Gåstol godt eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.261 visninger
28 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

steph0804

Jeg har bidt mærke i at gåstole er rigtig populære, men mener helt bestem at have hørt at det skulle være rigtig skidt for babys motorik og balance?? Er det sandt eller bare en gammel skrøne? Nogle erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

LotteGabriella

steph0804 skriver:

Jeg har bidt mærke i at gåstole er rigtig populære, men mener helt bestem at have hørt at det skulle være rigtig skidt for babys motorik og balance?? Er det sandt eller bare en gammel skrøne? Nogle erfaringer?

hmm ærligt så aner jeg det ikke...men har dog ikke selv haft købt en til min datter, tænkte at det kom når det kom, hvis du ved hvad jeg mener 

Anmeld

7. januar 2010

steph0804

LotteGabriella skriver:

hmm ærligt så aner jeg det ikke...men har dog ikke selv haft købt en til min datter, tænkte at det kom når det kom, hvis du ved hvad jeg mener 

Ja, ved hvad du mener Vi har heller ikke købt en, har til gengæld en brio gåvogn som jeg tror er alletiders

Anmeld

7. januar 2010

LotteGabriella

steph0804 skriver:

Ja, ved hvad du mener Vi har heller ikke købt en, har til gengæld en brio gåvogn som jeg tror er alletiders

Daniella har en 'play to learn'-gåvogn med musik, lys og dyrelyde, som hun har været hildt vildt glad for og stadigvæk leger med engang imellem (hun er snart 1,5 år), så det er helt klart et hit med en gåvogn herhjemme

Anmeld

7. januar 2010

LouiseNielsen

Jeg er også imod gåstole, eller hva de nu hedder..... Både fordi jeg flere steder har læst at de ikke er gode for barnets motorik og fordi jeg ikke ser nogen grund til at sætte dem i sådan en. De skal nok selv lære at komme rundt og gå når den tid kommer!

Anmeld

7. januar 2010

steph0804

LouiseLarsen skriver:

Jeg er også imod gåstole, eller hva de nu hedder..... Både fordi jeg flere steder har læst at de ikke er gode for barnets motorik og fordi jeg ikke ser nogen grund til at sætte dem i sådan en. De skal nok selv lære at komme rundt og gå når den tid kommer!

Jeg mener helt sikkert også at have hørt det samme, synes bare det er utroligt at der ikke er bedre information om sådan nogle ting, er sikker på at mange forældre køber sådan en gåstol i bedste mening, ja jeg kender flere der mener at det skulle styrke motorikken... alligevel har ingen at ders børn lært at kravle

Anmeld

7. januar 2010

mor_sabina

steph0804 skriver:

Herhjemme er den bandlyst, men man skal jo have sine "mærkesager".

Anmeld

7. januar 2010

Vingummien

Emil har haft en og bare de ikke sidder der i i længere tid. Vores sp sagde at vi ikke skulle bruge den for meget. Var en gave fra hans onkel og tante og han syntes den var sjov

Anmeld

7. januar 2010

steph0804

mor_sabina skriver:

Herhjemme er den bandlyst, men man skal jo have sine "mærkesager".

Er det også fordi du mener den er dårlig for motorikken eller?? Men ja, vi får heller aldrig en her hjemme.

Anmeld

7. januar 2010

mor_sabina

steph0804 skriver:

Er det også fordi du mener den er dårlig for motorikken eller?? Men ja, vi får heller aldrig en her hjemme.

Jeg kan nok ikke få øje på hvor den gavner, men om den skader ved jeg ikke. Phillip har altid langt meget på maven og jeg tror da det er derfor han har været så god i sin udvikling (kan kun sammenligne med dem jeg kender). Men som du selv siger er gåvogn da langt mere interessant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.