hvorfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

nej fordi det er jagtområde, så godejeren vil helst have vi klarer det uden gift. men det nytter jo heller ikke hvis den ligger og dør inde i væggen  Søren var lige ude i gården og så sad der en i tagrenden og gloede på ham, føj føj føj, men så da han gik hen mod den, løb den - desværre.

I Skal da have jeg en fox terrier... er det ikke dem dér skulle være så gode til at fange rotter? Og så er de bare søde..altså hunden, rotterne not so much

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

nej fordi det er jagtområde, så godejeren vil helst have vi klarer det uden gift. men det nytter jo heller ikke hvis den ligger og dør inde i væggen  Søren var lige ude i gården og så sad der en i tagrenden og gloede på ham, føj føj føj, men så da han gik hen mod den, løb den - desværre.

æv!!! held og lykke!!

Anmeld

2. januar 2010

Bondepigen

Det er da for klamt med rotter i emhætterøret. Vi havde engang fugle derinde. Da vi opdagede det (pga. de havde fået unger, som pippede) ringede vi til udlejer, som skulle gøre noget ved det, men han kan godt være lidt langsom, så da jeg opdagede et par små grønne orm kravle rundt på vores komfur, og en falde ned fra emhætten, så ringede jeg godt nok og sagde, at det skulle være NU....

Bare der ikke falder rottebæ ned af jeres emhætte...

Anmeld

2. januar 2010

oo

bondepigen skriver:

Det er da for klamt med rotter i emhætterøret. Vi havde engang fugle derinde. Da vi opdagede det (pga. de havde fået unger, som pippede) ringede vi til udlejer, som skulle gøre noget ved det, men han kan godt være lidt langsom, så da jeg opdagede et par små grønne orm kravle rundt på vores komfur, og en falde ned fra emhætten, så ringede jeg godt nok og sagde, at det skulle være NU....

Bare der ikke falder rottebæ ned af jeres emhætte...

det er jo det! jeg trækker slet ikke glaspladen ud og bruger emhætten mere

Ditlev reagerer nu ret hurtigt, han var ude før jul og se på det med emhætterøret, men ingen af os kan forstå hvordan den kan komme derind. og vi ved jo ikke med sikkerhed, at den er derinde, eller om den løber ovenpå røret inde i væggen. men i hvert fald ringer vi både til rottemanden og Ditlev igen på mandag!!

Anmeld

2. januar 2010

Bondepigen

Tjuhl skriver:

det er jo det! jeg trækker slet ikke glaspladen ud og bruger emhætten mere

Ditlev reagerer nu ret hurtigt, han var ude før jul og se på det med emhætterøret, men ingen af os kan forstå hvordan den kan komme derind. og vi ved jo ikke med sikkerhed, at den er derinde, eller om den løber ovenpå røret inde i væggen. men i hvert fald ringer vi både til rottemanden og Ditlev igen på mandag!!

Håber de snart får gjort noget ved det så, for det er bare ikke rart, når man ikke har styr på dem... Rotter kan da være meget søde...I ET BUR, så man ikke har rottebæ over det hele...

Anmeld

2. januar 2010

heaven

åååha - been there done that!!!! det er sååå klamt!!!!!! vi havde dem i hulmuren i gavlen i huset - og der har vi soveværelse - kan ikke tælle hvor mange nætter vi har lagt øre til deres gnaven og puslen i væggen - lige bag hovedegæret på sengen... FØJ, hvor var det bare klamt!!!!!

vi har haft den store ombygning igang, også med kloarker mm og rottemanden mente det var derfor vores grund blev interessant for de små bæster.....

vi fik også de der store fælder med takker på, han ville ikke lægge gift fordi vi har dyr (hund og 2 katte) - men faktisk mest fordi at det ville give forfærdelige og langvarige lugtgener, hvis de lå sig til at dø i hulmuren...

heldigvis tog fælderne dem hurtigt, og de havde ingen unger....

havregryn er meget effektivt til at lokke med...

Jannie

Anmeld

2. januar 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

er rottefængeren ikke en mand der kommer og spiller på sin fløjte så alle rotterne løber afsted med ham og væk?

vi har kæmpet en brav kamp mod skraldemændene (og vi er absolut ikke de eneste i Faaborg) og som følge af den kamp, har vi fået rotter. vi ringede efter "rottemanden" som kom med fælder og ret hurtigt gik der en rotte i den ene fælde. Søren kom ind og rystede over hele kroppen efter han havde været ude og ryge og fortalte, at rotten sad o skreg i fælden, så han måtte selv slå den ihjel. Nok er manden stor og ser farlig ud, men det der med at slå ihjel kan han (heldigvis) ikke lide (han græd da han kørte en kat ned sidste år og skulle ind og aflevere den hos familien).

men der er flere rotter, for vi kan hver aften tydeligt høre en rotte der mosler rundt i emhætterøret - det vil altså sige, at den er inde i huset, men ikke INDE i huset, hvis I forstår. og det er noget skidt!

