Isabeau skriver:
Hej!
Min svigerinde er meget, MEGET med stort, klog mht. børn, pasning, mad, amning, bleer, mæslinger osv osv osv osv osv. Mange gange vender jeg det døve øre til og mange gange fortæller jeg hende ikke hvordan det går, for så har hun prøvet noget, som er bedre/værre og gider helt ærligt ikke at høre på det!
Nå, men nu idag skrev hun for at høre hvordan det går med hendes "lille prinsesse"?
Sagde det gik rigtig godt, nu begynder vi snart på mos/grød, hun sover bedre/længere om natten nu osv.
Så begyndte hun med sit fis igen omkring dagpleje; "Har I fundet en plads/reserveret en plads"? For det første har hun kørt på mig med det der dagpleje, siden tøsen var 1 dag gammel. Hun begyndte den dag, hun så hende første gang på sygehuset! OMG!
Min datter er 3 mdr. gammel (præcis i dag
) Det tænker jeg da ikke på endnu! Jeg har planer om at videreuddanne mig, og de fleste uddannelser begynder først til august og der har jeg stadig en måneds barsel tilbage, så lige nu kunne jeg faktisk godt tænke mig at blive hjemme hos min datter. Hun får jo lov at være sammen med andre børn, når vi er i mødregruppe, babysvømning og mor-gymnastik (begynder sidst i januar).
Hvorfor ha´ så travlt? Hendes søn er lidt over 1 år og han er allerede meldt i folkeskole?!?! Privat, vel og mærke! Nå, okay, det må de om. Men altså; jeg tænker ikke på dagpleje endnu - ved heller ikke om det blir det eller vuggestue?
Så idag bad jeg hende lade være at blande sig! Det klarer jeg selv. Førhen troede jeg, hun kom med alle sine "råd" i en god mening, men nu syns´ jeg bare, hun er arrogant!
Når manden og jeg besøger svoger og svigerinde, sover tøsen ofte, og jeg lægger hende på deres sofa. Straks kommer svigerinden rendende og tager hende op. Det har jeg også bedt hende lade være med - tøsen skal ha´ lov at sove! Når hun så vågner, får hun hende - eller tager hende! Og strakts her også blir´ hun lagt på gulvet på maven. "Hun er ikke så god til at løfte hovedet som Tristan (sønnen) var", kan hun finde på og sige og inddirekte beskylde os for at vi ikke lægger hende nok på maven!
Ejj, jeg kan bare ikke lide hende, men hendes kæreste er min mands storebror og han skal også være fadder, samt bære tøsen til barnedåben, og han ér sgu skide flink, når man er alene med ham. Hendes arrogance, tvære måde at være på - har smittet af på ham. En skam! Han var så fin en fyr!
Nå, skulle lige lukke lidt
ud. Men hvad siger I andre? Mener I også at jeg skal "booke" en plads til hende nu? Holder nu mest til vuggestue, og der er flere her i nærheden af, hvor jeg bor.
Og helt ærligt! Så stærkt det går med at tøsen vokser nu, så kan jeg godt forestille mig at bli´ hjemme til, hun er 1 år. Vil da ikke gå glip af noget 
Man har vel krav på plads hvis man melder inden er det 1 eller 3 måneder før!? Sådan tror jeg ihvertfald nok det er her hos os
Men forstå godt du er irriteret, der er simpelthen bare ikke noget værre end at blive "bedømt" som mor og sikkert især førstegangsmor hvor det hele er lidt forvirrende. Men husk nu på at hun sikkert mener det allerbedste, måske du kan få sagt til hende at du virkelig bliver usikker på dig selv når hun kommentere alt hvad du gør og at du gerne vil have lov at finde din egen måde at gøre tingene på!?
Jeg ønsker jer ihvertfald held og lykke med dp vug, svigerinde og ikke mindst lillepigen