Hårfarvning for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

BinaMor

at ligne et telt med bumser i hovedet der ville gøre Mount everest misundelig.  og elektrisk hår der samtidig i en mærkelig pærevælling hænger ned som en gåtur i regnvejr... og farven udstråler bare så meget ostemad.

det hedder: graviditet...

hooold ud.. snart kan du igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Ansemusen

Hårfarvning er usundt uanset om det er 'økologisk' eller ej! Naturfarve er bare ikke lige så skadeligt. Jeg tror bestemt ikke at dit barn tager skade af én gangs hårfarvning, og slet ikke hvis du udelukke alt andet, men det ER selvøflgelig bedst at lade være!

Jeg har selv fået lavet lyse striber i toppen af håret hos frisøren, så det ikke kom i kontakt med hovedbunden, og fordi det hos frisøren både er mindre skadeligt og bliver pænere! Jeg bruger tilgengæld makeuo (ja vist naturligt mest, men det er altså heller ikke specielt godt) og en smule parfume i håret eller på tøjet. Shampoo og balsam har jeg indtil for nylig haft skiftet ud med paraben- parfume- osv.fri shampoo og balam, men mit hår blev virkelig trist, tørt, filtret og elektrisk, så det gider jeg simpelthen ikke mere. Orker ikke at det skal gøre ondt hver eneste gang jeg skal rede mit hår efter at have været i bad. Så ja her er det øko makeup og shampoo/balsam som ikke er helt godt!

Anmeld

14. december 2009

MM1987

Ansemusen skriver:

Hårfarvning er usundt uanset om det er 'økologisk' eller ej! Naturfarve er bare ikke lige så skadeligt. Jeg tror bestemt ikke at dit barn tager skade af én gangs hårfarvning, og slet ikke hvis du udelukke alt andet, men det ER selvøflgelig bedst at lade være!

Jeg har selv fået lavet lyse striber i toppen af håret hos frisøren, så det ikke kom i kontakt med hovedbunden, og fordi det hos frisøren både er mindre skadeligt og bliver pænere! Jeg bruger tilgengæld makeuo (ja vist naturligt mest, men det er altså heller ikke specielt godt) og en smule parfume i håret eller på tøjet. Shampoo og balsam har jeg indtil for nylig haft skiftet ud med paraben- parfume- osv.fri shampoo og balam, men mit hår blev virkelig trist, tørt, filtret og elektrisk, så det gider jeg simpelthen ikke mere. Orker ikke at det skal gøre ondt hver eneste gang jeg skal rede mit hår efter at have været i bad. Så ja her er det øko makeup og shampoo/balsam som ikke er helt godt!

Nu er jeg ikke gravid, men jeg prøver at blive det

Og jeg får farvet det med plantefarve hos frisøren, som skulle være så uskadeligt at man skulle kunne spise det...men altså der er jo også skadelige stoffer i en Knorr lasagne...jeg ved snart ikke...

Jeg er villig til at droppe meget og lave om på meget, men liiiige med mit hår synes jeg det er svært...

Bare lidt tanker herfra...

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

Mia Maia skriver:

Nu er jeg ikke gravid, men jeg prøver at blive det

Og jeg får farvet det med plantefarve hos frisøren, som skulle være så uskadeligt at man skulle kunne spise det...men altså der er jo også skadelige stoffer i en Knorr lasagne...jeg ved snart ikke...

Jeg er villig til at droppe meget og lave om på meget, men liiiige med mit hår synes jeg det er svært...

Bare lidt tanker herfra...

Siger skam ikke at man ikke må gøre det eller skal vælge det fra! Det er jo ens helt eget personlige valg! Men at sige at det SLET ikke er skadeligt, det passer ikke. Der er stadig ting i, naturlige eller ej, som kan vlre allergifremkaldende. Men uanset hvad, tror jeg næppe at dit barn dør af at du farver hår en enkelt gang eller to!

Anmeld

14. december 2009

MM1987

Ansemusen skriver:

Siger skam ikke at man ikke må gøre det eller skal vælge det fra! Det er jo ens helt eget personlige valg! Men at sige at det SLET ikke er skadeligt, det passer ikke. Der er stadig ting i, naturlige eller ej, som kan vlre allergifremkaldende. Men uanset hvad, tror jeg næppe at dit barn dør af at du farver hår en enkelt gang eller to!

Hov, det var faktisk slet ikke meningen jeg ville citere dit indlæg...ville bare tilføje generelt...

Nej du har sikkert ret, og må nok indrømme jeg et eller andet sted lukker øjnene lidt for det, fordi jeg synes det er en ting der er rigtig svær for mig at lade være med...men tænker det bliver min fy fy ting...

Make up'en er skiftet ud til mineral make-up, cremen og shower gel til den fra urtekram og ja også deodoranten til en naturlig en (selvom den ikke er så god til den anden)...har bare en drøm om at være drøn lækker som gravid (ja ja jeg ved, jeg bliver klogere)...og synes det er svært, men jeg vil jo også gøre det så godt..

Og tillykke med drengen i maven...

