Til jer der har hund! (Han hunde)!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Okey... Ved din far hvad det måske kunne ske og rende op i, af pris?

Jeg og kæresten har snakket om at få dem fjernet....

Som de andre skriver kan i selv gøre det, eller få dyrelægen til og trykke det ud, men der er jo chance for det kommer igen. Den mest holdbare løsning i jeres tilfælde ville være og få dem fjernet.

Hvad pris angår, så ved jeg det ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Miamaja

JA, Det er totalt ulaekkert og det mest stinkende nogensinde. Det siger vel sig selv at vi har han hund.

Det er normalt at disse anal kirtler skal tommes flere gange om aaret. Det koster jo hos dyrelaegen og hunde salonen men ellers kan man jo gore det selv, hvis man ikke besvimer paa stedet.

Herhjemme gor jeg det hver gang hunden er i bad, og med et par plastik hanskern og saa trykkes disse kirtler ud i aflobet. ellers kan disse lugtende kirtler ellers udstodes af hunden selv og det nagter jeg at opleve inden dore

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

DatterMalou skriver:

Som de andre skriver kan i selv gøre det, eller få dyrelægen til og trykke det ud, men der er jo chance for det kommer igen. Den mest holdbare løsning i jeres tilfælde ville være og få dem fjernet.

Hvad pris angår, så ved jeg det ikke..

Jeg takker...

Har det bedst med at få dem fjernet.... Så er spørgsmålet om det vil give hunden nogen form for gener...

Men det kan dyrlægen svare på... Så vil jeg få ringet til en dyrlæge imorgen og høre nærmere...

Anmeld

14. december 2009

Ranarupta

mukka88 skriver:

Kender det godt !!! 

Sådan noget kommer der også ud af vores gravhund.

Men man kan altså tage til dyrlægen og få trykket væsken ud!

Det er ikke unormalt der kan komme væske ud! 

Helt enig!

Det er helt almindeligt, at nogle hunde har analkirtler, der skal tømmes. (Vores hund skal heldigvis ikke.)

Prøv at læse dette:

http://www.hunde-info.dk/analkirt.shtml

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

Miamaja skriver:

JA, Det er totalt ulaekkert og det mest stinkende nogensinde. Det siger vel sig selv at vi har han hund.

Det er normalt at disse anal kirtler skal tommes flere gange om aaret. Det koster jo hos dyrelaegen og hunde salonen men ellers kan man jo gore det selv, hvis man ikke besvimer paa stedet.

Herhjemme gor jeg det hver gang hunden er i bad, og med et par plastik hanskern og saa trykkes disse kirtler ud i aflobet. ellers kan disse lugtende kirtler ellers udstodes af hunden selv og det nagter jeg at opleve inden dore

Jeg er virkelig ved at kaste op når væsken render ved vores hund...

Det er ulækkert... Vores dyrlæge har faktisk ikke informeret os om, at man selv kan trykke væsken ud eller få dem til det....

Synes jeg er ret dårligt....

Anmeld

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Jeg takker...

Har det bedst med at få dem fjernet.... Så er spørgsmålet om det vil give hunden nogen form for gener...

Men det kan dyrlægen svare på... Så vil jeg få ringet til en dyrlæge imorgen og høre nærmere...

Det giver ikke hunden gener, det skulle jeg ikke mene. Ellers ville de jo ikke tilbyde og fjerne dem.

Anmeld

15. december 2009

Sisley

Det er et ret normalt problem, at hundene ikke får tømt analkirtlerne ordentlig selv og skal have hjælp til det. Det er ikke normalt at det løber ud af dem - den skal ud med afføringen (da det sætter et "spor" til andre hunde).

Jeg mener, at diætkost har et større fiberindhold, så hvis vovse evt. også er lidt overvægtig, kan du med fordel prøve at skifte til diætfoder (husk at introducere det over nogle dage, så maven ikke får et chok - de kan blive meget syge)

Anmeld

15. december 2009

Mira0911

Sisley skriver:

Det er et ret normalt problem, at hundene ikke får tømt analkirtlerne ordentlig selv og skal have hjælp til det. Det er ikke normalt at det løber ud af dem - den skal ud med afføringen (da det sætter et "spor" til andre hunde).

Jeg mener, at diætkost har et større fiberindhold, så hvis vovse evt. også er lidt overvægtig, kan du med fordel prøve at skifte til diætfoder (husk at introducere det over nogle dage, så maven ikke får et chok - de kan blive meget syge)

Vores hund er ikke overvægtig... Vi tager ned og snakker med dyrlægen og forhøre os...

Troede ikke at det kunne være så slemt... Og det lugter rigtig grimt... Han tror jo straks han har gjort noget han ikke må...

Vågner stort set hver nat, ved at han ligger og slikker sig i rumpen...

Anmeld

15. december 2009

luckas-mor

den første hund jeg havde havde problemer med selv a tømme dem,, jeg syntes dog ikk der kom væske ud men det lugtede da virkelig grimt,, ham vi har nu er kun lige 10½måned og han har ikk det problem,, hvertfald ikk i nu,, men som andre skriver kan i jo selv tømme dem for ham så det ikke pludselig sker når han er inde i køkken eller stue, det gjorde jeg på den første

Anmeld

15. december 2009

Sisley

Han er sikkert selv rigtig generet af det, så det synes jeg er en rigtig god beslutning.

Skriv lige hvordan det går hos dyrlægen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.