nytårs menu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

Lone Jakobsen

memuffin skriver:

hvad med von dy?

det får vi altid

mums ja det ville jeg bare rigtigt gerne....eller raclette.... men da jeg foreslog manden det fik jeg så det går desværre ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

memuffin

nutche skriver:

mums ja det ville jeg bare rigtigt gerne....eller raclette.... men da jeg foreslog manden det fik jeg så det går desværre ikke

øv det er så lækkert og nemt

Anmeld

14. december 2009

Lone Jakobsen

memuffin skriver:

øv det er så lækkert og nemt

ja og super hyggeligt og så elsker børnene det

Anmeld

14. december 2009

memuffin

nutche skriver:

ja og super hyggeligt og så elsker børnene det

ja og os mig lol

Anmeld

14. december 2009

Svenne

Jeg kigger lige med her. Vi skal nemlig arrangere nytårsaften i aften, og jeg mangler lidt ideer.
Helt klart fisk til forret - enten laks, rejer eller tunmousse.
Hovedret tænker jeg roastbeef, mørbrad eller noget lækkert med kylling.
Dessert ved jeg endnu ikke - jeg har set sådan nogle isdesserter i LIDL, som er formet som en champagneflasker. De ser rigtig flotte ud - i reklamen hvertfald Der er alligevel aldrig nogen, der kan spise mere, når vi når dertil

Anmeld

14. december 2009

TbCp

Sidste år lavede jeg hamburgeryg og fyldt kalkunbryst

Anmeld

14. december 2009

Lone Jakobsen

Svenne skriver:

Jeg kigger lige med her. Vi skal nemlig arrangere nytårsaften i aften, og jeg mangler lidt ideer.
Helt klart fisk til forret - enten laks, rejer eller tunmousse.
Hovedret tænker jeg roastbeef, mørbrad eller noget lækkert med kylling.
Dessert ved jeg endnu ikke - jeg har set sådan nogle isdesserter i LIDL, som er formet som en champagneflasker. De ser rigtig flotte ud - i reklamen hvertfald Der er alligevel aldrig nogen, der kan spise mere, når vi når dertil

den med isen fra lidl lyder da vildt spændende jeg regner med princip chokolade kage... den er bare super go

Anmeld

14. december 2009

Bom

Sidste år fik vi:

Forret: Reje cocktail

Hovedret: Hamburgryg, kålpølser, kartofler, brune kartofler, sovs, gammeldaws hvidkål og flydende græsplæne (grøn lang kål)

Dessert: Is.

Ja jeg er synnerjye og det er den mest tradionelle menu..

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi skal til et nytår, hvor vi er flere der laver maden. I år var det meningen at vi skulle stå for hovedretten. Men altså - jeg har grublet og grublet og jeg kunne kun komme på forretter.. Så vi har besluttet at det bliver 'Tapas' (selvom jeg sytnes det er et rædsomt pop-ord, der ikke ahr noget med spanske tapas at gøre, men nuvel, det er det det blir kaldt for i øjeblikket...)

vores menu ser sådan ud nu:

Artiskok strip med rørt kryddersmør
Kølig Gaspachosuppe

Lakseruller, med rogn og avokado
Vitello Tonato (kold kalvekød med tunsovs)
Tun Garpaccio
Lækker smukt farvet salat
Minikartofler med smør og krydderurter
Godt hjemmebagt brød

Rødvin, hvidvin, danskvand og coca cola til maden. (særlige ønsker modtages også.)

Dessert:
SemiFreddo

Det med kursiv er det vi selv skal lave - Det plejer at kunne klares for 250 kr pr. snude incl kransekage, vin og champange...

Den anden gang vi lavede hovedretten, lavede vi 2 døgns marineret vildsvinekølle, jeg langtidsstegte, med spændende kartofler og en masse slags grønt til. Men det havde jeg bare slet ikke lyst til sådan noget tung noget i år.

Håber du finder ud af det perfekte.

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lene C skriver:

I år bestiller vi maden udefra, så det er så nemt, det er kun nytårspølserne vi selv koger

Men sidste år fik vi lakseroulade med flutes til forret, kalveculotte med flødekartofler og salat til hovederet og is til dessert

Hvad er nytårspølserne????...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.