Bad hende blande sig pænt udenom!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Mebach skriver:

EH, man ringer ikke bare til en dagplejer (medmindre det er en privat), man bliver henvist af pladsanvisingen...

Man kan godt ringe til dagplejemoderen og aftale møde, så kan man også sige på pladsanvisningen at man har et ønske! Så jo..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Anja

I vores kommune skal man skrive barnet op inden det er 1 mdr gammel ellers gælder pladsgarantien ikke og man kan derved ikke være sikker på at få en plads jpå det tidspunkt man har behov for den.

Anmeld

14. december 2009

mor_sabina

Isabeau skriver:

Vi var SÅ gode venner, da hun var gravid. Drak kaffe her dag - ved ikke hvad der er sket?

Jeg havde godt nok ingen børn, da hun fik sin søn, men syns´ nu ikke, jeg blev en af dem, som blev væk - som mange af mine venner er blevet - til gengæld tilbød jeg min hjælp, når hun havde brug for det, drak stadig kaffe med hende, da hun var færdig med og amme, tog jeg hende med i byen

Så flyttede hun - eller de flyttede i hus, og så ændre de ALT sig! Jeg mistede en god veninde. Hun blev så arrogant, som jeg kalder det. Bedrevidende... Da svigerfar blev syg med hjertet, var det min mand og jeg som tog sig af ham - de hjalp ikke og vi kunne virkelig godt ha´ brugt deres hjælp. Bad dem besøge ham og aflaste os, men de havde altid en undskyldning for ikke at kunne komme...!?  

En skam, hun er blevet på dem måde, hun er, men nu ved hun, hvordan jeg har det mht. at være "klog" over for min opdragelse af tøsen, så håber da på et godt venskab igen.

Det håber jeg også fr jer, det er da trist at miste en god veninde

Anmeld

14. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er forskelligt fra kommune til kommune, hvornår at man skal skrive sit barn op til vs/dp. I Hvidovre kommune skal man skrive op 3 mdr. før behovsdato for, at få en garantiplads. Det vil sige, at de skal tilbyde en vs/dp i en vs/dp selvom det ikke er den ønskede vs/dp man har søgt.

Jeg har søgt vs til Lina pr. 1/2 (der er hun 10 1/2 mdr). De skal tilbyde mig en plads et sted i kommunen, hvis der ikke er plads i den vs jeg har søgt på. Så kan jeg søge overflytning efterfølgende.

Så du skal nok undersøge, hvordan at reglerne er i din kommune. Jeg fik helt automatisk sendt papirerne hjem efter, at jeg havde født (mener jeg modtog dem indenfor den 1 uge, at jeg var hjemme fra hospitalet).

Jeg kan godt forstå, at du er møj irritereret på din svigerinde. Hun kan ikke tillade sig, at blande sig i jeres datter. Kan du ikke sige fra overfor hende, at hun ikke skal blande sig?

Anmeld

14. december 2009

Cris

Da jeg så, hvor svært det er, at få et plads i Kbh Kommune har jeg skynd mig at melde mit nr2 da han var 5 dage gammel  De starter ikke den dag du melder dem, du skriver dato på selfølgeligt. Men det kunne være, at vente listen ikke er så presset i din kommune.

Anmeld

14. december 2009

Lise

Der er jo forskellige måder at sige forskellige ting på - og hendes måde lyder irriterende... MEN, jeg mener også at du skal skynde dig at få skrevet din datter op til vs/dp. Jeg skrev min søn op da han var 14 dage, og det er jo ikke fordi man vil aflevere ham med det samme, men for at der er en større chance for at få den plads man ønsker den dato man ønsker det fra... Den næste bliver skrevet op så snart han bliver født.

Lise

Anmeld

15. december 2009

frk andreasen

min datter blev skrevet op til vugge stue da hun var 3 mdr gammel. hun har sidste dag i dp på fredag (hun blir 3 til marts) startede som 1 årig og har ikke fået tilbudt plads i en vg, endu..så hun fik dp så det vil være en go ide at skrive op. min ufødte blir skrevet op med det samme jeg har fået hans cpr nummer..

hun har heller ikke fået plads i den bh som jeg skrev hende op til der er hun blevet rykket op til nr 20 i køen fordi der er søskende fordel.. så hun har fået i overlund. så jeg skal med to busser ind med hende og 2 busser hjem igen også det samme om eftermiddagen igen derner muligvis først plads til august i bh her i byen meeen det sagde  de også for 2 år siden med vg..

så jeg ville skrives op så du kan få en plads når barsel er slut

kram tanja 26+2

Anmeld

15. december 2009

Heidi.

Isabeau skriver:

Hun er min svigerinde! IKKE søster - heldigvis!

Og igen; tøsen er 3 mdr. Mon ikke, jeg finder en plads til hende inden august næste år?

Hej..

Kan godt forstå at du bliver irreteret over hendes indblanden. Men det er vigtigt at man skriver sit barn op til enten vug eller dp ret hurtigt, da der er lang ventetid i mange kommuner og i nogle er der slet ikke pasningsgaranti.. Så du skal nok overveje om du ikke burde skrive hende op, bare for en go ordens skyld..

Kh Heidi

Anmeld

15. december 2009

Karo

I de fleste kommuner skal man sørge for at barnet er skrevet op inden de bliver 4 måneder, hvis de skal få en plads på ventelisten efter deres fødselsdato. Når man skriver sit barn op skriver man en behovsdato og så håber man på at få en plads deromkring. Jeg skrev min søn op da han var et par uger gammel og jeg fik først en vuggestue plads til ham 11 dage før hans 1 års fødselsdag. Så det kan godt betale sig at skirve hende op allerede nu.

Men jeg er enig med dig i at folk ikke skal blande sig i jeres måde at håndtere jeres lille pige på. Det er jer der er forældre og så længe hun ikke lider eller bliver forsømt (hvilket jeg virkelig tvivler på hun gør) så skal folk blande sig udenom.

Anmeld

15. december 2009

Barbamama

Isabeau skriver:

Hun er min svigerinde! IKKE søster - heldigvis!

Og igen; tøsen er 3 mdr. Mon ikke, jeg finder en plads til hende inden august næste år?

Nu er jeg ikke HELT sikker, men jeg mener at jeg i den kommune jeg bor i skulle have ansøgt om plads 2-3mdr efter hun var født.... MENER det var inden for 2mdr, men jeg er som sagt ikke sikker. Men jeg ville også synes hun var træls når hun bare sådan snupper jeres datter og kommer med dumme kommentarer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.