Hvorfor bliver jeg altid så pisse stresset.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Ej, en træls en...mine forældre er søde nok, så det er intet problem, men da super pinligt hvis ikke de kommer ind, for de tjekker det ikke..

Jeg tager af børnepengene nogle gange...men jeg tror heller ikke jeg sidder så stramt i det som dig..men det kommer jeg sgu nok til når jeg ikke læser mere..

Knus..

Måske, det kommer vel an på hvad din løn bliver....

Men ja, det er sgu flovt hvis huslejen mangler, og man ikke engang har opdaget det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Måske, det kommer vel an på hvad din løn bliver....

Men ja, det er sgu flovt hvis huslejen mangler, og man ikke engang har opdaget det....

Tja...ved det ikke...men tror der ryger en del tilskud..

Anmeld

10. januar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Tja...ved det ikke...men tror der ryger en del tilskud..

Tja det gør de rnok, hvis du får en rimeligt god løn..... Men ens løn skal faktisk være rigtig høj, før man kan leve stille og roligt uden økonomiske bekymringer synes jeg....

Og jeg synes bestemt ikke man bliver rigere af at have alle de tilskud, for så meget er dte sgu heller ikke, og det kan slet ikke sammenlignes med at have en nummer 2 indtægt i huset.

Anmeld

10. januar 2010

Lullaby

Åh ja. Det sidste ½ år har været sådan. Jeg tør pt heller ikke åbne min netbank for ved den er i minus  

Anmeld

10. januar 2010

mariamiss6

BOBS skriver:

bare kom med de sure opstød....skønt at man kan gøre det her...ligger gerne øre til....

jo jeg kan også blive stresset, her er det dog som oftest uden grund. Mén voksede op med at fjersyn og møbler blev hentet i tide og utide osv.....så her skal der bare være nok....hvilket kan drive os begge lidt til vanvid ind imellem...er dog blevet bedre til at sige til mig selv, at det kan godt være du ikke er millionær men dit barn er rent og mæt og elsket og det er det vigtigste...men vi mangler bestemt ikke noget men forstår dine tanker.

har godt nok aldrig fået fjernet noget, men som stor teenager afvrærgede jeg et par gange et par klippede elkabler mens jeg boede hos min far, og den slags kan jeg bare slet ikke klare....

Anmeld

10. januar 2010

mariamiss6

MorpåSjælland skriver:

Åh ja. Det sidste ½ år har været sådan. Jeg tør pt heller ikke åbne min netbank for ved den er i minus  

min er også i minus men "kun" til kasskreditten....

Anmeld

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

NIX NIX NIX... Kan jeg kun sige...

Selvom vi har penge til regnignerne nu om dage, så har jeg det STADIG sådan. Jeg har stadig ondt i maven hver eneste måned, når jeg skal betale regninger og tjekke om pengene er rigtig på kontoerne og sådan.

For mit vedkommende, er det alle de år, med blod røde tal på kontoerne... Det evige puslespil for at beholde huset og kunne få noget mad at spise...

Det sidder i kroppen. Hvis jeg en måned ved at vi har brugt for mange penge, kan jeg også finde på at lave strudsen overfor netbanken og bare tænkte: hvis jeg ikke ser på den, er den ikke i minus... - Men det er den jo... :-S

Så jeg forstår dig virkelig godt.

Håber engang at der kommer lysning i økonomien til dig en dag min søde...!!

Anmeld

10. januar 2010

JustAnotherName

En budget konto (som jeg selvfølgelig har mig) er altså ikke en skid værd, hvis lønnen bare ikke er høj nok.....

sorry det sure opstød, men det er altid folks løsning, man får jo ligesom bare ikke flere penge at rutte med, bare fordi kontoen hedder budget...

Hihiii, hvor har du ret.
Men altså .....den har jo det formål at skulle rumme ens samlede faste udgifter, så man ikke står og bliver forskrækket over en regning, som enten var overset eller uforudset. LIGESOM du jo netop frygter og stresser over!

Hvad med PBS, så dine regninger kører og bliver betalt fast hver måned?
Så skal du ikke selv sidde med det fysisk og føle dig stresset og nede

Hmm...Men nu jeg læser nærmere efter, så er det vist ikke det at sidde med betalingerne, som sådan der stresser dig, men mere dét at pengene bare ikke er der !?! .....det er jo en helt anden snak. Så hjælper det jo ikke en hujende fis, at pengene bliver smidt ud til dit og dat, hvis der bare ikke er nok af dem...altså penge!
Hvad med at tage en sund snak med din bankrådgiver. Måske h*n kan hjælpe dig med at finde et pusterum, og lave noget om, som giver dig lidt mere luft - økonomisk.
Ofte gør vi jo bare som vi plejer, og betaler troligt de udgifter som vi har .....men måske overser vi, at der er nogle nye eller andre muligheder...!?!

Anmeld

10. januar 2010

vatten

Kunne det måske være en idé for dig at få en budgetkonto gennem banken? Sådan én, hvor regningerne bliver betalt, uanset om der er minus på kontoen. 

Det koster vist lidt, men det er meget smart, når man skal til at oprette en konto for første gang, hvor man ingen penge har og alt er foudbetalt. 

Anmeld

10. januar 2010

@spire

Jeg har det slet ikke sådan.. I hvert fald ikke når regningerne skal betales..

Jeg skal føde til februar, og ved jeg skal være alene, og allerede for et halvt år siden begyndte jeg at tænke på min økonomi under barsel osv, og er nu kommet frem til at jeg kun vil have et par tusind at leve for om måneden med de udgifter jeg har nu, og det jeg minimum kan regne med at få på barsel. - Og dette er uden tilskud jeg kan få.. Så jeg har allerede nu sat min lejlighed til salg, og begyndt at søge efter en ny, og har haft fat i bank osv for at skære ned hvor der kan skæres ned.. Den største hovedpine i verden er at mangle til dagen og vejen, så jeg tænker altid frem i tiden og prøver at planlægge osv osv.. Netop for ikke at stå hver måned i din situation.. Eller nogle måneder overhovedet for den sags skyld..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.