Er det spild af skatteydenes penge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

man bruger jo også uddannelsen hvis man videreuddanner sig:0)

Præcis....men så har man jo brug for den første udd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Hun skrev jo altså videreuddannelse i det oprindelige indlæg...

Nemlig...og jeg skrev bare min definition...altså tager man en udd. for IKKE at bruge den så udnytter man systemet...jeg sagde ikke hun gjorde det.

Kan egentlig slet ikke se at man kan synes at man gør det..en læge der læser videre til speciallæge udnytter da heller ikke noget...hmm...nå, nok bare mig der er træt eller lidt for meget inde i en mandestudiegruppe.

Anmeld

14. december 2009

MoarTNoah

Jeg syntes SLET ikke at det er spild af mine skattepenge at du vælger at videreuddanne dig med tilskud - og SLET ikke når det er inden for et fag som dit - der har med mennesker at gøre og indenfor sunshedssektoren hvor de jo osse mangler folk.

Jeg syntes personligt at det er en af de eneste uddannelser der næsten kan kaldes uselvisk (lissom frivilligt arbejde)..

Hvis du vil videreuddanne dig, så syntes jeg at du skal gøre det!

BTW, hvis du efter sigende skulle "spilde skatteydernes penge" hva så med alle de mennesker der er på kontanthjælp?? <- Skal lige siges at jeg selv er en af dem, og ikke har nogen kvaler

Anmeld

14. december 2009

Kloster

Rosa skriver:

Nej og atter nej. Vi er heldigvis et samfund som har råd til at investere i mennesker og viden. Jo mere folk kan dygtiggøre sig indenfor forskellige faggrupper jo bedre. Det andet er gammelborgerlig "kend din plads"retorik i mine ører...

Hej.

Fatter åbenbart minus... Du markerede dette her:

Er det okay, at man får det tilskud til en videreuddannelse, som kommunen vælger at give en, når man uddanner sig videre indenfor det fag, man er i??

Men i dit indlæg skriver du "Nej og atter nej". Alligevel forstår jeg det som om, du synes, det er godt at uddanne sig videre.

Vil du forklare en træt original blondine, Rosa  

Anmeld

14. december 2009

Kloster

Eva skriver:

Hedder det så ikke bare videre uddannelse...da du jo ikke kunne komme videre uden den udd. du har?

BANG!!!!

Har skrevet både efteruddannelse og videreuddannelse.

Jeg ved simpelthen ikke hvad forskellen er

Anmeld

14. december 2009

Honningblomst

Kloster skriver:

BANG!!!!

Har skrevet både efteruddannelse og videreuddannelse.

Jeg ved simpelthen ikke hvad forskellen er

Jo... min definition var nu heller ikke fordi jeg mente du gjorde det...det var bare hvad jeg mente var udnyttelse, at tage en udd. bare for ikke at bruge den... giver det mening eller er jeg bare fyldt med alt andet i min knodl, så jeg ikke kan forklare mig..så undskylder jeg...der er et par naturlige forklaringer...

Anmeld

14. december 2009

Ox.

Gå du bare i krig!  Synes kun det er fint når folk vil efteruddanne sig!

Anmeld

15. december 2009

netdaddy

Nu arbejder jeg selv inden for undervisningssektoren, og mener absolut heller ikke det er spild at videreuddanne sig eller for den sags skyld tage en anden uddannelse end den man har taget, selv om den ikke engang er beslægtet med den første uddannelse man har taget.

Min hustru er oprindeligt uddannet SSH'er og har arbejdet med det i nogle år, inden hun valgte at læse HG og uddanne sig inden for det, arbejdede med et i nogle år og er idag dagplejer.

Hendes uddannelser har været med til at forme hende som menneske og gøre hende til det hun er idag - og hvad er der spildt i det? Er samfundet bedre stillet med at hun var blevet ved sit arbejde som SSH'er og var træt af det og sled sig selv ned, med fare for at hun skulle på førtidspension m.m.?

Det ville da blive dyrere i den sidste ende for samfundet, end hvis hun skifter retning og får SU i den periode hun tager den nye uddannelse.

Jeg synes derimod det er spild af skatteydernes penge når man ser unge der skifter fra den ene uddannelse til den anden, UDEN at færdiggøre noget som helst.

Det er okay at man skifter 1 eller 2 gange uden at færdiggøre, men jeg mener så absolut at der bør være en grænse for hvor mange uddannelser man kan starte på uden at færdiggøre den og så stadig få SU.

Vi gør det jo allerede med de videregående unddannelser, hvor man har SU-klip til ca 6 år. Dette system mener jeg også man bør indføre for ungdoms- og erhvervsuddannelser, da jeg ser mange unge der starter på en uddannelse for at droppe den kort tid før de har færdiggjort den, og så springe på en anden uddannelse og gentage historien. Jeg har for pokker venner der har gjort dette, og de kender ganske udemærket min holdning til det.

Anmeld

15. december 2009

Mca<3

NEJ , self er det da ikke det

Anmeld

15. december 2009

Heidi.

Heeej Kloster..

Nej det er da ej. I vores branche er man jo nød til at tage f. esk hj eller ass inden man kommer vidrer til det man vil. Og delvfølgelig der det da ikke spild af penge, da det jo i sidste ende kommer borgerne tilgode.

Knus Heidi, der vil tage assistenten, sygeplejeskeeksamen og blive jordemoder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.