Bad hende blande sig pænt udenom!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

Isabeau

mor_sabina skriver:

Man har vel krav på plads hvis man melder inden er det 1 eller 3 måneder før!? Sådan tror jeg ihvertfald nok det er her hos os

Men forstå godt du er irriteret, der er simpelthen bare ikke noget værre end at blive "bedømt" som mor og sikkert især førstegangsmor hvor det hele er lidt forvirrende. Men husk nu på at hun sikkert mener det allerbedste, måske du kan få sagt til hende at du virkelig bliver usikker på dig selv når hun kommentere alt hvad du gør og at du gerne vil have lov at finde din egen måde at gøre tingene på!?

Jeg ønsker jer ihvertfald held og lykke med dp vug, svigerinde og ikke mindst lillepigen

Næsten ordret har jeg fortalt hende. Hun er selv førstegangsmor og 5 år yngre end mig! Heldigvis i dag, da jeg snakkede med hende igen omkring hendes indblanding, forstod hun, forhåbentlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

mariamiss6

Isabeau skriver:

Har INTET fået at vide af min SP??? Heller ikke i min mødregruppe er vi begyndt at snakke om det???

Ring til pladsanvisningen på kommunen, og bed om at få ansøgning til det.... Og så tag emnet op i din mødregruppe....

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

DatterMalou skriver:

Hej..

Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen, og der er helt sikkert måder man kan gøre tingende på.

I bliver "nød" til og skrive prinsessen op på venteliste, kan jo gøres på både vuggestue og dagpleje. Så hvis du siger at du forventer og starte i august, så du vil gerne have en plads fra d.d dato. Bare sådan at i lige pludselig ikke står uden en plads til hende..

Men den måde du beskriver hende på, havde jeg gået fuldstændig amok. Det er vores barn og vi bestemmer! Og hvad angår hendes sovning, så holder de bare lapperne fra hende! Og det med at hun ikke holder hovedet så godt selv, så lukker de bare, børn er forskellige! - det er jo ikke ensbetydenede med at der skal ses underligt på din datter...

Du skriver bare hvis du får brug for og bitche, jeg kender ALT til det der.. Og til hverdag er jeg en bitch hvis folk tror de skal bestemme over hvordan min datter skal opdrages!

Hilsen Sofie

tak skal du ha´

Jeg får selvfølgelig undersøgt det lidt mere imorgen. Har godt nok kigget lidt på en dagpleje på vejen, hvor min svigerfar bor. Ringer nok lige til hende og aftaler et "møde".

Vidste simpelthen bare ikke, der var så meget pladsmangel

Anmeld

14. december 2009

NaFe

hejsa

Åhh hader mennesker der altid er bedre videne eller rakker ned på andre, specielt når det familie... Så kan dælme godt forstå du ikke lige syntes hun er den mest fantastiske person...

Når men til det med dp og vuggestue.. Ville få hendes skrevet op nu... Du siger jo bare den dato du har behov for. Jeg skrev feluca op da hun var 1 mdr, og fik så afvide 1,5 mdr før hun sku starte vor jeg havde fået plads, og så gik vi ned og sagde hej. Hun startede i vuggetue da hun var 10,5 mdr, og har brugt 1 måned på indkørning...

knus

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

mariamiss6 skriver:

Ring til pladsanvisningen på kommunen, og bed om at få ansøgning til det.... Og så tag emnet op i din mødregruppe....

Tak, regnede også med at det bare kommunen, jeg skulle snakke med

Anmeld

14. december 2009

mor_sabina

Isabeau skriver:

Næsten ordret har jeg fortalt hende. Hun er selv førstegangsmor og 5 år yngre end mig! Heldigvis i dag, da jeg snakkede med hende igen omkring hendes indblanding, forstod hun, forhåbentlig.

Så er hun vel bare ivrig efter at fortæller om hendes måde og lider sikkert at barselssyndromet, hvor man bliver så indesluttet og så snart man ser andre folk med børn så øser man ud af ørene fordi her er der da nogen der forstår og er i samme båd

Men det gør det bestemt ikke mindre irriterende. Jeg håber hun fik øjnene op for problemet, måske i kan gå hen og blive helt gode venner?

Anmeld

14. december 2009

Rasmine

Isabeau skriver:

tak skal du ha´

Jeg får selvfølgelig undersøgt det lidt mere imorgen. Har godt nok kigget lidt på en dagpleje på vejen, hvor min svigerfar bor. Ringer nok lige til hende og aftaler et "møde".

EH, man ringer ikke bare til en dagplejer (medmindre det er en privat), man bliver henvist af pladsanvisingen...

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

mor_sabina skriver:

Så er hun vel bare ivrig efter at fortæller om hendes måde og lider sikkert at barselssyndromet, hvor man bliver så indesluttet og så snart man ser andre folk med børn så øser man ud af ørene fordi her er der da nogen der forstår og er i samme båd

Men det gør det bestemt ikke mindre irriterende. Jeg håber hun fik øjnene op for problemet, måske i kan gå hen og blive helt gode venner?

Vi var SÅ gode venner, da hun var gravid. Drak kaffe her dag - ved ikke hvad der er sket?

Jeg havde godt nok ingen børn, da hun fik sin søn, men syns´ nu ikke, jeg blev en af dem, som blev væk - som mange af mine venner er blevet - til gengæld tilbød jeg min hjælp, når hun havde brug for det, drak stadig kaffe med hende, da hun var færdig med og amme, tog jeg hende med i byen

Så flyttede hun - eller de flyttede i hus, og så ændre de ALT sig! Jeg mistede en god veninde. Hun blev så arrogant, som jeg kalder det. Bedrevidende... Da svigerfar blev syg med hjertet, var det min mand og jeg som tog sig af ham - de hjalp ikke og vi kunne virkelig godt ha´ brugt deres hjælp. Bad dem besøge ham og aflaste os, men de havde altid en undskyldning for ikke at kunne komme...!?  

En skam, hun er blevet på dem måde, hun er, men nu ved hun, hvordan jeg har det mht. at være "klog" over for min opdragelse af tøsen, så håber da på et godt venskab igen.

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

Mebach skriver:

EH, man ringer ikke bare til en dagplejer (medmindre det er en privat), man bliver henvist af pladsanvisingen...

Vi hev sådan en seddel af, en dag, vi var ved købmanden...?

Anmeld

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Isabeau skriver:

tak skal du ha´

I sin tid, var det faktisk min SP der sagde til mig. Det er ikke noget de skal, men en servise(staves?) de yder.. Men når man ikke ved det, ser man da lidt mærkelig ud.

De tager hende jo ikke væk fra dig, altså hvis i ikke har det godt med DP`en, mor, far & barn så SKAL i jo heller ikke tage i mod den. Det er jo jeres ret til og sige nej til pladsen.

Fat mod, sødte, det skal nok gå!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.