Da jeg var gravid (for godt nok snart 7 år siden
) talte jordmoderen meget om de store "cola børn". Altså fordi at alle mødre "nu til dags" fik så meget sukker, bl.a. gennem cola, så blev spædbørnene altså bare meget federe/altså større end det var "meningen". Derfor frarådede hun overdrevet sukkerindtag. Altså lidt cola og slik var okay, men sådan 1,5 liter cola hver dag, det var altså ALT for meget sukker, og så ville man føde et overvægtigt spædbarn, og barnet ville have/få nemmere ved at have vægtproblemer senere i livet.
Derfor var jeg SÅ bange for at drikke for meget cola/spise for meget slik under graviditeten. Og jeg opdagede også at alle synes at når jeg nu ikke kunne få vin/alkohol, så skulle jeg da have en cola. Jeg blev virkelig budt på SÅ meget cola, som jeg dog pænt sagde nej tak til.
Det betød dog ikke, at jeg ikke drak cola af og til, med god samvittighed. Altså så vidt jeg tolkede, så skal der meget til. Hvad jeg dog også synes at ex. 1,5 liter hver dag er. Men det er der jo nogen der drikker. Så jeg tror ikke du skal have det dårligt over en slikpose og cola, en enkelt aften i biffen!
Anmeld