Okay så kom MIN bekymring over vægten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2010

LouiseNielsen

Sisley skriver:

6 kg er ingenting! Jeg vil synes det er mega flot hvis man kan holde det under 10 kg i løbet af en graviditet!!! Du SKAL tage på - det er det din krop har behov for.

Hvorfor SKAL man tage på, det står der vel ingen steder?

Har jeg ikke gjort, tværdigmod og min babs i maven fejler bestemt ingenting. Jeg skal derimod til en ekstra scanning fordi han udfra læge og Jm´s vudering er for stor i forhold til jeg er 28 uger henne....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Liljesilas

Hejsa

Jeg er kun i uge 17+1, og jeg har taget 6 kg på allerede

Men jeg er også en bette en (164 høj og vejede 53) Ikke så bette som nævnt tidliger, men stadig bette

Jeg synes også det er lidt hårdt at tage på, især fordi jeg også har taget lidt på mine lår - hvilket jeg synes er for tideligt!

Så tro mig, jeg er flov hver gang jeg læser andre kun har taget 2 kg på, og er langt længer henne en jeg er

Anmeld

10. januar 2010

Mor til L&S

Hej Hej

Jeg er i uge 29 og har taget ca 8 kg på, så det passer jo godt nok med dig - Jeg var normal vægtig i den lidt høje ende inden jeg blev gravid!

Knus Rollo 28 + 5

Anmeld

10. januar 2010

CamillaKa

I uge 27 havde jeg også taget omkring 6 kg på. Er nu i uge 35 og har taget 11 kg på, så det kan godt gå stærkt til sidst..

Anmeld

10. januar 2010

Snuffler25

lion skriver:

Først jeg er ikk en lille nips ting, jeg har et for højt BMI.

Da jeg ventede Cassandra tabte jeg mig lidt i starten og da jeg fødte sagde vægten 10 kilo mere end da jeg fandt ud af jeg var gravid. Jeg tog det meste på til sidst, de sidste 2 mdr. Jeg fødte d. 3 aug 2008 og da jeg kom hjem fra sygehuset d. 6 aug sagde vægten det samme som før jeg blev gravid.

Denne gang er lidt mærkeligere, jeg er i dag 34+2 og jeg vejer 8 kilo mindre end da jeg fandt ud af jeg var gravid, hvis det er har jeg et fotoalbum af min mave, så kan du se at den er ikk lille selvom jeg ikke "rigtig" har taget på. Jeg har nemlig været nede på minus 10 kilo.

Så 6 kilo er ingen ting.

Jeg synes det lyder facinerende, at du allerede da du tog hjem fra hospital efter fødsel - var nede på samme vægt som inden du blev gravid Jeg HÅBER at det samme vil ske for mig.. for jeg må indrømme, at det er MEGET SVÆRT at forestille sig at skulle prøve at "tabe" mig eller lignende nu... mentalt tror jeg slet ikke jeg er i stand til det. Men har holdt en pause fra min svømning og det er ikke blevet til så mange  gå-ture med hundene nu hvor det er så glat.. - så skal nok til at igang igen, så kan jeg måske kontrollere det

Tak til de som mener at 6 kg ikke er meget når jeg er 27 uger henne.. men de 6 kg har gjort, at jeg for første gang idag har set tallet 100 på min vægt - det er derfor jeg blev så chokeret og det skulle jeg nok have fortalt i 1. indlæg - men man er jo nok altid lidt flov over at sige sin vægt højt  Så for mit vedkommende må det helst ikke blive alt for mange kg endnu

Mærkeligt som dette kan svinge fra kvinde til kvinde hva? Både hvor meget hun tager på - men også hvor meget hun taber sig efter fødslen, hvor hurtigt hun gør det og HVORDAN hun gør det ikke mindst!

