Gåstol godt eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2010

LouiseNielsen

steph0804 skriver:

Jeg mener helt sikkert også at have hørt det samme, synes bare det er utroligt at der ikke er bedre information om sådan nogle ting, er sikker på at mange forældre køber sådan en gåstol i bedste mening, ja jeg kender flere der mener at det skulle styrke motorikken... alligevel har ingen at ders børn lært at kravle

Jeg tor det er op til folk selv hvad de syntes.... Min sundhedsplejerske sagde at hoppegynge og gåstol skulle jeg holde mig fra.... Så det har jeg gjort!

Men det er nok alt efter hvem man spørger, alle har jo sin helt egen mening om tingene, ligesom fx det med at ryge i børn nærvær... Man bliver alrig enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Mum33

steph0804 skriver:

Jeg har bidt mærke i at gåstole er rigtig populære, men mener helt bestem at have hørt at det skulle være rigtig skidt for babys motorik og balance?? Er det sandt eller bare en gammel skrøne? Nogle erfaringer?

Tror da det er rigtigt hvis du lader dit barn sidde i den i lang tid hver dag. Men alsidige kropslige udfordringer må vel være at foretrække i forhold til ens barn motoriske udvikling. Derfor både gulvøvelser osv, men lad dem da prøve at komme op og erfare, at man kan komme rundt ved hjælp af benene. Min søn syntes det var SÅ sjovt når han fik lov ca. 2x10 min hver dag fra ca 5-10 mdr (nu kravler han og gider ikke mere).

Syntes det er lidt hysteri at bandlyse ting og fuldstændigt fordømme dem. Alt med måde - men det handler vel i bund og grund om at børnene trives.

Anmeld

8. januar 2010

Mira0911

Vi har fået et gåstol i Julegave til Julie... Hun får ikke lov til at bruge den så længe hun ikke kan gå... Hun skal lære selv at gå, og ikke ved hjælp af en gåvogn...

Har nogen i familien, der prøver på at lære hende at gå, og det er bare en rigtig dårlig idé fra min side... Hun skal selv lære det...

Anmeld

8. januar 2010

Vingummien

steph0804 skriver:

For det ikke er løgn har jeg også hørt rigtig dårligt om hoppegyngen... mine bedsteforældre ville gove Arthur en, men fik det frarådet da det skulle være rigtig rigtig dårligt til de små rygge der slet ikke er førdig udviklede. De købte derfor en almindelig baby gynge, han dog ikke har været i endnu. Men jeg er nok også meget sart hvad angår ryggen, da jeg selv døjer med det

Har også selv problemer med ryggen.

Han brugte faktisk heller ikke hoppegyngen ret meget. Han fik først lov til at sidde i den da han kunne sidde selv og så gik der ikke mere en en mdr så var han for stor til den. Men igen var en gave vi fik til ham, havde nok ikke selv invisteret i den da den vægt den kan holde til ikke helt svare til hvornår de må sidde i den, hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

8. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Det siges at problemet ved en gåstol er at barnet springer over det vigtige kravletrin. Derfor anbafales det ikke.
Jeg har en gåstol- den har jeg fået, Astrid sidder ikke i den, men går rundt med den. Jeg forhørte mig ved min SP om det var en skidt investering, hendes svar var: Nej ikke når du er enlig, men brug den med fornuft.
Da jeg så blev tilbudt den, sagde jeg ja. For hvis nu Astrid slet ikke gider kravle rundt og alt bare er træls i ulvetimen, så havde/har jeg den til at afløse mig så jeg hurtig kan koncentere mig om maden fx.

Men gåstole har jeg ikke hørt vildt dårlige ting om, har hørt flere dårlige ting om hoppe-gyngen

Anmeld

8. januar 2010

Karo

steph0804 skriver:

Jeg har bidt mærke i at gåstole er rigtig populære, men mener helt bestem at have hørt at det skulle være rigtig skidt for babys motorik og balance?? Er det sandt eller bare en gammel skrøne? Nogle erfaringer?

Jeg ville ikke anbefale dig at købe den.

En mor fra min mødre gruppe købte en til sin søn og han elskede den. Han elskede den så meget at han nægtede at støtte på benene. Da min søn kunne gå havde hendes stadig ikke lært at kravle, selv om han er en måned ældre en min søn. Sundhedsplejesken gav da også ret hurtigt gåstolen skylden. Så jeg ville ikke købe en.

Anmeld

8. januar 2010

lion

Jeg har selv købt en hoppegynge til min datter men hun brugte den ikk længe, eller lang tid af gangen.

Gåstol, nej tak er min holdning, der er flere grunde til det.

1. Jeg hørte for flere måneder siden i radioen at babyer i England var kommet til skade ved at sidde i en.

2. Ens barn kan komme rundt alle steder og nå noget de normalt ikk kunne. Så vil jeg hellere at hun lærte selv at komme flere steder hen, end ved hjælp af en gåstol.

3. Jeg synes hellere at min datter skal lære selv at gå, kravle ved at ligge på gulvet og lære sin krop at kende. Min datter gik til hendes 1 års fødselsdag, uden hjælp fra en gåvogn.

4. Jeg synes det er en dum ting at købe. Min søster købt en, og hendes søn sad i den længe og tit hver dag og han var ALLE vegne, det værste var at den min søster havde, stod der den var fra 9 mdr, og da Patrick var 9 mdr var han allerede vokset ud af den. Men min nevø har vist fået gødningsmiddel i maven eller noget. Han er 21 mdr og er pæn høj, vejer 17 kg, vægt og højde følges ad, han bruger str. 98 i tøj. Han kunne gå tidligt og han åbner allerede døre og er igen alle vegne.

Anmeld

10. januar 2010

mortilsofieogsara

Jeg synes en gåstol er en god ting og har den til min datter på 8½ måneder og hun elsker den og bruger den også tit men hun kralve også er over alt og kan ikke et problem i gåstolen hvis man huske barnet ikke kan være det hele tiden men kun kort tid af gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.