nytårs menu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

ønskebørn74

Her en hovedræt jeg før har lagt ind... Manden har bestilt

Svinemørbrad fyldt med blød feta f.eks. puck fra arla og soltørredetomater/hvidløg el.kryderurter omviklet med sliced bacon og så i ovnen ca. 45min. Laver tit hasseelbagte kartofler eller flækket kartoffel í ovn med skræl og krydret lidt til.. Til den mørbrad med soltørrede tomater serverer jeg jensens favoritsovs til... mums.. De andre får vi jensens whisky sovs til.. Også mums.. Tilbehør: En bund af frisk rucola salat, næste lag er: Kogte rødbeder skrællet, skåret i tern og vendt i mørk balsamico, næste lag tern af blød feta som puck fra arla igen og til sidst drysset med ristede pinjekerner, græskarkerner el. andre nødder, blot at de er ristede lidt... Mums!!

Elsker at lave mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Ansemusen

Jeg er vild med langtidsstegt lammekølle (og også mørbrad for den sags skyld) og Entrecote! Du kan jo lave den lækreste sauce af skyen og så med lige den garniture til du lyster!

Vi skal ikke holde hjemme, men hvis jeg skal have forretten med, hvilket jeg kunne forestille mig, tror jeg jeg vil lave en fisketallerken med nogle rødspætteruller med hjemmerørt laksefars i, ovndampet i hvidvin med dilddressing til (min egen opskrift), noget avokado og et lille stykke lækkert brød med røget laks. MUMS!

Anmeld

14. december 2009

Lene C

Zafir skriver:

Hvad er nytårspølserne????...

Røde pølser  som vi køber ved slagteren, som er extra lange og gode  og som hedder nytårspølser  Det for vi altid lige efter kransekage og champagne 

Anmeld

14. december 2009

mor_sabina

Ansemusen skriver:

Jeg er vild med langtidsstegt lammekølle (og også mørbrad for den sags skyld) og Entrecote! Du kan jo lave den lækreste sauce af skyen og så med lige den garniture til du lyster!

Vi skal ikke holde hjemme, men hvis jeg skal have forretten med, hvilket jeg kunne forestille mig, tror jeg jeg vil lave en fisketallerken med nogle rødspætteruller med hjemmerørt laksefars i, ovndampet i hvidvin med dilddressing til (min egen opskrift), noget avokado og et lille stykke lækkert brød med røget laks. MUMS!

nej hvor lyder det lækkert og fint. jeg kunne da godt tænke mig at se et billede af anretningen

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lene C skriver:

Røde pølser  som vi køber ved slagteren, som er extra lange og gode  og som hedder nytårspølser  Det for vi altid lige efter kransekage og champagne 

Okay det har jeg aldrig hørt om hehe...

Anmeld

14. december 2009

starsofheaven

memuffin skriver:

hvad med von dy?

det får vi altid

det gør vi også altid.. det er bare så hyggeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.