Bad hende blande sig pænt udenom!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Kan godt forståat det er træls, når du føler hun til tider er bedrevidende.

Men f.eks. DP og vuggestue skal de skrives op til indenfor en bestemt periode, ellers bortfalder pasningsgarantien. Hvor jegbor, skal ungerne være skrevet op med behovsdato inden de er 8 uger - ellers kan de ikke garantere en plads, når der er brug for den.

Og mht. privatskole, så er vores også skrevet op til den, vi gerne vil have hende i. Vil man i det private, skal man som regel skrive dem op meget tidligt, for at få plads - men det er selvfølgelig bedøvende ligemeget, hvis I vælger alm. folkeskole.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Rasmine

Isabeau skriver:

Hun er min svigerinde! IKKE søster - heldigvis!

Og igen; tøsen er 3 mdr. Mon ikke, jeg finder en plads til hende inden august næste år?

Jamen, pøj pøj så!

PS: forstår bare ikke hvorfor du spørger om andres mening, når du alligevel har taget en beslutning om at vente med at få skrevet hende op?

Anmeld

14. december 2009

@spire

Jeg kan nu godt forstå dig.. Det er din sag, og det skal du nok finde ud af, og selvom der er ventepladser til vuggestue etc, så er hun altså kun lige 3 måneder, og derudover er hun da også bare irriterende! (din svigerinde) - Man går da ikke bare over og tager en 3 mdr. gammel baby op når de ligger og sover!

Synes det godt du fik fortalt hende hvad du mener, så kan hun forhåbentlig forstå det..

Anmeld

14. december 2009

Kaufie

Enig med de andre - din svigerinde mener nok ikke du skal få din datter i dagpleje eller vuggestue nu - men netop at du skal se at få hende skrevet op, så der er en plads når du har brug for den.

I Aalborg kommune går det efter alder, men alligevel blev jeg anbefalet af sundhedsplejersken, at jeg skulle få William skrevet op - da var han 5 dage.

Anmeld

14. december 2009

mariamiss6

1 ting er at hunblander sig i ting der ikke rager hende, dybest set. Det kan du sagtens bede hende lade være med når der er noget der generer dig.

noget andet er, at der faktisk er ret lang ventetid på diverse pasningstilbud, alle vegne. Så hun har faktisk ret i at du bør skrive hende op med det samme, så du er sikker på at have en plads den dag du skal bruge den...

på ansøgningen skriver du fra hvad dato du gerne vil have hende passet, så det er ikke fordi du bliver tvunget til at få hende passet fra imorgen, bare fordi du har søgt en plads...

Min SP var her første gang inden ungerne var 1 uge, begge gange, og noget af det første man får, og bliver informeret om, er at man skal skrive barnet op med det samme hvis man vil have pasning efter barslen, og så fik jeg udleveret en ansøgning af hende....

Hvis man søger inden barnet fylder 3 uger, gælder ansøgningen fra fødselsdatoen, og hvis du gør det senere, gælder ansøgningen først fra den dag de modtager ansøgningen... Så altså handler det om hvad nummer du er i køen...

Anmeld

14. december 2009

mor_sabina

Isabeau skriver:

Hej!

Min svigerinde er meget, MEGET med stort, klog mht. børn, pasning, mad, amning, bleer, mæslinger osv osv osv osv osv. Mange gange vender jeg det døve øre til og mange gange fortæller jeg hende ikke hvordan det går, for så har hun prøvet noget, som er bedre/værre og gider helt ærligt ikke at høre på det!

Nå, men nu idag skrev hun for at høre hvordan det går med hendes "lille prinsesse"?  Sagde det gik rigtig godt, nu begynder vi snart på mos/grød, hun sover bedre/længere om natten nu osv.

Så begyndte hun med sit fis igen omkring dagpleje; "Har I fundet en plads/reserveret en plads"? For det første har hun kørt på mig med det der dagpleje, siden tøsen var 1 dag gammel. Hun begyndte den dag, hun så hende første gang på sygehuset! OMG!

Min datter er 3 mdr. gammel (præcis i dag ) Det tænker jeg da ikke på endnu! Jeg har planer om at videreuddanne mig, og de fleste uddannelser begynder først til august og der har jeg stadig en måneds barsel tilbage, så lige nu kunne jeg faktisk godt tænke mig at blive hjemme hos min datter. Hun får jo lov at være sammen med andre børn, når vi er i mødregruppe, babysvømning og mor-gymnastik (begynder sidst i januar).

