Så må vi da håbe det bliver en pige næste gang :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2009

Anonym trådstarter

mor_sabina skriver:

Jeg tror da det er meget naturligt at man ønsker sig en af hvert køn, dermed ikke sagt at det ellers er uønsket.

Jeg håber også at få en pige næste gang, men en dreng er selvfølgelig også hjertelig velkommen.

Men jeg kan nu sagtens sætte mig ind i, at det kan virke stødende når det kommer fra andre. Det føles bare anderledes at sige det inde i sig selv og høre andre sige det ik?

Netop. Jeg kan godt indrømme overfor mig selv, at jeg brændende ønsker en pige - men svigermor skal ikke kommer med bemærkningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Corn

Mumto3 skriver:

Da jeg ventede nr 3 og vi i forvejen havde 2 drenge, sagde alle: Bare det nu bliver en pige.

Jeg blev så provokeret, at jeg sagde: Nej, det håber jeg sandelig ikke. Jeg ved lige hvordan drenge skal takles, og det er også meget nemmere med hensyn til at arve tøj og legetøj hvis det bliver en dreng. En pige ville slet ikke passe ind.

Folk så fuldstændig forkerte ud i hoved  og anede ikke hvad de så skulle sige.

Vi endte med at få en pige, og hende kaldte vi så for en HAM de første par måneder, for vi kunne slet ikke finde ud af at sige HENDE.

-men vi er mega glade for hende.....

Jeg har også to drenge, så den kender jeg godt... OG hold da kæft hvor er det træls...

Jeg ønsker mig bare endnu en sund og rask unge.. Dreng eller pige er mig fuldstændig ligegyldigt.

Og har sagt til især svigerfamilie, at de ikke skal snakke om "hun" og lillesøster hele tiden, for hvis det bliver en dreng, så har de skuffet mine drenge lidt (som vil have en lillesøster)

Majken 13+5

Anmeld

30. december 2009

Lone Jakobsen

ja hvor jeg dog kender det.

her i huset havde vi tilsammen 3 drenge og en pige....så da vi fandt ud af at vores fælles blev en dreng....ja der hørte vi tit "nå, endnu en"

men ja, jeg ønskede mig da også selv en datter....så nok derfor at jeg var så nærtagende med folks kommentarer. ingen siger det vel i en ond mening. og jeg tror ikke at folk tænker så meget over det når de siger det.

Anmeld

31. december 2009

mor_sabina

Anonym skriver:

Netop. Jeg kan godt indrømme overfor mig selv, at jeg brændende ønsker en pige - men svigermor skal ikke kommer med bemærkningen

Nej nemlig, og jeg må også godt sige at min røv ser stor ud i den her kjole, men andre skal ikke så meget som tænke det

Anmeld

31. december 2009

TbCp

Det er ikke helt samme situation men da jeg ventede Liva og vi fik at vide det var en pige vi ventede os kom en af mine mands venner med kommentaren "ja man kan jo ikke vinde hver gang!". Jeg ved godt at han forsøgte at være sjov men nej hvor gjorde det ondt og hvor blev jeg bare ked af det

Anmeld

31. december 2009

Corn

TbCp skriver:

Det er ikke helt samme situation men da jeg ventede Liva og vi fik at vide det var en pige vi ventede os kom en af mine mands venner med kommentaren "ja man kan jo ikke vinde hver gang!". Jeg ved godt at han forsøgte at være sjov men nej hvor gjorde det ondt og hvor blev jeg bare ked af det

Uhhh det minder mig om da jeg ventede vores første og vi ikke ville vide kønnet, da det ikke var det vigtigste for os...

En af min mands kammerater sagde; nu skulle det jo gerne blive en dreng, ellers må du give kvajebajere.......

Og lige da ønskede jeg mig en pige....

Anmeld

31. december 2009

BinaMor

min kæreste har 4 piger (1 med mig)

puha vi får denne tit. dreng, dreng og dreng... lige før jeg bliver ked af det.. og vil også gerne have min kæreste prøver at få en dreng.. men til gengæld prøver jeg at sige at far til 5 piger. det er da ret sejt

nu er jeg gravid i uge 6-3 og er ret sikker på en pige igen.. der er ihverfal store odds for det.

Anmeld

31. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes du skal tage det roligt Folk har altid så mange kommentarer. Her hos os, har de spurgt om vi ikke skulle have nr 2, fra Idun blev født fx... Og folk spørger om vi ikke skal have 3 eller 4 børn :-S ARGH...

Jeg vil gerne have 1 mere, men det gik først op for mig, da Idun var 3 år jo... Jeg havde slet ikke rum i mit hjerte til flere børn, på det tidspunkt.

Der er også mange der siger: Vil du så ikke helst have en dreng næste gang? Så du har en af hver?...

HELT ÆRLIGT: Så vil jeg helst have et levende barn, der er sundt og raskt.

hvis det blir en pige, så har vi en erfaring i pige-børn, hvis det bliver en dreng, så skal vi prøve en masse nyt.

Så lav du bare det barn du kan og alle vil elske det og forhåbentligt lade være med deres dumme kommentarer...

Anmeld

1. januar 2010

Nemesis

jo fik masser af kommentarer da jeg ventede nr. 2. Den der sårede mest var nok da min mormor sagde " en dreng - nå det var synd!"

Godt så!

Her 3 gang har alle gået og sagt at det bliver en dreng og det har jeg haft det fint med, for så er det jo bare mors drenge.

Nu fik vi så en lille pige og så kommer kommentarerne. " hvor er det heldigt" jo meget muligt, men hvorfor er det mere heldigt end hvis det havde været en dreng?!

Det er en søn/datter/barnebarn/oldebarn og bliver vel elsket lige højt uanset køn!

Jeg er derfor begyndt at spørge "hvorfor?" når folk kommer med kommentarer som "hvor heldigt", "er i ikke bare ekstra glade"og alle de andre kommentarer.

Det har da fået en del til at stoppe op og tænke over hvad de egentlig siger.

:-) Sisse

Anmeld

1. januar 2010

mortil(nichlasogmathias)

vi har en lille dreng og venter en dreng mere til feb, og det ku da ikke være bedre, om det er en dreng eller pige er ligemeget for mig, bare det er et sundt og raskt barn.  jo det ku da være sjovt med en pige når vi skal have et barn næste gang, men en dreng er ligeså godt..

knus karina 34+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.