Hårfarvning for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.944 visninger
26 svar
1 synes godt om
14. december 2009

smokin

Så ramte krisen mig desværre!

Førhen har jeg været ihærdig kunde hos frisøren, og storforbruger af hjemmehårfarve - men efter jeg fandt ud af at jeg var gravid, har jeg lagt hårfarvning, stylingprodukter, make up, parfume og hvad der ellers kan have skadelig effekt på barnet på hylden.

Den anden dag var jeg så til scanning på sygehuset, og sad i venterummet, da en ung kvinde kom ind. Hun OSEDE af parfume, og krigsmalingen var lagt - jeg blev helt dårlig af alt det parfume, og tænkte måske en anelse bedreviden "ja ja - godt det ikke er mig"

Men så igår, så kiggede jeg mig i spejlet. Åh en grim hud Og hvad er der sket med håret? Jeg fik sådan en ustyrlig lyst til at gå ned til den første og bedste hårfarve i brugsen, rive den af hylden, betale og storme hjem og putte den i håret.

Er det helt umuligt at få noget der ikke skader babyen? I så fald må jeg jo holde ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

MorTilSnartFire <3

Zette skriver:

Førhen har jeg været ihærdig kunde hos frisøren, og storforbruger af hjemmehårfarve - men efter jeg fandt ud af at jeg var gravid, har jeg lagt hårfarvning, stylingprodukter, make up, parfume og hvad der ellers kan have skadelig effekt på barnet på hylden.

Den anden dag var jeg så til scanning på sygehuset, og sad i venterummet, da en ung kvinde kom ind. Hun OSEDE af parfume, og krigsmalingen var lagt - jeg blev helt dårlig af alt det parfume, og tænkte måske en anelse bedreviden "ja ja - godt det ikke er mig"

Men så igår, så kiggede jeg mig i spejlet. Åh en grim hud Og hvad er der sket med håret? Jeg fik sådan en ustyrlig lyst til at gå ned til den første og bedste hårfarve i brugsen, rive den af hylden, betale og storme hjem og putte den i håret.

Er det helt umuligt at få noget der ikke skader babyen? I så fald må jeg jo holde ud.

Økologisk hårfarve skader ikke barnet Køb det selv eller ved en øko frisør

Anmeld

14. december 2009

Lærke90

Zette skriver:

Så vidt jeg ved er der ikke noget hårfarve du kan bruge uden at der skulle ske noget. Har hørt nogen snakke om henna, men det tror jeg nu ikke helt er legalt..

Men kender godt til ikke at føle sig så tiltrækkende under graviditeten. Har aldrig gået med særlig meget make up, parfumer osv. Men siden jeg blev gravid har jeg kun brugt mascare 2 gange og hårlak en gang.. - Ja tror nu det forbliver en livsstil fra nu af

Anmeld

14. december 2009

Ox.

Sabrina17 skriver:

Økologisk hårfarve skader ikke barnet Køb det selv eller ved en øko frisør

Jeg har lige talt med en producent af økologiske hårfarver der siger at uanset om det er øko eller ej, så er det meget skadeligt ..

Anmeld

14. december 2009

NaFe

Du kan få lavet striber i håret, da det ikke kommer ned til hovedbunden...det anbefalede min jordmoder os.... Jeg farved mit hår to gange mens jeg var gravid... ingen skade sket

Anmeld

14. december 2009

rebekkachristensen

jeg har gjort alt hvad jeg plejede at gøre.. ventede bare til at farve mit hår til efter jeg var 3 mdr henne.. jeg tager mig ikke af alt det hysteriske... jeg vil gerne se nogenlunde normal ud, så godt som man nu kan med sådan en mave.. så ja..

Anmeld

14. december 2009

MorTilSnartFire <3

Sussie&Lilje skriver:

Jeg har lige talt med en producent af økologiske hårfarver der siger at uanset om det er øko eller ej, så er det meget skadeligt ..

Og jeg har hørt det modsatte.. Siger bare hvad jeg har hørt

Anmeld

14. december 2009

Bare mig..

Altså jeg har fået farvet mit hår idag, men det er økologisk hårfarve. Jeg ved ikke om det skulle være bedre. :/ Men jeg har altså taget chancen. Hvad enten jeg er en god eller dårlig mor så! Mascara har jeg dog ikke hørt man ikke må gå med, så det går jeg med. Parfume har jeg på engang imellem.
Altså for ti år siden vidste de det ikke og ingen ud af mine fire søskende eller andre jeg kender er blevet skadet af det. Altså hvad skulle frisører gøre hvis de blev gravide? -de farver da også alligevel. -dette er ikke ment som surt.

Ja det er blit min mening.  

Marikka 18+4 (der synes det er okay at farve og hvad der ellers er engang imellem)

Anmeld

14. december 2009

oo

hejhej

jeg sidder her og laver overspringshandlinger og at google hårfarvning og graviditet var jo en glimrende en af slagsen

her er hvad jeg kunne finde om det...

en frisør der ikke anbefaler det hverken økologisk eller ej: http://www.hair.dk/brev_kasse_vis.asp?id=74

en sundhedsplejerske der anbefaler at man lader være, økologisk eller striber: http://www.hair.dk/brev_kasse_vis.asp?id=74

endnu en modstander: http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=4761

- og så er der naturligvis greenskin.dk der reklamerer med at deres produkter ikke indeholder farlige parabener - heller ikke hårfarven

personligt ville jeg lade være, men jeg farver så heller ikke hår normalt, så det ville ikke være "det store offer" - jeg er sikker på du er smuk alligevel

Anmeld

14. december 2009

MorTilSnartFire <3

Trine Trille skriver:

hejhej

jeg sidder her og laver overspringshandlinger og at google hårfarvning og graviditet var jo en glimrende en af slagsen

her er hvad jeg kunne finde om det...

en frisør der ikke anbefaler det hverken økologisk eller ej: http://www.hair.dk/brev_kasse_vis.asp?id=74

en sundhedsplejerske der anbefaler at man lader være, økologisk eller striber: http://www.hair.dk/brev_kasse_vis.asp?id=74

endnu en modstander: http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=4761

- og så er der naturligvis greenskin.dk der reklamerer med at deres produkter ikke indeholder farlige parabener - heller ikke hårfarven

personligt ville jeg lade være, men jeg farver så heller ikke hår normalt, så det ville ikke være "det store offer" - jeg er sikker på du er smuk alligevel

Ja, hun er da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.