Så må vi da håbe det bliver en pige næste gang :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Anonym trådstarter

Er der andre end mig, der har en eller flere drenge der jævnligt får denne kommentar?

"Så må vi håbe det bliver en pige næste gang ..."

Syntes allerede jeg er begyndt at få præstationsgang  Går først ombord med projekt nr. 2 om et år ca., men syntes jeg har hørt kommentaret mange gange gennem juledagene.

Hvad så hvis det bliver en dreng mere ? 

Tror i iøvrigt at mændene indbyrdes får disse kommentarer (altså hvis man har en el flere piger)? Altså " Vi må håbe det bliver en dreng næste gang" 

Syntes der er lidt for meget fokus på det og bliver sku lidt ked over at høre det hele tiden. Har sku da den dejligste dreng!

Ved heller ikke om jeg tager det så meget til mig, fordi jeg selv brændende ønsker at det bliver en pige næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Sara.

Jeg har en pige og er gravid med barn nr.2 nu med termin 26 marts...... og jeg hører fra mange "mon ikke der venter en dreng" "hvad skal lillebror hedde" (til min pige) "uha han blir sikkert stor".... osv osv... har også tænkt hvis det nu er en pige hvad folk så vil sige... hvis det er en pige skal hun jo heller ikke føle at hun er forkert osv... ved ikke om du kan forstå det...

Glæder mig utrolig meget til at se det nye barn, personligheden osv... og kønnet er egentlig fuldstændig ligemeget... men folk omkring mig går bare rigtig meget op i det.......

Anmeld

30. december 2009

frk andreasen

Anonym skriver:

Er der andre end mig, der har en eller flere drenge der jævnligt får denne kommentar?

Syntes allerede jeg er begyndt at få præstationsgang  Går først ombord med projekt nr. 2 om et år ca., men syntes jeg har hørt kommentaret mange gange gennem juledagene.

Tror i iøvrigt at mændene indbyrdes får disse kommentarer (altså hvis man har en el flere piger)? Altså " Vi må håbe det bliver en dreng næste gang" 

Syntes der er lidt for meget fokus på det og bliver sku lidt ked over at høre det hele tiden. Har sku da den dejligste dreng!

Ved heller ikke om jeg tager det så meget til mig, fordi jeg selv brændende ønsker at det bliver en pige næste gang

det fik/får jeg også afvide. altså har en pige nu på snart 3 og venter nr 2 til marts og det er en dreng.. og når jeg så siger at det er sørme en dreng så ser de helt undelige ud i ansigtet og siger Du er en af de heldige så hva? jeg ville da også blive glad hvis det var en pige mere jeg ventede...

kram tanja 28+3

Anmeld

30. december 2009

BOBS

tror helt sikkert at de punkter vi har, hvor vi er sårbare p.t. det er også dem der fanger bestemte kommentarer og lader dem leve lidt sit eget liv inde i hovedet.... kender det kun alt for godt!

Når det er sagt så forstår jeg dig SÅ godt. vi har en pige, og der bliver så kommenteret i modsatte retning om:jamen så kunne det være godt i fik en dreng næste gang....

jeg plejer at sige at jeg er fuldstændig flintrende ligeglad - i hvert fald lige nu....jo jeg kunne godt tænke mig en lille fræk frederik men bare de børn jeg nu engang får er sunde og raske, så føler jeg mig rigtig heldig, og jeg har det stadig sådan at jeg føler mig SÅ heldig at vi har kunnet få den lille trold vi har nu...

men tror altså generelt at folk siger de der klicheer som en slags høflighedsfraser..altså ligesom når man taler om vejret..???

kh bobs

Anmeld

30. december 2009

SpunkenJo

Sådan ku jeg sagtens finde på at sige. altså, "man må da håbe det blir en dreng/pige næste gang." For i min verden, må det da bare være total fedt med en/flere af hver. Jeg håber da selv på  at få en pige næste gang. Og havde jeg nu haft en pige i forvejen, havde jeg håbet på en dreng. Altså ikke noget med at foretrække det ene køn frem for det andet herfra.

Jeg syns nu ikke der er noget forkert i at ønske de gode ting for andre, man selv måtte ønske sig.

