Hvornår mærkede..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

mor_sabina

Jeg mærkede de små bobler omkring uge 15, men det første rigtige spark var uge 20.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

jillkolsbjerg

Jer der mærker baby - bliver I så også nogle gange nervøse, hvis I ikke mærker så meget ham ham/hende i noget tid? Evt. en dag eller måske to?

Jeg har nogle "stille" dage p.t. synes jeg... - mærker meget lidt, så lidt at jeg bagefter bliver i tvivl om der nu også VAR noget... men tror jeg der var...

Har i andre oplevet det?? Håber et par stk. lige vil svare- for bliver lidt nervøs

Knus Mette 25+4

ja for søren.....Freya i mavsen er somregel MEGET aktiv og forleden mærkede jeg ikke noget heeeele dagen, der blev jeg meget bekymret og det gjorde kæresten også...han kan jo også mærke hende meget.....så vi var en tur på fødegangen da de ville lytte på mig......jordemoderen havde svært ved at finde hjertelyd....men tilslut fandt hun den.......laaangt om længe....men hun vurderede mig også til at være mindre en normalt ifht hvor langt jeg er henne....så en læge scannede mig også....og lille bebs var det der svare til en uge mindre end termin...men hun synes ikke der var grund til bekymring, skal dog til kontrol scanning igen om 2 uger;-)

så ja.......jeg er i hvert fald en af dem der bliver bekymret, de siger jo også hellere ringe en gang for meget end for lidt......man skal jo helst mærke liv hver dag når man er begyndt at mærke så meget liv ellers;-)

knus jill 27+2

Anmeld

7. januar 2010

Liljesilas

Ej hvor er jeg da bare mega misundelig:-)

Jeg er i uge 16+5 og har ikke mærket det vilde... Har dog været i tvivl et par gange, men da der er lange mellemrum imellem, er jeg ikke sikker på det er spark. Men har næsten lige været ved jordmoder og mærket hjertelyd, så ved da min bette baby lever, og også er ekstrem aktiv

Tillykke med det, må være skønt

Hilsen Maya

Anmeld

7. januar 2010

baby2010

Stille som en ninja - hahaha hvor sjovt! 

Jeg mærkede aldrig de famøse "bobler". På mig føltes det som en lille våd fisk, som smuttede nede i maven.

Første gang jeg rigtig mærkede ham - og ikke var i tvivl var allerede i 16. uge. Det var ret heldigt, da jeg var til JM samme dag, hun kunne nemlig ikke finde hjertelyd på doptonen (hvorfor f...... prøver de overhovedet det, når man er så tidligt henne?!? Det fører jo ikke andet end bekymringer med sig, hvis det ikke lykkes).

Anyways - 16. uge her, så det er da helt sikkert din lille bebs du kan mærke nu - tillykke 

Anmeld

7. januar 2010

Snuffler25

jillkolsbjerg skriver:

ja for søren.....Freya i mavsen er somregel MEGET aktiv og forleden mærkede jeg ikke noget heeeele dagen, der blev jeg meget bekymret og det gjorde kæresten også...han kan jo også mærke hende meget.....så vi var en tur på fødegangen da de ville lytte på mig......jordemoderen havde svært ved at finde hjertelyd....men tilslut fandt hun den.......laaangt om længe....men hun vurderede mig også til at være mindre en normalt ifht hvor langt jeg er henne....så en læge scannede mig også....og lille bebs var det der svare til en uge mindre end termin...men hun synes ikke der var grund til bekymring, skal dog til kontrol scanning igen om 2 uger;-)

så ja.......jeg er i hvert fald en af dem der bliver bekymret, de siger jo også hellere ringe en gang for meget end for lidt......man skal jo helst mærke liv hver dag når man er begyndt at mærke så meget liv ellers;-)

knus jill 27+2

Tak for dit svar - det hjalp!

Jeg ringede til lægen og fik lov at komme til imorgen tidlig kl. 8.30 - til lige at få tjekket hjertelyd. De har sådan en dims til aflytning.. og de brugte den også d. 22.12 - så burde ikke være et problem at høre det imorgen tidlig.. - hvis alt er som det skal være. Den var god og stærk, hjertelyden, d. 22.12 i hvert fald...

krydser alligevel fingre....  Vildt man bliver så hurtigt bekymret

Anmeld

7. januar 2010

smokin

Snuffler25 skriver:

Jer der mærker baby - bliver I så også nogle gange nervøse, hvis I ikke mærker så meget ham ham/hende i noget tid? Evt. en dag eller måske to?

Jeg har nogle "stille" dage p.t. synes jeg... - mærker meget lidt, så lidt at jeg bagefter bliver i tvivl om der nu også VAR noget... men tror jeg der var...

