Hvorfor bliver jeg altid så pisse stresset.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Tja det gør de rnok, hvis du får en rimeligt god løn..... Men ens løn skal faktisk være rigtig høj, før man kan leve stille og roligt uden økonomiske bekymringer synes jeg....

Og jeg synes bestemt ikke man bliver rigere af at have alle de tilskud, for så meget er dte sgu heller ikke, og det kan slet ikke sammenlignes med at have en nummer 2 indtægt i huset.

Nej, det er netop det...men jeg ved heller ikke hvor meget eller hvor lidt jeg ender med...et er sikkert at jeg som pædagog ikke bliver velhavende eller højt lønnet.

Men jeg satser nu også på at arbejde halvtid, heller leve for lidt og have tid med ungerne...

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Ansemusen

Hvad med at tage en snak med banken og få dem til at lægge budget sammen med dig? De regner ud hvor mange faste udgifter du har på et år og deler det ud på 12 måneder, og så går der det beløb til budgetkontoen hver måned. Nogle måneder bliver der så trukket mindre end gennemsnittet og nogle måneder mere. Men pengene fra måneden med færre udgifter står der jo til de dyre måneder. Så bliver ALT betalt også din husleje og du ved hvad du har til dig selv og husholdningen hver måned. Ville det ikke være en idé?
Selvfølgelig skal man lige holde øje de første par måneder, hvis de ligger højere end gennemsnittet, da der da jo ikke er blevet bygget et overskud oå å budgetkontoen endnu, men så overfører du bare de ekstra penge de første par måneder. Her fungerer det fint sådan og det er også banken som har hjulpet med at få det hele med

Anmeld

10. januar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Nej, det er netop det...men jeg ved heller ikke hvor meget eller hvor lidt jeg ender med...et er sikkert at jeg som pædagog ikke bliver velhavende eller højt lønnet.

Men jeg satser nu også på at arbejde halvtid, heller leve for lidt og have tid med ungerne...

Knus..

hehe nej det har du ret i.... Jeg er medhjælper, og tvunget ned på 32 timer, fordi der var besparelser... som om 19500 før skat var en skidehøj løn i forvejen... suk suk suk... men jeg prøver at se om det kan løbe rundt, med diverse tilskud og sådan, så må vi jo se hvad det bliver til....

Anmeld

10. januar 2010

mariamiss6

Ansemusen skriver:

Hvad med at tage en snak med banken og få dem til at lægge budget sammen med dig? De regner ud hvor mange faste udgifter du har på et år og deler det ud på 12 måneder, og så går der det beløb til budgetkontoen hver måned. Nogle måneder bliver der så trukket mindre end gennemsnittet og nogle måneder mere. Men pengene fra måneden med færre udgifter står der jo til de dyre måneder. Så bliver ALT betalt også din husleje og du ved hvad du har til dig selv og husholdningen hver måned. Ville det ikke være en idé?
Selvfølgelig skal man lige holde øje de første par måneder, hvis de ligger højere end gennemsnittet, da der da jo ikke er blevet bygget et overskud oå å budgetkontoen endnu, men så overfører du bare de ekstra penge de første par måneder. Her fungerer det fint sådan og det er også banken som har hjulpet med at få det hele med

tjo det er jo sådan budgetten er bygget op, men de er bare ikke nok penge til alle udgifter.... nogle måneder går det lige op, men de fleste ender i gæld og minus, sååååå jeg tjener ganske enkelt bare ikke nok.... så sådan er det, mit liv i en nøddeskal jeg må hænge i og vente på diverse gældsposter er nede så bliver det bedre, det har bare så skide lange udsigter desværre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.