Hvorfor bliver nogle børn alt for tykke ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.857 visninger
25 svar
0 synes godt om
23. december 2009

Mca<3

Puha ,, var lige inde og se billeder på Face Book   Fandt en gammel veninde og fandt så bileder af hendes lillebror på 13 ,, Hold da op hvor var han bevet tyk ,, Vi snakker tyk så det er rigtigt skadeligt . Ved godt hvorfor ,,, De lever af så forkert mad hjemme ved dem .. Nu undrer det mig hvorfor så mange børn bliver overvægtige i dag ,,,, Som forældre er det vel vores job at vores børn får den rigtige kost er det ikke ??  Vil i forklare jeres børn at slik og MC D mad er forbudt fordi de er blevet for tunge ?? Jeg syntes det er vores forbandet pligt ,, Har selv lige taget en alvorlig samtale med min teenage datter fordi hun har taget på og fylder sig med for meget junk og søde sager fordi hun nu tjener penge selv ..  Hun blev trist men er det ikke bedre at se sandheden i øjnene før det er for sent ??  Hva er jeres holdning ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2009

@spire

Helt bestemt jo! Det er forældrenes ansvar, da de jo som regel sørger for maden i huset..

Det er klart at i disse tider, at mange føler sig nødsaget til at tage den nemme løsning, men det behøver ikke altid at være junkfood.. En nem løsning kan også være sund.. En skål havregrød foreksempel!

Forældre løber fra ansvaret og bruger travlheden som en dårlig undskyldning, jeg synes kun  det er godt du har fået fortalt din datter nogle sandheder, hvor skulle hun ellers høre det fra? Og selvfølgelig er der ingen der synes det sjovt at nogle fortæller dem de har taget på, men det er jo fakta, og ikke alting kan være lige sjovt i livet...! Ved at snakke med hende, lærer du hende forhåbentlig også at tage et ansvar for sin egen krop og hendes handlinger, så er kun enig med dig!

Anmeld

23. december 2009

frk andreasen

enig det er forældrenes ansvar

Anmeld

23. december 2009

Dansker i England

Hvis det ikke er forældrenes ansvar, hvis er det så? Selvfølgelig er det hjemmefra, man skal lære, hvad og hvordan man skal spise. Og jeg synes, det er så synd for de børn, der er overvægtige og ligefrem fede. Jeg går ikke ind for at forbyde ting, for det gør dem meget mere spændende for børnene, men man kan lære, at alt er med måde. F. eks. at McD eller lignende kun er en gang i mellem og ikke hver uge, og at det er bedre at lave maden selv

Anmeld

23. december 2009

Mca<3

Jeg syntes bare det er forbløffende mange børn som er overvægtige ,, Kan jo se børne billeder både her og på FB .. Mine søsters 3 børn er på vej til overvægt og hun lader det stå til på trods af hun selv er overvægtig   Den ældste som er en pige på 15 snakker sunder mad og slankekur men min søster slår det bare hen med ,, du overdriver - hvalpefedt mm .. VÅGN NU OP ..

Anmeld

23. december 2009

Vidunderligeunger

Mammi ,,, skriver:

Jeg syntes bare det er forbløffende mange børn som er overvægtige ,, Kan jo se børne billeder både her og på FB .. Mine søsters 3 børn er på vej til overvægt og hun lader det stå til på trods af hun selv er overvægtig   Den ældste som er en pige på 15 snakker sunder mad og slankekur men min søster slår det bare hen med ,, du overdriver - hvalpefedt mm .. VÅGN NU OP ..

ej hvor er det synd for hende pigen, du nævner til sidst..

Det er KLART forældrenes ansvar! min mor er overvægtig og kæmper nu en kamp for at komme af med de sidste kiloes/kiloer?

Jeg er da taknemmelig for hun var mere bevidst om mad end sine egne forældre, og at jeg har levet en sund barndom, hvilket jeg jo tager med i min nye familie..

