Drikker i nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.426 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. december 2009

gittn

Min kæreste og jeg holder nytårsfest i år, og jeg vil gerne drikke champagne sammen med gæsterne.. Men da vi prøver at blive gravide kan jeg jo risiker at være gravid uden at vide det også har jeg selvfølig ikke lyst til at drikke...

Vi har prøvet at blive gravide et år nu hvor jeg kun har drukket under menstruation. Det er bare så irriterende at sige nej til vin osv når man alligevel ikke er gravid.

Hvad gør i andre her til nytår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

Sofiedk

Jeg synes også det er et vildt svært spørgsmål ... Jeg er lige blevet insemineret for første gang og har testdag d. 1 jan. Har dog besluttet at teste d. 30, men ved ikke om jeg kan stole på resultatet der, så med mindre jeg har fået min mens drikker jeg ikke noget.

Jeg har dog besluttet at jeg vil tage et glas champagne kl tolv og så har jeg tænkt mig at prøve at få fat i noget alkoholfri vin og se hvordan det smager. Det er vildt irriterende at man skal holde sig fra at hyggge med noget vin hvis man nu ikke er gravid, men hvis man er gravid kan man vel ligeså godt vænne sig til det

Anmeld

29. december 2009

jillkolsbjerg

gittn skriver:

Min kæreste og jeg holder nytårsfest i år, og jeg vil gerne drikke champagne sammen med gæsterne.. Men da vi prøver at blive gravide kan jeg jo risiker at være gravid uden at vide det også har jeg selvfølig ikke lyst til at drikke...

Vi har prøvet at blive gravide et år nu hvor jeg kun har drukket under menstruation. Det er bare så irriterende at sige nej til vin osv når man alligevel ikke er gravid.

Hvad gør i andre her til nytår?

Altså fordi du drikker et eller to glas vin til maden og et glas champagne til midnat...det sker der vist ikke noget ved......der er forskel på at drikke sig pelle stiv og nyde et par glas vin søte;-)

bare min mening;-)

knus jill 26+0 ( som fik pænt mange fadbamser på ferien - hvor jeg ikke vidste jeg var gravid, og som min læge sagde " det er sådan de fleste babyer bliver til ) 

Anmeld

29. december 2009

Vidunderligeunger

altså jeg er gravid nu 18+0 og jeg har tænkt mig at tage et lille glas champagne nytårsaften... det er første og eneste gang jeg skal have noget i mi graviditet - så det har jeg givet mig selv lov til... spiser sundt, tager mine vitaminer og holder mig i form - så hvis der sku ´ske noget ved et lille glas shampagne nytårs aften, så må du kalde mig julemanden...

godt nytår  

Anmeld

29. december 2009

LouiseNielsen

BlyViol skriver:

altså jeg er gravid nu 18+0 og jeg har tænkt mig at tage et lille glas champagne nytårsaften... det er første og eneste gang jeg skal have noget i mi graviditet - så det har jeg givet mig selv lov til... spiser sundt, tager mine vitaminer og holder mig i form - så hvis der sku ´ske noget ved et lille glas shampagne nytårs aften, så må du kalde mig julemanden...

godt nytår  

Sådan har jeg det også..... Jeg skal være sammen med 12 rigtig gode venner, hvor af to af os er gravide, og vi blev spurtg om vi ville have en børnechampange, hehe.... Men nej, et halvt glas sker der virkelig ikke ved.....

Godt nytår

Anmeld

29. december 2009

MetteMTH

Et lille glas skader ikke

Godt nytår

Anmeld

29. december 2009

Pige2009

jillkolsbjerg skriver:

Altså fordi du drikker et eller to glas vin til maden og et glas champagne til midnat...det sker der vist ikke noget ved......der er forskel på at drikke sig pelle stiv og nyde et par glas vin søte;-)

bare min mening;-)

knus jill 26+0 ( som fik pænt mange fadbamser på ferien - hvor jeg ikke vidste jeg var gravid, og som min læge sagde " det er sådan de fleste babyer bliver til ) 

Jeg fik også pænt med drinks på min skitur, og der var jeg 7 uger henne uden jeg vidste det.

Anmeld

29. december 2009

otlitrom

Jeg har tænkt mig at ha' en rigtig sjov aften til nytår, og der kommer sikkert lidt for meget indenbords.. Men jeg ved at jeg ikke er gravid, og derfor "tør"/kan jeg godt..! Min kæreste har været ude at rejse i 5 uger og kommer hjem i morgen (Ih hvor jeg glæder mig til at se ham!! ) Derfor kan jeg ikke være gravid.. Og derfor har jeg lyst til at te mig tosset sammen med veninderne og være lidt afslappet. Jeg skal ikke drikke så jeg falder om, det bryder jeg mig ikke om. Men vi skal have en god middag, og så hører der altså lidt god vin til..

Havde jeg vidst, at der måske var en chance for at jeg var gravid, så havde jeg måske fået et enkelt glas champagne eller lignende. Dog har jeg det på den måde, at kvinder har været gravide i flere tusinde år, og der er blevet drukket mjød og røget sjov tobak.. Og børn er alligevel kommet til verden! Viden gør, at man kan vejlede de der ønsker at blive gravide, hvordan de gør det mest "optimalt".. Men glemmer man sig selv, at være glad, føle sig fri eller at tage en pause, så tror jeg det bliver en træls kamp at blive gravid.. Det er min mening.

Godt nytår allesammen!

Anmeld

29. december 2009

oo

jeg har tænkt mig at drikke og har lavet den regel, at det eneste tidspunkt jeg IKKE drikker på, er når jeg er i behandling....altså ikke sådan at jeg sidder og patter på en flaske rødvin hver dag, men nu har vi snart været igang i 3 år og jeg har afstået fra alkohol undtagen under mens, som dig, og jeg er ærlig talt ved at være DØDtræt af det. der kommer sgu ingen børn når moren er bitter og vred og ikke kan leve livet imens hun venter!

Anmeld

29. december 2009

Malene84

Jeg var 14 dage på ferie med kæresten på Mallorca - da jeg IKKE vidste jeg var gravid. Drak pænt meget på den ferie  og venter to friske drenge. Så det sker der ikke noget ved - altså du skal nok ikke gøre som jeg - drikker dig helt i hegnet. haha. Men der sker ingenting, så længe du gør det med måde.

Jeg har nu intet drukket i 5 mdr. men jeg tillader mig at drikke ét glas champagne på torsdag kl. 24 sammen med de andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.