For lidt siden kom Søren igen ind og var ved at ørle, der var gået en kæmperotte i fælden i skurret. den sad ikke i fælden, men havde fået klappet den ned og fået knust hovedet uden den var død og så sad den der er hylede og sprøjtede blod ud af hovedet. så måtte Søren gokke den med spaden, men han siger der er ret meget blod i skurret, så denne gang har jeg ikke været ude for at se den!!

fem minutter efter hører vi igen puslen i emhætterøret, så vi er temmelig sikre på, at der er en hunrotte med en rede derinde, for der er ingen tvivl om, at det var en hanrotte der er død her til aften.

for det første er det grotesk at fælderne ikke virker bedre end de gør og for det andet er jeg så forbandet arrig på skraldemændene over, at de skal lave så mange problemer som nu har resulteret i, at vi har rotter i murværket. heldigvis er vi jo lejere under holstenshuus gods, så det er Ditlev der i sidste ende skal til at rive vægge ned hvis der ligger døde rotter derinde, men skraldemændene VED sgu da godt, at når man bor ude midt i en skov og de ikke lige gider afhente ens affald, så er der RIGTIG mange dyr der pludselig sniffer sig ind på een og der er jo ikke en pind at gøre ved skraldet når skraldemændene ikke vil tage det - man kan jo ikke aflevere det på forbrændingen eller noget

nåh, jeg skulle bare lige rase ud!

ej du må meget undskylde men jeg er ved at omkomme af grin.... Jeg kan lige se en meget dårlig Søren for mig med flossede nerver.... Ej sorry.... fnis.....

Det lyder ikke som om det er det fedeste. Jeg hader også de der fælder for de er så klamme altså og det er ikke fedt at man selv skal ud og slå et dyr ihjel når fælden burde gøre det. Det er også skide synd for dyret. Det må gøre pisse ondt på det..... Puha.... Kan I ikke lægge noget gift ud i stedet??? Måske de der røde musekorn? Så skal I så bare lige holde øje med hvor de falder om?

Anmeld

3. januar 2010

oo

heaven skriver:

åååha - been there done that!!!! det er sååå klamt!!!!!! vi havde dem i hulmuren i gavlen i huset - og der har vi soveværelse - kan ikke tælle hvor mange nætter vi har lagt øre til deres gnaven og puslen i væggen - lige bag hovedegæret på sengen... FØJ, hvor var det bare klamt!!!!!

vi har haft den store ombygning igang, også med kloarker mm og rottemanden mente det var derfor vores grund blev interessant for de små bæster.....

vi fik også de der store fælder med takker på, han ville ikke lægge gift fordi vi har dyr (hund og 2 katte) - men faktisk mest fordi at det ville give forfærdelige og langvarige lugtgener, hvis de lå sig til at dø i hulmuren...

heldigvis tog fælderne dem hurtigt, og de havde ingen unger....

havregryn er meget effektivt til at lokke med...

Jannie

vi har også hørt skrækhistorier om hvordan nogle må rive vægge ned for at finde døde rotter derinde, fordi de stinker så meget

tak for tippet med havregryn, det skal afprøves idag! vi havde sjovt nok lige købt en pose igår, da jeg så læste din besked

Anmeld

3. januar 2010

oo

michella80 skriver:

ej du må meget undskylde men jeg er ved at omkomme af grin.... Jeg kan lige se en meget dårlig Søren for mig med flossede nerver.... Ej sorry.... fnis.....

Det lyder ikke som om det er det fedeste. Jeg hader også de der fælder for de er så klamme altså og det er ikke fedt at man selv skal ud og slå et dyr ihjel når fælden burde gøre det. Det er også skide synd for dyret. Det må gøre pisse ondt på det..... Puha.... Kan I ikke lægge noget gift ud i stedet??? Måske de der røde musekorn? Så skal I så bare lige holde øje med hvor de falder om?

jeg kunne godt tænke mig, hvis de kom ind i sådan en boks og så kom rottemanden og hentede dem og slå dem ihjel på en nogenlunde human måde, men ak nej

vi må ikke få lagt gift ud fordi vi bor midt i skoven og midt i et jagtområde. og så er det rigtig træls hvis de dør inde i muren, for det kan give rigtig store problemer.

det er bare all-around nederen at have rotter!!

Anmeld

3. januar 2010

Corn

Jeg blev også noget så irriteret da der var en der kom løbende over mit rene vasketøj... Heldigvis nåede vi kun at få to, der hurtigt steg af og røg til rottehimlen, så vi er rottefri igen, så længe det varer.

Og her virker fælderne ikke. Kun gift, og heldigvis har vi været så heldige at de døde, hvor vi kunne nå dem og fjerne dem... For ellers kan de jo forpeste et helt hus i flere måneder med sådan et rottelig i væggen eller under gulvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.