Kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

Stumpen

Min datter er 5 mdr og ligner fortsat en strandede fisk når hun ligger på gulvet... Hun triller faktisk også kun fra ryg til mave og ikk eomvendt,men mon ikke det kommer...

Qnus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Min datter er 5 mdr og ligner fortsat en strandede fisk når hun ligger på gulvet... Hun triller faktisk også kun fra ryg til mave og ikk eomvendt,men mon ikke det kommer...

Qnus..

Det er da super flot. Da mit barn var 5 måneder bankede han hovedet ned i gulvet hvis han lå på maven og trillede ingen steder.

Anmeld

22. december 2009

LinLin

Knudsen skriver:

Det er ikke så vigtig at barnet lærer at kravle før det kan gå, det er bare rigtig vigtigt at barnet lærer at kravle.. Det er krydsbevægelsen det er vigtig for motorikken..

Jeg gik selv som ni mdr og lærte først at kravle noget senere.. Vores datter kravlede først som 11½ mdr og gik selv som 13 mdr..

Nu ved jeg ikke om I har gulvtæppe eller trægulve, men det er lidt nemmere for de små at stå fast på gulvtæppe..

Men det skal nok komme..

Tror nu ikke det er helt dumt at lære det på "bart" gulv - så bliver de da ikke overraskede andre steder  Her, hvor der ikke er gulvtæppe på, begyndte david at kravle da han var otte mdr og fortsatte med det de næste otte, før han syntes det var på tide at gå

Anmeld

22. december 2009

Siber

Anonym skriver:

Kan man gøre noget for at "lære" børn at kravle??? Mit barn kan ikke kommme rundt selv og jeg læser tit om små babyer på 5 måneder som kan komme op på alle 4 og rokke, ja hurra mit barn kan bare ligge der og det er 9 måneder.. Mit barn kan gå når man holder det i hænderne, men jeg kan jo ikke være der hele tiden og det ville være meget nemmere hvis barnet kunne komme rundt selv.

Kan man hjælpe det på vej eller skal jeg bare vente.

Det skal lige siges at jeg ar utrolig tålmodig og det er ikke fordi jeg er desperart efter at få mit barn til at kravle eller noget jeg vil bare høre.

Min ALma har aldrig kravlet. Hun rullede hellere ikke. Hun lå eller sad på sin flde røv. Men hun fandt ud af at humpe sig frem. og en dag så gik hun.

Men jeg var da også en kende bekymret (skal jeg indrømme) men hun er et bevis på at man ikke behøver at kravle før man kan gå. I dag (hun er 4 år) er hendes motorik helt i top og har altid været det!

Måske kommer det eller også kommer det når hun/han begynder at gå

Knus Siber

Anmeld

22. december 2009

Muffinmus

jeg gik selv da jeg var 9 mdr..kralvede aldrig.Og min motorik fejker absolut intet...når jeg altså ikke lige har indtaget alkohol...

Så det skal du altså ikke være nervøs for., DE siger de evt kan påvirke motorikken, men jeg var da konkurremce gymnast som barn

Så slap og og bare vent lidt. Det kommer sikkert.Kender flere hvis børn først kravlede mellem 9-11 mdr

Og at mine har kravlet fint i en pæn alder betuder kun at jeg skal holde øje med dem 100 % af tiden fordi de er OVERALT!

Anmeld

22. december 2009

Barbamama

min sundhedsplejerske var her i går og hun viste mig en måde hvorpå min datter kunne vænne sig til at støtte på knæene. hun er allerede begyndt at trække benene op under sig (hun er 6mdr). Man kan tage barnet ind til sig med barnets ben imellem sine egne (man sidder selv på knæ men barnets ryg imod ens mave) SÅ bøjer man barnets ben så det støtter på knæene og så holder man barnet under maven så det har ansigtet mod gulvet. Så kan man lægge et stykke legetøj som barnet så kan række ud efter. På et tidspunkt vil det støtte på hænderne. Jeg vil dog heller ikke pace min datter. Det kommer når det kommer, men motorisk træning har ingen jo skade af  Det er jo sådan de skal stå og rokke på et tidspunkt

Anmeld

22. december 2009

Mutti2

Hejsa

Ikke at du har noget at være nervøs for

Men så lavede jeg faktisk flere øvelser med min datter da hun begyndte at hentyde til at hun gerne ville fremad. Det var tydligt at hun brokkede sig over at hun ikke kunne.

Så når vi dagligt legede lavede jeg nogle små øvelser med hende. Jeg kan ikke huske dem alle.

Men den der hjalp mest var at når hun lå på maven og skubbede sig op på alle 4, så lagde jeg støtte bag hendes fødder, så hun selv skubbede sig fremad, og fik en fornemmelse af det hele

Og så roste jeg hende selvfølgelig til skyerne

En uge senere kravlede hun 5½ mdr gammel!! Jeg siger ikke at det var skylden. Men det hjalp da nok en smule

Held og lykke med det hele

Kæmpe knus Pernille

Anmeld

22. december 2009

Lone Jakobsen

alle mine har kravlet...og mindstemand på 5 mdr er godt på vej. men som de andre skriver så er der ikke noget du kan gøre for at dit barn udvikler sig hurtigere. bare nyd at hun ikke er i alting endnu

Anmeld

23. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 9 mdr i morgen og hun kravler heller ikke. Hun sidder på sin numse og bliver siddende der. Hun er begyndt, at rykke sig lidt rundt.

Min sp var her i sidste uge og hun sagde, at man havde fundet ud af, at børn ikke nødvendigvis behøver, at kravle - de tager IKKE skade!!

Så hvis dit barn ikke kravler før det går, så er der ingen skade sket.

Glædelig jul.

Kh. Katja - som IKKE er bekymret over, at sin datter ikke kravler selvom hun er 9 mdr.

Anmeld

23. december 2009

Mca<3

MoarHvidovre skriver:

Lina er 9 mdr i morgen og hun kravler heller ikke. Hun sidder på sin numse og bliver siddende der. Hun er begyndt, at rykke sig lidt rundt.

Min sp var her i sidste uge og hun sagde, at man havde fundet ud af, at børn ikke nødvendigvis behøver, at kravle - de tager IKKE skade!!

Så hvis dit barn ikke kravler før det går, så er der ingen skade sket.

Glædelig jul.

Kh. Katja - som IKKE er bekymret over, at sin datter ikke kravler selvom hun er 9 mdr.

He he Alex han kommer fint op på ale 4 og står og rokker ,,  Men derfra og så til at kravle   Det lærer han aldrig   God jul til dig og familien søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.