Hvorfor ha´ så travlt? Hendes søn er lidt over 1 år og han er allerede meldt i folkeskole?!?! Privat, vel og mærke! Nå, okay, det må de om. Men altså; jeg tænker ikke på dagpleje endnu - ved heller ikke om det blir det eller vuggestue?

Så idag bad jeg hende lade være at blande sig! Det klarer jeg selv. Førhen troede jeg, hun kom med alle sine "råd" i en god mening, men nu syns´ jeg bare, hun er arrogant!

Når manden og jeg besøger svoger og svigerinde, sover tøsen ofte, og jeg lægger hende på deres sofa. Straks kommer svigerinden rendende og tager hende op. Det har jeg også bedt hende lade være med - tøsen skal ha´ lov at sove! Når hun så vågner, får hun hende - eller tager hende! Og strakts her også blir´ hun lagt på gulvet på maven. "Hun er ikke så god til at løfte hovedet som Tristan (sønnen) var", kan hun finde på og sige og inddirekte beskylde os for at vi ikke lægger hende nok på maven!

Ejj, jeg kan bare ikke lide hende, men hendes kæreste er min mands storebror og han skal også være fadder, samt bære tøsen til barnedåben, og han ér sgu skide flink, når man er alene med ham. Hendes arrogance, tvære måde at være på - har smittet af på ham. En skam! Han var så fin en fyr!

Nå, skulle lige lukke lidt  ud. Men hvad siger I andre? Mener I også at jeg skal "booke" en plads til hende nu? Holder nu mest til vuggestue, og der er flere her i nærheden af, hvor jeg bor. 

Og helt ærligt! Så stærkt det går med at tøsen vokser nu, så kan jeg godt forestille mig at bli´ hjemme til, hun er 1 år. Vil da ikke gå glip af noget  

Man har vel krav på plads hvis man melder inden er det 1 eller 3 måneder før!? Sådan tror jeg ihvertfald nok det er her hos os

Men forstå godt du er irriteret, der er simpelthen bare ikke noget værre end at blive "bedømt" som mor og sikkert især førstegangsmor hvor det hele er lidt forvirrende. Men husk nu på at hun sikkert mener det allerbedste, måske du kan få sagt til hende at du virkelig bliver usikker på dig selv når hun kommentere alt hvad du gør og at du gerne vil have lov at finde din egen måde at gøre tingene på!?

Jeg ønsker jer ihvertfald held og lykke med dp vug, svigerinde og ikke mindst lillepigen

Anmeld

14. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Isabeau skriver:

Hej!

Min svigerinde er meget, MEGET med stort, klog mht. børn, pasning, mad, amning, bleer, mæslinger osv osv osv osv osv. Mange gange vender jeg det døve øre til og mange gange fortæller jeg hende ikke hvordan det går, for så har hun prøvet noget, som er bedre/værre og gider helt ærligt ikke at høre på det!

Nå, men nu idag skrev hun for at høre hvordan det går med hendes "lille prinsesse"?  Sagde det gik rigtig godt, nu begynder vi snart på mos/grød, hun sover bedre/længere om natten nu osv.

Så begyndte hun med sit fis igen omkring dagpleje; "Har I fundet en plads/reserveret en plads"? For det første har hun kørt på mig med det der dagpleje, siden tøsen var 1 dag gammel. Hun begyndte den dag, hun så hende første gang på sygehuset! OMG!

Min datter er 3 mdr. gammel (præcis i dag ) Det tænker jeg da ikke på endnu! Jeg har planer om at videreuddanne mig, og de fleste uddannelser begynder først til august og der har jeg stadig en måneds barsel tilbage, så lige nu kunne jeg faktisk godt tænke mig at blive hjemme hos min datter. Hun får jo lov at være sammen med andre børn, når vi er i mødregruppe, babysvømning og mor-gymnastik (begynder sidst i januar).

Hvorfor ha´ så travlt? Hendes søn er lidt over 1 år og han er allerede meldt i folkeskole?!?! Privat, vel og mærke! Nå, okay, det må de om. Men altså; jeg tænker ikke på dagpleje endnu - ved heller ikke om det blir det eller vuggestue?

Så idag bad jeg hende lade være at blande sig! Det klarer jeg selv. Førhen troede jeg, hun kom med alle sine "råd" i en god mening, men nu syns´ jeg bare, hun er arrogant!

