Hvornår mærkede..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.977 visninger
30 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

smokin

du babyen sparke for første gang?

Jeg tror jeg har mærket det idag, men er ikke sikker. Jeg var nu ret tidlig ude med boblerne i maven og kunne mærke dem allerede omkring 10. uge. Ved jordemoderen i 14 kunne hun finde fin hjertelyd og nu her i begyndelsen af uge 19 så var det som om i skolen idag at der pludselig kom et lille puf i maven. 

Først tænkte jeg at det sikkert bare var noget andet... men da jeg kiggede på netbank et par timer senere og sad helt stille igen, så kom der 1 puf og så 1 lille et mere..

og man sidder jo stille som en NINJA når det sker.... For er det virkelig allerede en baby der rumsterer rundt derinde så man rent faktisk kan mærke det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Ranarupta

Eeej, hvor er det skønt!!
Jeg er dybt misundelig - sidder/ligger pænt og venter - på bedste NINJA-maner - men Bønne har ikke tænkt sig, at losse til mig endnu 

/Karina 16+4

Anmeld

6. januar 2010

LRJ

Zette skriver:

Jeg tror jeg har mærket det idag, men er ikke sikker. Jeg var nu ret tidlig ude med boblerne i maven og kunne mærke dem allerede omkring 10. uge. Ved jordemoderen i 14 kunne hun finde fin hjertelyd og nu her i begyndelsen af uge 19 så var det som om i skolen idag at der pludselig kom et lille puf i maven. 

Først tænkte jeg at det sikkert bare var noget andet... men da jeg kiggede på netbank et par timer senere og sad helt stille igen, så kom der 1 puf og så 1 lille et mere..

og man sidder jo stille som en NINJA når det sker.... For er det virkelig allerede en baby der rumsterer rundt derinde så man rent faktisk kan mærke det?

mærkede boblerne første gang omkring uge 14 og puffene i uge 19

Men ja lige så snart du ligger / sidder stille kan du mærke det, altså den sparker jo os i løbet af dagen når du bevæger dig  men det kan du ikk mærke før omkring uge 25-26

men Dejligt at du allerede kan mærke det nu

Lone 26+ 1

Anmeld

6. januar 2010

Risen

Jeg mærkede to spark lige i træk i går .. Er idag 15+2.. Det var ret vildt ! Håber sådan der kommer nogle flere!

Anmeld

6. januar 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Eeej, hvor er det skønt!!
Jeg er dybt misundelig - sidder/ligger pænt og venter - på bedste NINJA-maner - men Bønne har ikke tænkt sig, at losse til mig endnu 

/Karina 16+4

Bønne venter nok lige en uge eller to :-D

Men ja jeg var ikke vildt begejstret for jeg tænkte "at det var for godt til at være sandt" men da de så kom igen her til aften så gløede telefonen da lige de næste par minutter fordi jeg skulle fortælle om mit lille eventyr. 

Glæder mig endnu mere til MD-scanning om 15 dage. Kan nærmest ikke sove.

Anmeld

6. januar 2010

smokin

Risen skriver:

Jeg mærkede to spark lige i træk i går .. Er idag 15+2.. Det var ret vildt ! Håber sådan der kommer nogle flere!

Orw det var tidligt Men dejligt.

Jeg har haft en stille periode, og er begyndt at syntes der var meget lang tid til MD-scanning fordi der var så stille, så det var bare så rart at der lige kom noget livstegn idag.

så kan jeg nok holde de sidste 14 dage ud, til næste scanning.

Anmeld

6. januar 2010

smokin

Lone H. skriver:

mærkede boblerne første gang omkring uge 14 og puffene i uge 19

Men ja lige så snart du ligger / sidder stille kan du mærke det, altså den sparker jo os i løbet af dagen når du bevæger dig  men det kan du ikk mærke før omkring uge 25-26

men Dejligt at du allerede kan mærke det nu

Lone 26+ 1

Jeg glæder mig sådan og misunder alle dem der fortæller om hvor lækkert det er... 

Men så kommer man vel også til et tidspunkt hvor man gerne vil sove og det er knapt så fedt? Ej det er næsten frækt at sige... Men jeg bliver en meget bestemt dame hvis jeg er på lavt søvnniveau. haha

Anmeld

6. januar 2010

Risen

ja meget tidligt! Kunne heller ikke rigtigt tro det..  

Ja man bliver så bekymret så hurtigt, hvis der ikke lige sker noget.. Men som min kloge papa siger 95% af vores bekymringer er vås..

Har du fået lavet 3d scanning eller skal du have lavet?

Anmeld

6. januar 2010

LRJ

Zette skriver:

Jeg glæder mig sådan og misunder alle dem der fortæller om hvor lækkert det er... 

Men så kommer man vel også til et tidspunkt hvor man gerne vil sove og det er knapt så fedt? Ej det er næsten frækt at sige... Men jeg bliver en meget bestemt dame hvis jeg er på lavt søvnniveau. haha

Det er os rigtigt rart at mærke - Beder hende tit om at stoppe med at sparke, så jeg kan sove, men li så snart hendes far kommer hjem ( han arbejder aften/nat og kommer hjem omkring kl 2-5 ) så vågner hun og sparker helt vildt igen, og stopper først når han har strøet sin hånd henover min mave

Men ja det kan os gøre lidt ondt når de sparker, og de kan os holde en vågen men så slemt er det heller ikk

Anmeld

6. januar 2010

jillkolsbjerg

Zette skriver:

jeg mærkede prikker og bobler meget tidligt uge 13-15 stk som jeg lige husker det. Er nu 27+1 og jeg har altså en MEGET livlig prinsesse i mavsen...hun vimser vildt rundt ( havde dog en stille dag forleden, hvor jeg måtte på fødegangen og blive lyttet på ) 

men idag er hun fit for fight igen.....hun bokser rundt og man kan se det ude på maven..( har man kunne de sidste 6-8 uger).hehe det er sjovt...glæd dig....;-)

knus jill

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.