og slik er også nogle gange om ugen og som sagt nærmest aldrig sodavand med sukker i. Tror ikke der er problemer sådan som jeg spiser eller drikker, men det er da bestemt ikke lige efter bogen. Og der tænker jeg hvorvidt det er en smule fanatisk at man SKAL være mega sund og spise en masse frugt og grønt HVER dag osv. Kender mange som har sunde og raske børn, hvor de selv spiste slik osv. hver dag og tog rigtig mange kilo på! Så tænker at man får sine vitaminer, fiskeolie, kalk, jern osv. og ikke skejer fuldstændigt ud alle ugens dage, er chancen for et raskt barn vel størst?!

Jeg går selvfølgelig meget op i hvad jeg ikke må spise overhovedet, ingen røg (heller ikke passiv), alkohol osv.

Anmeld

16. januar 2010

Michael healer

Ansemusen skriver:

Slikposen og colaen i biffen var bare et eksempel Er mere om barnet tager for meget hvis jeg selv får for mange kalorier mange dage i ugen. Tæller ikke kalorier skal det dog lige siges. Men som sagt ryger der en del pizza og burger ned i forhold til hvad der plejer, fordi jeg simpelthen elsker det nu jeg er gravid  Men det er ikke hver aften, måske et par gange om ugen og slik er også nogle gange om ugen og som sagt nærmest aldrig sodavand med sukker i. Tror ikke der er problemer sådan som jeg spiser eller drikker, men det er da bestemt ikke lige efter bogen. Og der tænker jeg hvorvidt det er en smule fanatisk at man SKAL være mega sund og spise en masse frugt og grønt HVER dag osv. Kender mange som har sunde og raske børn, hvor de selv spiste slik osv. hver dag og tog rigtig mange kilo på! Så tænker at man får sine vitaminer, fiskeolie, kalk, jern osv. og ikke skejer fuldstændigt ud alle ugens dage, er chancen for et raskt barn vel størst?!

Jeg går selvfølgelig meget op i hvad jeg ikke må spise overhovedet, ingen røg (heller ikke passiv), alkohol osv.

Hej

Jeg vil sige alt hvad du drikker og spiser, for indflydelse på dit barn, for dit barn er jeg forbundet med dig, det du spiser og drikker går i dit blod, og da barnet jo er forbundet med dig, for det næring ud fra det du spiser.

Mvh Michael

Anmeld

16. januar 2010

Michael healer

Michael healer skriver:

Hej

Jeg vil sige alt hvad du drikker og spiser, for indflydelse på dit barn, for dit barn er jeg forbundet med dig, det du spiser og drikker går i dit blod, og da barnet jo er forbundet med dig, for det næring ud fra det du spiser.

Mvh Michael

hej igen

jeg glemt lige at svare på det du egentlig spørger om

Ja baby for også for meget hvis du også for for meget

mvh Michael

Anmeld

18. januar 2010

Ansemusen

Michael healer skriver:

hej igen

jeg glemt lige at svare på det du egentlig spørger om

Ja baby for også for meget hvis du også for for meget

mvh Michael

Har du noget der kan underbygge dette? Altså et troværdigt link? Vil gerne læse lidt om det, da mange andre mener noget andet. Ikke at jeg er i tvivl om, at jo mere varieret man spiser jo bedre!

Anmeld

18. januar 2010

Michael healer

Ansemusen skriver:

Har du noget der kan underbygge dette? Altså et troværdigt link? Vil gerne læse lidt om det, da mange andre mener noget andet. Ikke at jeg er i tvivl om, at jo mere varieret man spiser jo bedre!

Hej

Her er et nogle link 

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=2904

http://avisen.dk/afhaengighed-af-fastfood-er-arveligt_108545.aspx

http://www.graviditet.dk/spisevaner-grundlaegges-i-fostertilstanden/

Her noget taget fra Netdoktor.dk " Gener ved graviditet

Overvægtige kvinder har generelt sværere ved at blive gravide, ligesom de vil være mere udsatte for gener under en graviditet. Derudover er der større risiko for sen abort, svangerskabsforgiftning og komplicerede fødsler. Overvægtige kvinder får ofte også store børn derfor er risikoen for fastsiddende skuldre og kejsersnit væsentligt forøget"

Der findes meget mere om dette emne, det er bare at søge på nettet så for du en masse sidder frem om det

mvh Michael

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Jeg mistænker lidt Phillips store vægt for mit sukkerindtag, men ved altså ikke om det passer. Han vejede 4330g ved fødslen en han er helt normal nu. Næste gang VIL jeg ihvertfald leve meget sundere. 

Anmeld

18. januar 2010

BinaMor

altså.. hvis du spiser en stor is.. så er det ikke broccoli bebs for sin næring fra.

men altså.. der sker ingenting ved det. kun hvis det er meget hver dag. jeg spiste meget slik og min datter vejede 2650 gr..

bare sørg for der er vitaminer ved siden af. især friske grøntsager.

Anmeld

18. januar 2010

Bavianis

Jeg har altså også hørt at præcist sukker er det der får børnene til at blive meget store.

Gravide der har sukkersyge får f.eks. større børn, da det er svært at kontrollere blodsukkeret - særligt under en graviditet. Barnet ligger derfor derinde og "lapper sukker i sig", og bliver derfor større. Det er, blandt andet, der for gravide med sukkersyge bliver sat i gang 2 uger før termin:-) Jeg har også hørt, at det, ift. barnet, er sundere at give sig selv lidt fedt end sukker, når nu trangen til alt det dejlige, politisk ukorrekte, melder sig...

Anmeld

18. januar 2010

Ansemusen

Michael healer skriver:

Hej

Her er et nogle link 

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=2904

http://avisen.dk/afhaengighed-af-fastfood-er-arveligt_108545.aspx

http://www.graviditet.dk/spisevaner-grundlaegges-i-fostertilstanden/

Her noget taget fra Netdoktor.dk " Gener ved graviditet

Overvægtige kvinder har generelt sværere ved at blive gravide, ligesom de vil være mere udsatte for gener under en graviditet. Derudover er der større risiko for sen abort, svangerskabsforgiftning og komplicerede fødsler. Overvægtige kvinder får ofte også store børn derfor er risikoen for fastsiddende skuldre og kejsersnit væsentligt forøget"

Der findes meget mere om dette emne, det er bare at søge på nettet så for du en masse sidder frem om det

mvh Michael

Det er heldigvis sjældent de komplikationer og aborter opstår ved overvægt. Risikoen er større men stadig lille. Heldigvis  Jeg tror også at barnet kan tage for meget af fx. sukker som moren spiser. Men barnet tager ikke alt det moren indtager, og derfor tænker jeg, at barnet måske primært vil tage de sunge ting til sig, hvis moren spiser både sunde og usunde ting! Men kan også sagtens være, at barnet får godt og blandet i den procentfordeling som moren selv gør. Men uanset hvad, er der helt sikkert ingen tvivl om at sund kost generelt er at foretrække!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.