Anmeld

14. december 2009

Mka

Jeg er frisør, og når mine gravide kunder spørger mig om det er skadeligt, farligt, om hvad min personlige mening er, om jeg vil anbefale det osv osv..

1. Det er en selv der skal tage beslutingen om man vil fave ens hår.

2. en frisør må aldrig svare på om der er skadeligt eller ej

3. Det er ALDRIG blevet bevist at fave er skadeligt

4. Det er heller ikke bevist at det IKKE er skadeligt.

5. fave er fave, om der er alm fave, skylle fave, øko fave eller natur fave.

6. Henna er en fave der kommer fra "naturen " . Det er bevist at noget henna fave kan være kræft fremkaldende.

7. Øko fave er en fave hvor der ikke er tilsat nogle stoffer, men så er der bare kommet noget andet i. ( og så holder det ikke særlig godt.

8. Afblegning kan ikke være øko.

Personligt ville jeg selv skære ned på hårfarvningen. Men da jeg stå i dampe hele dagen, så kan jeg ikke se foreskellen. Og de frisører jeg kender har alle fået normale børn.

Ville bare lige selv fortælle min mening, for forstår jer godt. ønsker selv at blive gravid

Anmeld

14. december 2009

N&J

Zette skriver:

Så ramte krisen mig desværre!

Førhen har jeg været ihærdig kunde hos frisøren, og storforbruger af hjemmehårfarve - men efter jeg fandt ud af at jeg var gravid, har jeg lagt hårfarvning, stylingprodukter, make up, parfume og hvad der ellers kan have skadelig effekt på barnet på hylden.

Den anden dag var jeg så til scanning på sygehuset, og sad i venterummet, da en ung kvinde kom ind. Hun OSEDE af parfume, og krigsmalingen var lagt - jeg blev helt dårlig af alt det parfume, og tænkte måske en anelse bedreviden "ja ja - godt det ikke er mig"

Men så igår, så kiggede jeg mig i spejlet. Åh en grim hud Og hvad er der sket med håret? Jeg fik sådan en ustyrlig lyst til at gå ned til den første og bedste hårfarve i brugsen, rive den af hylden, betale og storme hjem og putte den i håret.

Er det helt umuligt at få noget der ikke skader babyen? I så fald må jeg jo holde ud.

Min veninde, som er frisør siger at der er forskel på de økofarver der findes og skal du have lyse striber er det fuldstændig udelukket, men at der er nogle farver (mørke) der ikke er skadelige, men jeg ville ikke tage chancen, jeg har farvet hår en gang efter jeg fik Nikita og jeg havde så dårlig samvittighed bagefter fordi det lugtede hele dagen bagefter, så skal først til at farve hår for anden gang nu fordi jeg først er holdt op med at amme nu..  

Anmeld

14. december 2009

Mka

Ps.  kan ikke forstå de personer der kan finde på at bruge købe faver

Anmeld

14. december 2009

oo

Mka skriver:

Jeg er frisør, og når mine gravide kunder spørger mig om det er skadeligt, farligt, om hvad min personlige mening er, om jeg vil anbefale det osv osv..

1. Det er en selv der skal tage beslutingen om man vil fave ens hår.

2. en frisør må aldrig svare på om der er skadeligt eller ej

3. Det er ALDRIG blevet bevist at fave er skadeligt

4. Det er heller ikke bevist at det IKKE er skadeligt.

5. fave er fave, om der er alm fave, skylle fave, øko fave eller natur fave.

6. Henna er en fave der kommer fra "naturen " . Det er bevist at noget henna fave kan være kræft fremkaldende.

7. Øko fave er en fave hvor der ikke er tilsat nogle stoffer, men så er der bare kommet noget andet i. ( og så holder det ikke særlig godt.

8. Afblegning kan ikke være øko.

Personligt ville jeg selv skære ned på hårfarvningen. Men da jeg stå i dampe hele dagen, så kan jeg ikke se foreskellen. Og de frisører jeg kender har alle fået normale børn.

Ville bare lige selv fortælle min mening, for forstår jer godt. ønsker selv at blive gravid

nu læste jeg lige, i mit googleri, at miljøstyrelsen siger, at der p.t. ikke findes hårfarve der er helt fri for skadelige stoffer, og dem ville jeg til enhver tid tro mere på end en frisør der - trods alt - skal tjene nogle penge på farvningen.

desuden er de skadelige stoffer oftest ikke nogen der gør at man føder deforme børn, men at børnene fx lider af allergi, astma eller senere i livet har nedsat immunforsvar eller fertilitetsproblemer

Anmeld

14. december 2009

smokin

Nu skulle mit indlæg ikke forståes som at jeg ikke kan gå udenfor en dør uden makeup, parfume eller farvet hår. Der kan gå flere måneder imellem at jeg vil farve hår, mest når jeg trænger til opfriskning eller forandring.

Parfumen har jeg kvittet, af den simple årsag, jeg får kvalme af det. Men vi har da været til fest 1 gang eller 2 hvor jeg har sprøjtet det på tøjet.

Jeg forventer heller ikke at barnet bliver skadet af det hvis jeg gør det. Men omvendt vil jeg jo heller ikke udsætte barnet for unødigt skade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.