Har i andre oplevet det?? Håber et par stk. lige vil svare- for bliver lidt nervøs

Knus Mette 25+4

Jeg har gået med samme nervøsitet, fordi jeg pludselig mærkede baby og så gik der mange dage hvor der ikke var noget. Men alle jeg spørger fortæller at det er meget normalt og at man jo også kan have et stille barn der ikke skubber så meget rundt.

Men du skal klart følge din nervøsitet til dørs hvis det bliver for meget, hellere være overforsigtig end ikke at være det..

Anmeld

7. januar 2010

smokin

baby2010 skriver:

Stille som en ninja - hahaha hvor sjovt! 

Jeg mærkede aldrig de famøse "bobler". På mig føltes det som en lille våd fisk, som smuttede nede i maven.

Første gang jeg rigtig mærkede ham - og ikke var i tvivl var allerede i 16. uge. Det var ret heldigt, da jeg var til JM samme dag, hun kunne nemlig ikke finde hjertelyd på doptonen (hvorfor f...... prøver de overhovedet det, når man er så tidligt henne?!? Det fører jo ikke andet end bekymringer med sig, hvis det ikke lykkes).

Anyways - 16. uge her, så det er da helt sikkert din lille bebs du kan mærke nu - tillykke 

Haha, det udtryk kommer fra min hund faktisk. Når han møder andre hunde i hundeskoven så står han virkelig som en ninja og ser dem an... (han er blevet bidt voldsomt af en meget klam hund på vores vej da han var lille, så han har et mindre problem med hanhunde der puster sig op)

Men der står han så HELT STILLE (som en ninja) og afventer... 

Så det var lige det eneste jeg kunne komme i tanke om at jeg gjorde da jeg skrev indlægget.

Mine bobler er tilgengæld aftaget lidt... men når de kommer så tænker man "hold da op" (er du sulten?) men nej nej min mave larmede stort set aldrig (jo selvfølgelig lige efter indtagelse af mad eller drikke) før jeg blev gravid, så boblerne er jeg helt sikker på.. 

Men de er der bestemt heller ikke hver dag. Men det er jo også først senere at det er væsentligt. 

Anmeld

7. januar 2010

smokin

Iøvrigt skal jeg især være god til at lade vær at gå og fundere over om baby nu har det godt, så kunne jeg jo ende med at sidde i lægehuset hver dag for at få lov at høre hjertelyd.

Så længe de siger at man har et godt og sundt barn til jordemoder og scanningerne så prøver jeg så vidt mulig at holde det nede. 

Men jeg var ærligt lidt nervøs da der havde været stille i 5 dage. Men måske jeg bare ikke har været opmærksom på boblerne, eller de små puf (for det er jo bittesmå puf og ikke spark endnu, baby vejer jo ikke mere end 250 gram.. så det er nok også begrænset hvor meget den kan losse en i siden):-D

Men så kom puffene og jeg blev glad og lettet. 

Anmeld

7. januar 2010

Ansemusen

Jeg mærkede bobler, hvor jeg var HELT sikker på at det var lillemanden, da jeg var 17+4 hvor min kæreste vildt nok mærkede det udefra samtidig. Allerede dagen efter 17+5 mærkede jeg første spark! Og i 19+noget mærkede jeg ham selv udefra for første gang.

Har mærket ham dagligt nu i nogle uger, og jeg mærker altså også spark i løbet af dagen, selvom jeg 'kun' er 22+1  En lille aktiv gut jeg bærer rundt på! Han er sjovt nok også ofte aktiv på de samme tidspunkter og situationer. Ofte når jeg spiser og næsten hver aften ved 12-1 tiden og også igen ved 6-7 tiden om morgenen, når min kæreste tager afsted på arbejde inden jeg sover videre.

Anmeld

7. januar 2010

baby2010

Zette skriver:

Haha, det udtryk kommer fra min hund faktisk. Når han møder andre hunde i hundeskoven så står han virkelig som en ninja og ser dem an... (han er blevet bidt voldsomt af en meget klam hund på vores vej da han var lille, så han har et mindre problem med hanhunde der puster sig op)

Men der står han så HELT STILLE (som en ninja) og afventer... 

Så det var lige det eneste jeg kunne komme i tanke om at jeg gjorde da jeg skrev indlægget.

Mine bobler er tilgengæld aftaget lidt... men når de kommer så tænker man "hold da op" (er du sulten?) men nej nej min mave larmede stort set aldrig (jo selvfølgelig lige efter indtagelse af mad eller drikke) før jeg blev gravid, så boblerne er jeg helt sikker på.. 

Men de er der bestemt heller ikke hver dag. Men det er jo også først senere at det er væsentligt. 

Haha sjovt med din hund  Har du set det klip med Ninjakatten på Youtube? Ellers er linket her:

http://www.youtube.com/watch?v=muLIPWjks_M

og forresten undskyld sidespringet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.