Anonym skriver:
Hej piger.
Ja det lyder måske lidt hårdt, men jeg har bare ikke den der fornemmelse der siger "Ej hvor jeg bare elsker den!". Jeg glæder mig enormt meget til den kommer, men jeg føler ikke den der følelse af at jeg elsker den. Hvilket frustrerer mig enormt meget.
At jeg skal være mor glæder jeg mig super meget til, men det der stærke bånd alle snakker om med deres barn i maven, er der bare ikke.! Hmm. Tænk hvis den følelse ikke kommer!=?
Nogen der har det som mig? Eller er jeg bare helt på herrens mark!?
Hilsen den møg frustrerede, der ca er halvvejs.
Uha det er altså så svært at være førstegangsfødende og skulle forholde sig til alle de nyé ting der skal ske og skulle leve op til alle forventningerne og ikke mindst reagere rigtigt!
Men det er altså et meget forkert billede der er om det at blive gravid og mor, ihvertfald for mange. Det er ikke altid lyserødt og fantastisk, jo man glæder sig til at blive mor og alt det der, men helt inde kan man ikke mærke det.
Og når baby kommer op på maven er det et vildt øjeblik, man har været igennem flere timers arbejde og får en varm klistret klump op på maven, det ER stort, men det føles bare ikke altid så WAUW i øjeblikket. Der kan gå dage og uger inden man virkelig føler kærligheden og å er det som en lille forelskelse, men jeg vil sige til dig:
Vær ikke bange for at du ikke føler rigtigt, det skal nok komme. og når man sidder og kigger tilbage på fødaslen var det jo fantastisk, men i sekundet var de store følser der nok ikke.
Held og lykke
Anmeld