er rottefængeren ikke en mand der kommer og spiller på sin fløjte så alle rotterne løber afsted med ham og væk?
vi har kæmpet en brav kamp mod skraldemændene (og vi er absolut ikke de eneste i Faaborg) og som følge af den kamp, har vi fået rotter. vi ringede efter "rottemanden" som kom med fælder og ret hurtigt gik der en rotte i den ene fælde. Søren kom ind og rystede over hele kroppen efter han havde været ude og ryge og fortalte, at rotten sad o skreg i fælden, så han måtte selv slå den ihjel. Nok er manden stor og ser farlig ud, men det der med at slå ihjel kan han (heldigvis) ikke lide (han græd da han kørte en kat ned sidste år og skulle ind og aflevere den hos familien).
men der er flere rotter, for vi kan hver aften tydeligt høre en rotte der mosler rundt i emhætterøret
- det vil altså sige, at den er inde i huset, men ikke INDE i huset, hvis I forstår. og det er noget skidt!
For lidt siden kom Søren igen ind og var ved at ørle, der var gået en kæmperotte i fælden i skurret. den sad ikke i fælden, men havde fået klappet den ned og fået knust hovedet uden den var død og så sad den der er hylede og sprøjtede blod ud af hovedet. så måtte Søren gokke den med spaden, men han siger der er ret meget blod i skurret, så denne gang har jeg ikke været ude for at se den!!
fem minutter efter hører vi igen puslen i emhætterøret, så vi er temmelig sikre på, at der er en hunrotte med en rede derinde, for der er ingen tvivl om, at det var en hanrotte der er død her til aften.
for det første er det grotesk at fælderne ikke virker bedre end de gør og for det andet er jeg så forbandet arrig på skraldemændene over, at de skal lave så mange problemer som nu har resulteret i, at vi har rotter i murværket. heldigvis er vi jo lejere under holstenshuus gods, så det er Ditlev der i sidste ende skal til at rive vægge ned hvis der ligger døde rotter derinde, men skraldemændene VED sgu da godt, at når man bor ude midt i en skov og de ikke lige gider afhente ens affald, så er der RIGTIG mange dyr der pludselig sniffer sig ind på een og der er jo ikke en pind at gøre ved skraldet når skraldemændene ikke vil tage det - man kan jo ikke aflevere det på forbrændingen eller noget 
nåh, jeg skulle bare lige rase ud!