I min klasse på VUC er vi jo flest voksne (jeg er yngst på 20) og en dag havde vi også en snak om det i et frikvarter, fordi en kvinder siger at det er træls hendes datter tager sådan på efter hendes konfirmation, og at hun da får det samme mad som de andre i huset.. det falder så bare ud af mig at "jamen du er jo også overvægtig og får usund madpakke hver dag f.eks pizza" (den slags kan vi godt sige til hinanden ) hvor hun siger til mig at det er generne der gør at hendes pige er overvægtig :O ??!!! øh nej... sagde jeg så, det er da kun det man propper i munden kombineret med hvor meget du rører dig. heldigvis var der nogen som var enige med mig, men sjovt nok de andre lidt overvægtige mødre vara enige med den anden kvinde.. så hvis hendes datter skal tabe sig bliver en anden i familien nødt til at sige noget - ellers fortsætter det bare, hvis hun ikke selv opdager det...

nå, det var lidt negativt - god jul

Anmeld

23. december 2009

MissSophie

BlyViol skriver:

Det er KLART forældrenes ansvar! min mor er overvægtig og kæmper nu en kamp for at komme af med de sidste kiloes/kiloer?

Jeg er da taknemmelig for hun var mere bevidst om mad end sine egne forældre, og at jeg har levet en sund barndom, hvilket jeg jo tager med i min nye familie..

I min klasse på VUC er vi jo flest voksne (jeg er yngst på 20) og en dag havde vi også en snak om det i et frikvarter, fordi en kvinder siger at det er træls hendes datter tager sådan på efter hendes konfirmation, og at hun da får det samme mad som de andre i huset.. det falder så bare ud af mig at "jamen du er jo også overvægtig og får usund madpakke hver dag f.eks pizza" (den slags kan vi godt sige til hinanden ) hvor hun siger til mig at det er generne der gør at hendes pige er overvægtig :O ??!!! øh nej... sagde jeg så, det er da kun det man propper i munden kombineret med hvor meget du rører dig. heldigvis var der nogen som var enige med mig, men sjovt nok de andre lidt overvægtige mødre vara enige med den anden kvinde.. så hvis hendes datter skal tabe sig bliver en anden i familien nødt til at sige noget - ellers fortsætter det bare, hvis hun ikke selv opdager det...

Ha ha, kan lige høre det for mig. Det er generne, der er skyld i min overvægt, ikke min kost! Men fedt du turde sige noget. Det tror jeg ikke jeg havde  Langt de fleste danskere har et helt normalt stofskifte, så den der med at "jeg e en af dem, der bare tager på ved at gå forbi en bager" holder virkelig ikke! Det er rigtigt vigtigt at lære sine børn godt kostvaner, ikke kun for at undgå at bliver overvægtig, men også bare for at have en sund krop

Anmeld

23. december 2009

Mca<3

BlyViol skriver:

Christ altså   Hun slår sig bare tilbage og tænker der er intet jeg kan gøre ,,,  De tror jo maden er i orden fordi den tit er hjemmelavet   Men det er den jo sjældent ,, Vi har lavet om på vores kostplan 3 gange herhjemme og de 2 foregående gange syntes vi også selv at vi levede sundt ,, Nej , det var ikke godt nok ,,,   Flot du åbnede din mund og sagde det , håver det er et wake up call   Tænk man bare skylder skylden på generne ,, Uhh svært at sige noget til min søster , underligt hun ikke selv bemærker at alle 3 børn er runde .

Anmeld

23. december 2009

BK

Selvfølgelig er det forældrenes ansvar...

Men hvad kan de gøre ved et barn der overspiser sætte lås på køleskabet??? Inddrage alle lommepenge/penge hun selv tjener???

Anmeld

23. december 2009

Mca<3

Klock skriver:

Selvfølgelig er det forældrenes ansvar...

Men hvad kan de gøre ved et barn der overspiser sætte lås på køleskabet??? Inddrage alle lommepenge/penge hun selv tjener???

Starte med at finde ud af hvorfor barnet overspiser , som regel er det fordi de mangler noget i deres liv   En snak med lægen i første omgang , en snak med barnet og en masse motion ,,   Og så ville jeg virkelig tænke på hvad jeg købte ind til mit køleskab  Så barnet i hvert tilfælde ikke overspiser at de helt forkerte ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.