Og jeg syns slet ikke jeg er galt på den, ved inderligt at ønske mig en pige næste gang. Og kommer der så en dreng istedetfor, er han jo mere end velkommen. Det er jo stadig min lille baby, mit lille kærlighedsbarn.

Jeg tænker at dem

som har sagt sådan til dig, slet ikke mener det som du tror.
Men spør dem da de "tåber" (incl. mig) næste gang der er en der kaster sådan en bemærkning.
Så finder du da ud af hva der ligger bag....

Anmeld

30. december 2009

Muffinmus

Tror hele min familie ventede jeg skulle få en pige..og det gjorde jeg da også...Men jeg var blevet nøjagtig lige så glad for endnu en dejlig dreng...mors dreng

Men nu hvor vi har en af hver er problemet et heeeelt andet!

Nu siger folk " hvor dejligt i har en af hver, så er i en fin familie.." og når jeg så siger jeg da nok gerne lige vil have en mere, så kigger de tåbeligt på mig og spørger " hvorfor de, du har jo en af hver nu??"

Ja, okay, gør det at jeg skal føle min familie er komplet eller hvad?? for jeg VIL altså gerne have en mere selv folk synes 3 børn er et latterligt tal.

Anmeld

30. december 2009

Anne85

Jeg har en søn på 2 og venter nu mit anet barn (som vi endnu ikke ved om er en dreng eller pige) men gud hvor er jeg træt af kommentarer som "så må vi håbe det er en pige", "hvis det er en dreng så prøver i da bare igen", "ej håber du så ikke det er en pige"... og min kære svigermor siger squ direkte at hun håber på en pige. Som en af jer skriver får man jo helt præstations angst.

Jeg kan... hånden på hjertet... sige, at jeg på ingen måde ønsker det ene frem for det andet. Det kunne være sjovt at prøve at være mor til en af hver slags, og jeg ville da elske at sku ud og gå shop amok i pige tøj.. men omvendt så ELSKER jeg at være mor til en dreng og jeg ville absolut lke lige så meget at være mor til to dreng som til en dreng og en pige

Anmeld

30. december 2009

mor_sabina

Anonym skriver:

Jeg tror da det er meget naturligt at man ønsker sig en af hvert køn, dermed ikke sagt at det ellers er uønsket.

Jeg håber også at få en pige næste gang, men en dreng er selvfølgelig også hjertelig velkommen.

Men jeg kan nu sagtens sætte mig ind i, at det kan virke stødende når det kommer fra andre. Det føles bare anderledes at sige det inde i sig selv og høre andre sige det ik?

Anmeld

30. december 2009

Mumto3

Da jeg ventede nr 3 og vi i forvejen havde 2 drenge, sagde alle: Bare det nu bliver en pige.

Jeg blev så provokeret, at jeg sagde: Nej, det håber jeg sandelig ikke. Jeg ved lige hvordan drenge skal takles, og det er også meget nemmere med hensyn til at arve tøj og legetøj hvis det bliver en dreng. En pige ville slet ikke passe ind.

Folk så fuldstændig forkerte ud i hoved  og anede ikke hvad de så skulle sige.

Vi endte med at få en pige, og hende kaldte vi så for en HAM de første par måneder, for vi kunne slet ikke finde ud af at sige HENDE.

-men vi er mega glade for hende.....

Anmeld

30. december 2009

Nybagt mor

Hører på præcis det samme. Fødte en lille søn (vores første) her for 8 uger siden - og der er så i forvejen mange drenge i vores familie.

"Så må vi sørme håbe det bliver en lille pige næste gang" - Hvad bilder de sig ind!

Har jo lige fået den skønneste lille søn, og er klar på at få 10 små drengebørn hvis det skulle være (overdrevet, men I ved hvad jeg mener..)

Har ikke selv behov for at få en pige - så hjælper nok lidt - jeg bliver mere lidt provokeret af deres tankeløshed, og håber da ikke at vores Marius Emil skal komme til at lægge øre til at andre håber på en pige, hvis vi skal have en til - ville da være synd!

Men jeg er åbenbart langt fra den eneste der oplever det kan jeg forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.