Er det spild af skatteydenes penge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Kloster

Hej. Jeg oprettede en tråd på anden debatside om, at jeg hadedeweekend/helligdagsarbejde. Her blev jeg besvaret med ret mange indlæg. Forskellige meninger osv. Men eet af indlæggene bed sig lidt fast i mig.

En person skrev nemlig til mig, at det var spild af hendes skattepenge, at jeg ville uddanne mig videre, når jeg nu var udlært ssa og kun havde været det i ikke angang 1 år endnu.

Hvad mener I? Er det spild af skatteydernes penge at spytte i folk, som vælger at uddanne sig videre?

Er det okay, at man får det tilskud til en videreuddannelse, som kommunen vælger at give en, når man uddanner sig videre indenfor det fag, man er i??

Ell er det en invistering, man sætter i folk, som ønsker at videreuddanne sig??

Hvad synes I???

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Honningblomst

Hvis du tager en udd. og ikke gider bruge den...altså bagefter vælger noget helt andet, så er det da spild af både din tid og de penge det nu koster.

Knus Eva.

Anmeld

14. december 2009

oo

jeg syntes aldrig det er spild af tid eller penge at uddanne sig. Vi skal da kun være glade over, at borgerne i vores land har lyst til at uddanne sig - også selvom det er videre-videreuddannelse! jeg ville sandelig være meget ked af hvis man kun fik een chance for uddannelse!

Anmeld

14. december 2009

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Hvis du tager en udd. og ikke gider bruge den...altså bagefter vælger noget helt andet, så er det da spild af både din tid og de penge det nu koster.

Knus Eva.

man bruger jo også uddannelsen hvis man videreuddanner sig:0)

Anmeld

14. december 2009

Kloster

Eva skriver:

Knus Eva.

Men sådan er min ide jo ikke, vel??

Jeg vælger at bruge min ssa uddannelse og senere kan jeg komme ind på en uddannelse, der giver mig et bedre stillet arb for MIG og MIN familie. Hvis jeg ikke havde ssa uddannelsen, kunne jeg ikke komme ind på den videregående uddannelse. Giver det mening??

Har nemlig aldrig set det, som om jeg bare nasser. Men har virkelig set det som en fornuftig invistering i mig selv og mit arbejdsliv/karriere.

Anmeld

14. december 2009

Ina33

Hej Kloster

Jeg synes aldrig uddannelse/videreuddannelse er spild af hverken tid eller penge!

Danmark lever af deres højtuddannede, havde vi ikke mulighed for at uddanne os præcis som vi havde lyst til, så ville vi stå med et meget større samfundsøkonomisk problem end vi gør nu, hvor folk vælger at tage både 2 og 3 uddannelser.

En uddannelse er en læringsproces og udviklingsproces, og det er aldrig spildt!

Igang med dig..

Louise

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kloster skriver:

Hej. Jeg oprettede en tråd på anden debatside om, at jeg hadedeweekend/helligdagsarbejde. Her blev jeg besvaret med ret mange indlæg. Forskellige meninger osv. Men eet af indlæggene bed sig lidt fast i mig.

En person skrev nemlig til mig, at det var spild af hendes skattepenge, at jeg ville uddanne mig videre, når jeg nu var udlært ssa og kun havde været det i ikke angang 1 år endnu.

Hvad mener I? Er det spild af skatteydernes penge at spytte i folk, som vælger at uddanne sig videre?

Er det okay, at man får det tilskud til en videreuddannelse, som kommunen vælger at give en, når man uddanner sig videre indenfor det fag, man er i??

Ell er det en invistering, man sætter i folk, som ønsker at videreuddanne sig??

Hvad synes I???

Kloster

Nej og atter nej. Vi er heldigvis et samfund som har råd til at investere i mennesker og viden. Jo mere folk kan dygtiggøre sig indenfor forskellige faggrupper jo bedre. Det andet er gammelborgerlig "kend din plads"retorik i mine ører...

Anmeld

14. december 2009

Ranarupta

Jeg kan altså heller ikke se, at det er spild af hverken tid eller penge!

Som andre skriver, så sker der en udvikling, når man uddanner sig. I mine øjne sker udviklingen både fagligt og personligt. 

Jeg mener ikke, at det er en ulempe, at vi og vores medmennesker (videre-)uddanner sig.

Og har man taget en uddannelse, som man til slut indser, er forkert for en, ja, så har man også fået nogle erfaringer dér! 

Så jeg vil også opfordre dig til at gå igang!  

/Karina

Anmeld

14. december 2009

Honningblomst

Kloster skriver:

Men sådan er min ide jo ikke, vel??

Jeg vælger at bruge min ssa uddannelse og senere kan jeg komme ind på en uddannelse, der giver mig et bedre stillet arb for MIG og MIN familie. Hvis jeg ikke havde ssa uddannelsen, kunne jeg ikke komme ind på den videregående uddannelse. Giver det mening??

Har nemlig aldrig set det, som om jeg bare nasser. Men har virkelig set det som en fornuftig invistering i mig selv og mit arbejdsliv/karriere.

Hedder det så ikke bare videre uddannelse...da du jo ikke kunne komme videre uden den udd. du har?

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hedder det så ikke bare videre uddannelse...da du jo ikke kunne komme videre uden den udd. du har?

Hun skrev jo altså videreuddannelse i det oprindelige indlæg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.