Til jer der har hund! (Han hunde)!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.843 visninger
45 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Mira0911

Har I været udsat for at jeres han hund afgiver noget væske fra analkirtlerne, som virkelig lugter grimt? Jeg er nærmest ved at kaste op...

Dyrlægen siger man ikke kan gøre noget det, end at hvis man får fjernet analkirtlerne?

Nogen der har været udsat for det?

Synes det er så synd jeg skal sende vores hund i gangen, hver gang han afgiver det væske.... Igen nu måtte jeg sende ham, jeg får kvalme af det...

Han render jo og slikker sig i r*ven hele tiden... Adre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Sisley

For mig lyder det altså som om der er noget helt galt - det er ikke meningen at der skal komme væske fra analkirtlerne. De tømmes med afføringen eller ved hjælp fra dyrlægen/dig. Det lyder som om din hund har brug for hjælp til at få dem tømt. Har du prøvet noget mere fiberrig kost? Det kan give lidt hårdere mave og på den måde tømmes de nemmere. Vovsen kan blive meget generet af fyldte analkirtler og det er sikkert derfor han slikker. Kan du se om de er hævede eller røde? Måske "kører han bus" som vi kalder det når de trækker sig på rumpen henover gulvet. Der kan gå betændelse i, så jeg synes du skal spørge en anden dyrlæge hvis Jeres sædvanlige fastholder, at der ikke er noget galt.

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

Sisley skriver:

For mig lyder det altså som om der er noget helt galt - det er ikke meningen at der skal komme væske fra analkirtlerne. De tømmes med afføringen eller ved hjælp fra dyrlægen/dig. Det lyder som om din hund har brug for hjælp til at få dem tømt. Har du prøvet noget mere fiberrig kost? Det kan give lidt hårdere mave og på den måde tømmes de nemmere. Vovsen kan blive meget generet af fyldte analkirtler og det er sikkert derfor han slikker. Kan du se om de er hævede eller røde? Måske "kører han bus" som vi kalder det når de trækker sig på rumpen henover gulvet. Der kan gå betændelse i, så jeg synes du skal spørge en anden dyrlæge hvis Jeres sædvanlige fastholder, at der ikke er noget galt.

Han trækker faktisk ikke rumpen hen af gulvet.... Det kommer sådan i perioder... Når han afgiver det væske, kommer det selvfølgelig på gulvet, så render han og slikker det op, samtidig med jeg siger at det skal han ikke...

Jeg skal vaske gulv hver dag, før den bette kan komme på gulvet, og så kommer han i gang når det... sådan skal det jo slet ikke være...

Ja jeg må forhøre mig ved en anden dyrlæge...

Jeg har lige kigget, og kan ikke se noget... Det gør det jo nok lidt svære når han er sort...

Og foder, det køber vi hos vores hundetræner.. I mærket arion, som skulle være meget fiberrigt...

Anmeld

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Han trækker faktisk ikke rumpen hen af gulvet.... Det kommer sådan i perioder... Når han afgiver det væske, kommer det selvfølgelig på gulvet, så render han og slikker det op, samtidig med jeg siger at det skal han ikke...

Jeg skal vaske gulv hver dag, før den bette kan komme på gulvet, og så kommer han i gang når det... sådan skal det jo slet ikke være...

Ja jeg må forhøre mig ved en anden dyrlæge...

Jeg har lige kigget, og kan ikke se noget... Det gør det jo nok lidt svære når han er sort...

Og foder, det køber vi hos vores hundetræner.. I mærket arion, som skulle være meget fiberrigt...

Jeg ville tage til dyrelægen hvis jeg var dig, det lyder ikke synderligt normalt! Aner ikke hvad det er, men normalt er det ikke..

God bedring med vuffi..

Anmeld

14. december 2009

mukka88

MoarJ skriver:

Har I været udsat for at jeres han hund afgiver noget væske fra analkirtlerne, som virkelig lugter grimt? Jeg er nærmest ved at kaste op...

Dyrlægen siger man ikke kan gøre noget det, end at hvis man får fjernet analkirtlerne?

Nogen der har været udsat for det?

Synes det er så synd jeg skal sende vores hund i gangen, hver gang han afgiver det væske.... Igen nu måtte jeg sende ham, jeg får kvalme af det...

Han render jo og slikker sig i r*ven hele tiden... Adre...

Kender det godt !!! 

Sådan noget kommer der også ud af vores gravhund.

Men man kan altså tage til dyrlægen og få trykket væsken ud!

Det er ikke unormalt der kan komme væske ud! 

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

DatterMalou skriver:

Jeg ville tage til dyrelægen hvis jeg var dig, det lyder ikke synderligt normalt! Aner ikke hvad det er, men normalt er det ikke..

God bedring med vuffi..

Vi har faktisk været ved dyrlægen et par gange med samme problem... Intet har de gjort ved det...

Ikke andet end at de sagde, han kunne få dem fjernet...

Anmeld

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Vi har faktisk været ved dyrlægen et par gange med samme problem... Intet har de gjort ved det...

Jeg ringede lige til min far, han vil så råde jer til og få dem fjernet. Det lyder til at være et almindeligt problem for nogen hunde. Almindeligt= det sker for nogen hunde..

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

mukka88 skriver:

Kender det godt !!! 

Sådan noget kommer der også ud af vores gravhund.

Men man kan altså tage til dyrlægen og få trykket væsken ud!

Det er ikke unormalt der kan komme væske ud! 

Og det har vores dyrlæge slet ikke sagt til os at vi kan.... Sådan nogen I*****......

Det enest de har sagt er, at han kan få dem fjernet... Fordi han hunde havde det problem med væsken....

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

DatterMalou skriver:

Jeg ringede lige til min far, han vil så råde jer til og få dem fjernet. Det lyder til at være et almindeligt problem for nogen hunde. Almindeligt= det sker for nogen hunde..

Okey... Ved din far hvad det måske kunne ske og rende op i, af pris?

Jeg og kæresten har snakket om at få dem fjernet....

Anmeld

14. december 2009

mariamiss6

MoarJ skriver:

Du burde selv kunne gøre det hvis det er.... Et par handsker på, lidt glicreme, og så skulle du kunne mærke kirtlerne derinde, hvis de er fyldte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.