Fines mor skriver:
Du har ret;-)
Vi har jo som sagt to børn, med samme mor og far, som har vidt forskellig kropsbygning.
1. barn er robust, man kunne se det lige da hun kom ud af maven. Stor bred mås og hofteparti.
2. barn lille, spingel og lille mås og hofte parti.
Vægt og længde stort set den samme på nær 150 g.
Så her er det klart gener der spiller ind.
De spiser stort set det samme, og alligevel formår den lille at holde sig tynd, slank og lang *g*
Den anden taget på bare hun spiser en vingummi eller noget.
Livet er ikke fair;-(( Men vi holder igen alt hva vi kan, og forsøger at styre hende i de rigtige retninger. Men det er da hårdt at høre på, at andre børn får 2 ostehaps med, når hun slet ingen får med. Måske der kunne de "tynde" forældre være med til at bakke op???
Ja nemlig. Emil er også en robust dreng, og det koommer helt klart fra min familie, den eneste der ikke er robust i min familie er min bror som er tynd som en pind, men alle vi andre, flest på min fars side er robuste, og så er det altså heller ikke pænt at være tynd.
Jeg har også altid bare taget på bare af at kigge på en chips, men der er jo så mange fristelser som barn, så er man ved en ven hvor moren giver kage til kaffen og de tænker jo ikke over de skal passe på da de måske selv har et barn der bare kan spise og spise uden der sker noget ved det, ligesom min bror, altså kender ingen ander der spiser som ham men intet sker, og han er faktisk selv træt af det.
Skulle være lidt regler omkring med at have usundt med i madpakken, men er jo nogle der tror at det er så sundt at have en ostehaps med, det er det bare ikke.
En fast slik dag er det bedste syntes jeg, og så skal man finde ting der er sunde men samtidig lækre som noget usundt(de små tænker jo ikke på at en gulerod kan være lækker
)
Men man skal så også passe på ikke at overdrive så de aldrig må få lidt slik, sådan har jeg det i hvert fald.