Når manden og jeg besøger svoger og svigerinde, sover tøsen ofte, og jeg lægger hende på deres sofa. Straks kommer svigerinden rendende og tager hende op. Det har jeg også bedt hende lade være med - tøsen skal ha´ lov at sove! Når hun så vågner, får hun hende - eller tager hende! Og strakts her også blir´ hun lagt på gulvet på maven. "Hun er ikke så god til at løfte hovedet som Tristan (sønnen) var", kan hun finde på og sige og inddirekte beskylde os for at vi ikke lægger hende nok på maven!

Ejj, jeg kan bare ikke lide hende, men hendes kæreste er min mands storebror og han skal også være fadder, samt bære tøsen til barnedåben, og han ér sgu skide flink, når man er alene med ham. Hendes arrogance, tvære måde at være på - har smittet af på ham. En skam! Han var så fin en fyr!

Nå, skulle lige lukke lidt  ud. Men hvad siger I andre? Mener I også at jeg skal "booke" en plads til hende nu? Holder nu mest til vuggestue, og der er flere her i nærheden af, hvor jeg bor. 

Og helt ærligt! Så stærkt det går med at tøsen vokser nu, så kan jeg godt forestille mig at bli´ hjemme til, hun er 1 år. Vil da ikke gå glip af noget  

Hej..

Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen, og der er helt sikkert måder man kan gøre tingende på.

I bliver "nød" til og skrive prinsessen op på venteliste, kan jo gøres på både vuggestue og dagpleje. Så hvis du siger at du forventer og starte i august, så du vil gerne have en plads fra d.d dato. Bare sådan at i lige pludselig ikke står uden en plads til hende..

Men den måde du beskriver hende på, havde jeg gået fuldstændig amok. Det er vores barn og vi bestemmer! Og hvad angår hendes sovning, så holder de bare lapperne fra hende! Og det med at hun ikke holder hovedet så godt selv, så lukker de bare, børn er forskellige! - det er jo ikke ensbetydenede med at der skal ses underligt på din datter...

Du skriver bare hvis du får brug for og bitche, jeg kender ALT til det der.. Og til hverdag er jeg en bitch hvis folk tror de skal bestemme over hvordan min datter skal opdrages!

Hilsen Sofie

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

Mebach skriver:

Jamen, pøj pøj så!

PS: forstår bare ikke hvorfor du spørger om andres mening, når du alligevel har taget en beslutning om at vente med at få skrevet hende op?

Vil skam ikke vente, hvis det virkelig er nødvendigt at få hende skrevet op nu - hvis der er så meget mangel på pladser. Så gør jeg det selvfølgelig.

Ville faktisk bare høre om det virkelig kunne passe at man skulle gøre det allerede, for helt ærligt, så kan jeg slet ikke forestille mig at være væk fra hende nu!

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

mariamiss6 skriver:

1 ting er at hunblander sig i ting der ikke rager hende, dybest set. Det kan du sagtens bede hende lade være med når der er noget der generer dig.

noget andet er, at der faktisk er ret lang ventetid på diverse pasningstilbud, alle vegne. Så hun har faktisk ret i at du bør skrive hende op med det samme, så du er sikker på at have en plads den dag du skal bruge den...

på ansøgningen skriver du fra hvad dato du gerne vil have hende passet, så det er ikke fordi du bliver tvunget til at få hende passet fra imorgen, bare fordi du har søgt en plads...

Min SP var her første gang inden ungerne var 1 uge, begge gange, og noget af det første man får, og bliver informeret om, er at man skal skrive barnet op med det samme hvis man vil have pasning efter barslen, og så fik jeg udleveret en ansøgning af hende....

Hvis man søger inden barnet fylder 3 uger, gælder ansøgningen fra fødselsdatoen, og hvis du gør det senere, gælder ansøgningen først fra den dag de modtager ansøgningen... Så altså handler det om hvad nummer du er i køen...

Har INTET fået at vide af min SP??? Heller ikke i min mødregruppe er vi begyndt at snakke om det???

Anmeld

14. december 2009

mariamiss6

Isabeau skriver:

Vil skam ikke vente, hvis det virkelig er nødvendigt at få hende skrevet op nu - hvis der er så meget mangel på pladser. Så gør jeg det selvfølgelig.

Ville faktisk bare høre om det virkelig kunne passe at man skulle gøre det allerede, for helt ærligt, så kan jeg slet ikke forestille mig at være væk fra hende nu!

At du skriver hende op nu, betyder ikke de "tager hende fra dig" i morgen eller om en måned... På ansøgningen skriver du fra hvad dato du gerne vil have hun starter... for eksempel den 1. August 2010....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.