Vægt under graviditeten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2010

LRJ

Hej

Jeg er i dag 25+5 og har taget + 6 kg nu, tabte mig os de første 12 uger, men derefter har jeg taget de 6 kg på  - Jeg var li på kanten til undervægtig inden jeg blev gravid - så er ret stolt

Og som Sabrina17 skriver, så siger man at det er først i 3.trimester man rigtigt tager på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

Na-Wi

Jeg tog 12 kilo på i min graviditet, og kunne være i mit almindelige tøj dagen efter jeg havde født .. Har smidt 15 kg siden jeg fødte for 2 måneder siden

Knus Nanna

Anmeld

3. januar 2010

vappepigen

Jeg er 14 uger henne og har ikke taget på...tilgengæls er taljemålet blevet større.....jeg er normalvægtig

Anmeld

3. januar 2010

Livas mor

Jeg tog ikke mindre end 22 kg på.. Men 6 uger efter fødslen havde jeg tabt 25 kg og uden at amme. Det skyldtes nok at jeg ikke spiste regelmæssigt, da den første tid har været turbulent og vi har været ind og ud af hospitalet med Liva. Men nu prøver vi i hvert fald at få både morgen og- aftensmad hver dag.

Knus Rikke

Anmeld

3. januar 2010

millesofie

LouiseLarsen skriver:

Hvad tog i på under graviditeten? Eller hvad tabte i jer?

Jeg er i dag 26+1 og jeg vejer 3 kg mindre end da jeg blev gravid.... Det er rigtig dejligt, da jeg i forvejen har lige meget nok på sidebene, men kan man virkelig blive ved med at være så heldig at jeg ikke tager noget på, eller måske bare en lille smule?

Med Nicklas tog jeg 12 kg på.... Men syntes da at skal jeg nå det nu, så skal det til at gå hurtig!

Kram

da jeg var 26 uger henne vejede jeg kun 4kg mere end jeg plejede   men efter uge 30 begyndte hjulet er rulle og jeg endte med at havde taget 17 kg på

men her 23dage efter fødselen har jeg tabt det hele igen.. så helt slemt er det jo ikke

skal også sige at jeg er overvægtig i forvejen 164cm og 80kg så håber at smide en 10kg med nogle lange ture med barnevognen

Anmeld

3. januar 2010

Ansemusen

Altså alt unde 20 kilo vil jeg mene er helt helt normalt! En jordemoder udtalte til mig, at det er meget individuelt hvor meget den enkelte kvinde tager på under en graviditet, fordi kroppen reagerer forskelligt på det. Men det er uden betydning for barnets sundhed og fødselsvægt! SÅ bare rolig tøser  Hos mange er meget af det jo også væske, og det kan man desværre ikke selv styre og det forsvinder lynhurtigt efter fødslen!

Jeg tog selv 3 kilo på indenfor den første halvanden måned og har siden taget yderligere 3 kilo på, altså 6 kilo i alt og er nu 21+4. Har intet taget på over julen, så jeg er godt tilfreds

Anmeld

3. januar 2010

Hjaltesmor

Jeg tog 9,5 kg på i min graviditet. Det er nu næsten 4 måneder siden jeg fødte, og jeg har tabt 15 kg indtil videre.

Jeg tabte 10 kg, før jeg blev gravid for at give Hjalte bedst mulige betingelser i maven, så det er helt mærkeligt at skrive det, men nu må det altså gerne snart stoppe. 25 kg er meget at tabe på en graviditet, når man ikke er kæmpestor i forvejen.

Anmeld

3. januar 2010

Sisley

Det er meget forskelligt hvornår man tager på under en graviditet, men det er rigtigt at barnets vægt stiger mest i 3. trimester. Dog er der jo kun tale om et par kg (og så kan der selvfølgelig være tale om væske m.m.), så man kan sagtens tage fx 10 kg på i 1. trimester, intet i 2. trimester og et par kg i 3. trimester. Det er helt forskelligt fra kvinde til kvinde :-)

Anmeld

3. januar 2010

baby2010

Da jeg gik ind i 3. trimester holdt jeg op med at veje mig  Jeg kan bare ikke magte, at min vægt nu ligger i 90'erne!!!Det stresser mig simpelthen - selvom jeg er høj 175 cm. Jeg spiser sundt og ikke for meget og jeg motionerer regelmæssigt. Denne livsstil må være min "indsats" frem til jeg har født... Måske vejer jeg mig igen, men ikke hver uge - jeg bliver simpelthen skør af det!  

Anmeld

3. januar 2010

Linea

Jeg er lige gået ind i uge 32 og vejer + 6. Jeg var også en lille smule over min normalvægt inden jeg blev gravid, så derfor skal jeg helst ikke tage mere end 8 - 10 kilo på. Nu må vi se, om det holder. Det kan jo være man ender med at ophobe en masse væske i kroppen i tiden lige op til fødslen. Meeen heldigvis så er sådan noget væske jo væk lige efter fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.