Drikker i nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2009

Lunae

Hejsa! Det kan være svært at finde ud af hvordan man skal forholde sig! Jeg var selv meget i tvivl idet jeg ikke vidste om jeg var gravid eller ej! Nu har jeg så fået bekræftet, at jeg er gravid og derfor skal jeg i hvert fald ikke have noget alkohol! Jeg har tilgengæld været igennem et par heftige julefrokoster, hvor jeg endnu ikke vidste, at jeg var gravid! Men altså, mit råd er bare at gøre det du føler for! Jeg tænker, at det er svært at være afholden uden årsag og det er jo lidt det, som du ikke ved om du er! Jeg tror heller ikke det skader, at drikke lidt, men hvis du er i tvivl kan du godt risikere at det bliver en dårlig oplevelse.. Det kender jeg alt for godt! Følg dit hjerte!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Hejsa!

Jeg har snakket med min læge omkring aklohol og han siger at sundhedsstyrelsen fraråder gravide helt at drikke fordi de ikke med sikkerhed kan sige hvornår det går galt.. Altså de kan ik sige om der skal  2 eller 10 øl til før der kan ske noget ved fostret!

Min læge siger at der ikke sker noget ved at snuppe et glas champange eller drikke et glas vin/øl til maden.. Dit blod fortynder alkohol % rigtigt rigtigt mange gange, før det når ned til fostret, så han rådede mig til at holde mig fra stærk sprut, vodka, snaps osv..

Jeg har holdt mig fra alkohol i hele graviditeten, men har nu tænkt mig at drikke et glas champagne i morgen kl 24!

Jeg har iøvrigt forsøgt mig med alkohol fri vin, både rød og hvid og kan IKKE anbefale den fra Fakta!hehe... Dog kan jeg godt forholde mig til Tuborg Super Light... Man skal lige vænne sig til den, men det er nu følelsen som en rigtig øl!!

Stine 22+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.