Tak fordi I svarer - betyder lidt at høre at andre er i samme båd jo.. føler mig som en hvaaaaal idag

Anmeld

10. januar 2010

luckas-mor

jeg tror jeg indtil nu har taget 25 kg på og er i 34+6 idag,, så jeg sys heller ikk 6 kg er ret meget

Anmeld

10. januar 2010

Ansemusen

Jeg er 22+4 og har taget 7 kilo på. Sidste uge var det 6 kilo, så det kommer i ryk! Jeg synes bestemt ikke at 6 kilo i uge 28 er meget. Og så reagerer vores kroppe jo helt individuelt på det at være gravid. Jeg er selv overvægtig, men har ingen intentioner om at tabe mig eller ikke tage på under min graviditet. Føler jeg ikke jeg tør eller kan lige pt for den sags skyld! Jeg regner selv med måske et halcvt kilo om ugen fra nu af, så ender på ca. 18 kilo hvis det holder. Men nu må vi se, vægten kan jo pludselig stikke af *griner*

Anmeld

10. januar 2010

Sisley

LouiseLarsen skriver:

Hvorfor SKAL man tage på, det står der vel ingen steder?

Har jeg ikke gjort, tværdigmod og min babs i maven fejler bestemt ingenting. Jeg skal derimod til en ekstra scanning fordi han udfra læge og Jm´s vudering er for stor i forhold til jeg er 28 uger henne....

Fordi ellers skal du faktisk tabe dig relativt meget for at holde dig indenfor "normal-området" (hvis man kan tale om et sådanne, når ingen graviditeter er ens). Min pointe er bare, at det ikke er meget at tage 6 kg på - ligesom det heller ikke er meget at tage 10 kg på.

Anmeld

10. januar 2010

lion

Snuffler25 skriver:

Jeg synes det lyder facinerende, at du allerede da du tog hjem fra hospital efter fødsel - var nede på samme vægt som inden du blev gravid Jeg HÅBER at det samme vil ske for mig.. for jeg må indrømme, at det er MEGET SVÆRT at forestille sig at skulle prøve at "tabe" mig eller lignende nu... mentalt tror jeg slet ikke jeg er i stand til det. Men har holdt en pause fra min svømning og det er ikke blevet til så mange  gå-ture med hundene nu hvor det er så glat.. - så skal nok til at igang igen, så kan jeg måske kontrollere det

Tak til de som mener at 6 kg ikke er meget når jeg er 27 uger henne.. men de 6 kg har gjort, at jeg for første gang idag har set tallet 100 på min vægt - det er derfor jeg blev så chokeret og det skulle jeg nok have fortalt i 1. indlæg - men man er jo nok altid lidt flov over at sige sin vægt højt  Så for mit vedkommende må det helst ikke blive alt for mange kg endnu

Mærkeligt som dette kan svinge fra kvinde til kvinde hva? Både hvor meget hun tager på - men også hvor meget hun taber sig efter fødslen, hvor hurtigt hun gør det og HVORDAN hun gør det ikke mindst!

Tak fordi I svarer - betyder lidt at høre at andre er i samme båd jo.. føler mig som en hvaaaaal idag

Jeg kan se i dit svar at dig og mig ligner hinanden meget, jeg fik nemlig også set tallet 100 første gang da jeg var gravid med Cassandra, jeg tog desværre  på efter jeg stoppede med at amme, men jeg spiste hellere ikk særlig sundt der. Lige nu ligger jeg 300g fra 100, jeg håber bare at jeg taber mig lige så hurtig som sidst og håber jeg kan bruge min wii fitness noget mere. Jeg var så heldig at få wiien og fitness til min fødselsdag, men kunne ikk bruge den så meget da jeg jo er gravid og var det i aug, og min energi er først rigtig kommet igen efter jeg blev sygemeldt d. 29 nov og i uge 28 ja, så er der noget andet i vejen for at "spille" wii.

Anmeld

13. januar 2010

Snuffler25

Jeg var til jordemoder igår og der skønnede hun baby til at veje godt 1300 gram... wow det er alligevel meget? Og så må livmoder og moderkage også veje noget.. og så hvis jeg har fået mere vand i kroppen, som jeg fornemmer i benene i hvert fald.. - jamen med alt det så ER det jo ik bare mig der har smidt så meget mere end jeg plejer, det ER også baby som vejer til Blev jo flov over at min vægt pludselig var steget SÅ meget!

Men det bliver nok værre endnu he...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.