Kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. december 2009

Anonym trådstarter

Kan man gøre noget for at "lære" børn at kravle??? Mit barn kan ikke kommme rundt selv og jeg læser tit om små babyer på 5 måneder som kan komme op på alle 4 og rokke, ja hurra mit barn kan bare ligge der og det er 9 måneder.. Mit barn kan gå når man holder det i hænderne, men jeg kan jo ikke være der hele tiden og det ville være meget nemmere hvis barnet kunne komme rundt selv.

Kan man hjælpe det på vej eller skal jeg bare vente.

Det skal lige siges at jeg ar utrolig tålmodig og det er ikke fordi jeg er desperart efter at få mit barn til at kravle eller noget jeg vil bare høre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Mira0911

Dit barn kravler når det er klar til det... Pres det endelig ikke til at gøre det...

Jeg synes det bedste vil være at du venter... Dit barn skal nok komme til at kravle...

Nogen går før de kravler.. Måske dit barn er en af dem?

Anmeld

22. december 2009

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Dit barn kravler når det er klar til det... Pres det endelig ikke til at gøre det...

Jeg synes det bedste vil være at du venter... Dit barn skal nok komme til at kravle...

Nogen går før de kravler.. Måske dit barn er en af dem?

Ja jeg har tænkt det samme, men jeg har bare hørt så meget om at børn helst skal kravle før de går, men altså jeg kan jo ikke forhindre mit barn i at gå

Anmeld

22. december 2009

Corn

Jeg ville også tage det helt roligt. Det kommer når det kommer...

Anmeld

22. december 2009

Anja

Det kommer når barnet er klar til det.

Min søn kravlede først da han var 10 mdr og 1 dag. Min datter er nu 14 mdr og hun kravler stadig ikke. Hun møver rundt på numsen og hun kan gå ganske fint, men kravle kan hun stadig ikke.

Anmeld

22. december 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Ja jeg har tænkt det samme, men jeg har bare hørt så meget om at børn helst skal kravle før de går, men altså jeg kan jo ikke forhindre mit barn i at gå

Det er jo det... Mon ikke det kommer lige pludselig...

Anmeld

22. december 2009

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det er jo det... Mon ikke det kommer lige pludselig...

Jo det er jeg også sikker på

Anmeld

22. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Tag det roligt. Alle børn skal ikke følge forskrifterne...det har jeg fundet ud af.

Liam er 5 måneder, han kan endnu ikke rulle, men har kunnet sidde på numsen et stykke tid nu.

Og jeg har fået fortalt at jeg aldrig har kravlet...først efter jeg havde lært at gå.

Anmeld

22. december 2009

Knudsen

Det er ikke så vigtig at barnet lærer at kravle før det kan gå, det er bare rigtig vigtigt at barnet lærer at kravle.. Det er krydsbevægelsen det er vigtig for motorikken..

Jeg gik selv som ni mdr og lærte først at kravle noget senere.. Vores datter kravlede først som 11½ mdr og gik selv som 13 mdr..

Nu ved jeg ikke om I har gulvtæppe eller trægulve, men det er lidt nemmere for de små at stå fast på gulvtæppe..

Men det skal nok komme..

Anmeld

22. december 2009

Anonym trådstarter

Knudsen skriver:

Det er ikke så vigtig at barnet lærer at kravle før det kan gå, det er bare rigtig vigtigt at barnet lærer at kravle.. Det er krydsbevægelsen det er vigtig for motorikken..

Jeg gik selv som ni mdr og lærte først at kravle noget senere.. Vores datter kravlede først som 11½ mdr og gik selv som 13 mdr..

Nu ved jeg ikke om I har gulvtæppe eller trægulve, men det er lidt nemmere for de små at stå fast på gulvtæppe..

Men det skal nok komme..

Vi har trægulv, men har købt sådan nogle bogsavs-måtte-værk så vores barn ikke glider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.