gave fra morgenstunden eller skal de vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.178 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. december 2009

finkedinke

Hvad gør i ?

I min mands familie skal børnene vente på julegaverne til maden er spist og til de voksne har slået maver, der danses ikke om juletræet. Klokken kan godt blive 20-21 inden vi når til gaverne.

I min familie får børnene EN gave som forældrene vælger fra morgen stunden. Så er børnene underholdt resten af dagen.
Resten af gaverne tager vi når vi har spist, danset om juletræet og sat kaffen og juleguf på bordet. Her bliver klokken måske tæt på 20 men aldrig over inden vi når til gaverne.

Min mand og jeg kan ikke finde ud af hvad vi syntes er bedst. Bortset fra at vi begge syntes vi skal danse om juletræet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

LinLin

finkedinke skriver:

Hvad gør i ?

I min mands familie skal børnene vente på julegaverne til maden er spist og til de voksne har slået maver, der danses ikke om juletræet. Klokken kan godt blive 20-21 inden vi når til gaverne.

I min familie får børnene EN gave som forældrene vælger fra morgen stunden. Så er børnene underholdt resten af dagen.
Resten af gaverne tager vi når vi har spist, danset om juletræet og sat kaffen og juleguf på bordet. Her bliver klokken måske tæt på 20 men aldrig over inden vi når til gaverne.

Min mand og jeg kan ikke finde ud af hvad vi syntes er bedst. Bortset fra at vi begge syntes vi skal danse om juletræet

Vi spiser mad, slår maver lidt, tænder træet og danser om det og så får vi julegaver. Det sidste plejer at starte omkring kl 20, mener jeg, men regner med det bliver lidt tidligere i år, fordi der er to "små" (på 3 år ;-) )

Så ingen morgengave her - andet end den på hans pakkekalender...

Anmeld

20. december 2009

betski

finkedinke skriver:

Hvad gør i ?

Min datter får en gave fra morgenstunden. Jeg har købt en fin rød kjole til hende, som hun skal have på om aftenen. Og når vi kommer ned til mine forældre, får hun også en gave af dem, som hun kan lege med i løbet af dagen. Jeg selv fik aldrig gaver inden vi havde danset om juletræet, men synes det er en god løsning at hun lige får en gave om dagen - der er jo alligevel så mange af dem

Anmeld

20. december 2009

feb.2010

Hos os har børnene alt tid fået en mandelgave, der har altså været en mandel ved i alle børn der ikke er konfirmerets ris a la mande, og de voksne kunne trække den lidt længere med gaveriet..

Personligt syntes jeg ikke at børn skal have en gave før ved juletræet, for mig har kriplen i maven og spændningen været med til at gøre julen speciet..

Anmeld

20. december 2009

Ann-

jeg er vokset op med det samme som i din familie..

Anmeld

20. december 2009

TbCp

finkedinke skriver:

Hvad gør i ?

Liva får gaver af nissen hver dag i dec. så d. 24. får hun muligvis en dvd så hun har lidt at blive underholdt med i løbet af dagen.
Men ellers skal vi altid til fødselsdag d. 24. om formiddagen, derefter skal hun hjem og sove til middag og så går der jo allerede en del af dagen med det.

Julegaver får hun ikke før vi har danset om juletræet, men bliver hun utålmodig under middagen får hun lov at se lidt tegnefilm mens vi andre spiser færdig

Hun bliver det eneste barn i år

Anmeld

20. december 2009

LotteN

Du kan ikke bruge mit til så meget, da min datter er halvandet og vi har valgt denne jul får hun gaverne hele dagen, sda hun nok allgievel ikke er vågen til det er pakketid om aftenen.

Da jeg var barn fik vi altid en pakke ved en 17 tiden og så kunne vi lige klare det... Jeg synes det er fint hvis barnet får en gave eller to  i løbet af dagen, de får alligevel så mange om aftenen, at de ikke kan nå og lege med legetøjet inden de skal i seng - derfor får de jo mere glæde af dem de får i løbet af dagen...!

Anmeld

20. december 2009

SaNiNa

Altså i min familie har det alt tid heddet at man først spist, dansede om juletræ og så åbnede man gaver hvor min søster på skift valgte en pakke og gav den til person som skulle have den og det har vi osse gjort som voksne og nu hvor vi begge er store tøser kan klokken godt blive henomkring 23 enden julegaverne skal pakkes op, men da vi var små var det hele efter hvornår vi pleje at spise og så gik vi om juletræ så det passede med hvornår vi ville falde om.

I går hvor Nicklas er med til sin første jul bliver der spist tidlig (eller i manden familie spiser man bare meget hurtig) og så er der kaffe og igen juledans og så åbner man alle sine gaver på skift en meget underlig måde efter min måde.

men hvis Nicklas ikke kan holde sig vågen bliver han puttet i sin barnvogn i gangen

Anmeld

20. december 2009

Mormilla

Vi skal være hos min mor og der får de en gave inden maden. Når der så er spist så steg og and, danser vi om juletræet. Der efter åbner vi gaver op en af gangen. Når vi så er færdig med alle pakkerne ( hviket tager meget lang tid der der er flere børn) så spiser vi desert  

Anmeld

20. december 2009

1977

Profilbillede for 1977

Her ligger der en gave under træet når han vågner. Han får nok 3-4 stykker løbende over dagen. Efter maden får han 3-4 stk på een gang og vi andre åbner dem fra ham. Så er han ved at være færdig og kommer i seng. Lige hvad klokken bliver ved jeg ikke, for det afhænger af hvem og hvor mange vi er den aften.

Resten af gaverne ligger under træet næste morgen, og så må han åbne dem i hans tempo. Sidste år nåede vi 27.dec før den sidste var pakket op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.