nytårs menu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.860 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Lone Jakobsen

måske lidt i god tid. men alligevel.

jeg har fået den ære at stå for menuen nytårsaften. jeg bare elsker det, laver gerne flere retter, og prøver at lave noget alle kan li. vi bliver 6 voksne og 5 børn. jeg har det meste på plads, men mangler lige lidt. så håber på nogen gode forslag:

forret: sushi og rejer

dessert: luksus chokoladekage med is og syltet frugt

natmad: en suppe....evt, karry eller kartoffelsuppe

men hvad skal jeg lave til hovedret?

sidste år var det mørbrad som jeg virkelig er vild med....meen jeg ku godt tænke mig at det ikke var det samme i år. jeg tænker lidt på noget indbagt.... men hvad.... det må jo gerne være lidt fancy....eller måske noget med oksekød.... men ikke en "tung" ret.

nogen ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

6800

sidste år lavede jeg kænguru steaks med ovnbagte rodfrugter, min berømte champingon sauce og broccolisalat...det var virkelig et hit...

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Culottesteg som man ridser i fedtet og gnider med masser af salt og hvidløg - mums!!! Gerne med ovnbagte rodfrugter...

Anmeld

14. december 2009

Corn

Jeg laver ikke mad..... Men det gør manden-min. Så jeg har bestilt rosa-stegt oksemørbrad med Pommes Anna og Timian-calvados sovs... Jeg skal æde så jeg trimler...

Svigerinde og svoger står for forret, og vennepar for dessert.

Natmaden er kun nået til flute med frisk tomat, hvidløgssmør og ost, lige over grillen til det er smeltet.... Hvad der derudover skal spises mangler vi lidt ideer til...

Vi spiser forret meget tidligt, tager ud og laver løjer med ungerne fra 4 år og nedefter. Hjem og se talen, skåle og så er der hovedret. Så går vi en tur mere og så dessert...

Så får vi plads til meget mere mad og natmaden bliver efter midnat når alt krudt er fyret af, især ungernes.

Åhhh hvor jeg glæder mig til nytår.

Anmeld

14. december 2009

Lene C

I år bestiller vi maden udefra, så det er så nemt, det er kun nytårspølserne vi selv koger

Men sidste år fik vi lakseroulade med flutes til forret, kalveculotte med flødekartofler og salat til hovederet og is til dessert

Anmeld

14. december 2009

oo

Rosa skriver:

Culottesteg som man ridser i fedtet og gnider med masser af salt og hvidløg - mums!!! Gerne med ovnbagte rodfrugter...

MUMS! ja, det var lige præcis det jeg skulle til at skrive selv

det lavede jeg for to år siden da vi havde 5 venner til nytårsmiddag (husk massere af rosmarin også!!) og selvom Karl havde en lammekølle med var det min okseculotte der var rift om

Anmeld

14. december 2009

Vidunderligeunger

ikke fisk da det også er i din forret, hm... lam?? ved godt det ikke er hver mands spise, men det smager jo bare rigtig godt hvis man tilbereder det rigtigt uhh får helt lyst til at komme og spise sushi hos dig - det er bare min livret !

- skal selv ha det den aftenm bare ik hj. lavet.

Anmeld

14. december 2009

memuffin

hvad med von dy?

det får vi altid

Anmeld

14. december 2009

Lone Jakobsen

Rosa skriver:

mums ja det lyder altså som en god ide

Anmeld

14. december 2009

Lone Jakobsen

BlyViol skriver:

ikke fisk da det også er i din forret, hm... lam?? ved godt det ikke er hver mands spise, men det smager jo bare rigtig godt hvis man tilbereder det rigtigt uhh får helt lyst til at komme og spise sushi hos dig - det er bare min livret !

- skal selv ha det den aftenm bare ik hj. lavet.

jamen elsker det også bare. desværre er det ikke alle gæster som har det sådan, så der bliver rejecocktail til dem der hellere vil ha det. mit sushi er heller ikke hjemmelavet.... jeg plejer at købe det i bilka eller føtex

lam kan jeg ikke selv li...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.