Jordemødre ikk enige om termin :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2009

lotte32

Jeg tror at man skal passe på ikke at se sig helt blind på hvilken dato, der er ens terminsdato, bebsen kommer alligevel meget sjældent på den dato, man har termin

Da jeg ventede min søn, havde jeg termin den 6/10, så da jeg i starten af september fik vildt ondt i ryggen, troede jeg bare at det var overanstrengelse, og jeg forsøgte at tage den med ro, men det blev bare værrere, efter et døgn på den måde ringede jeg til lægen, og det viste sig at jeg havde veer, og jeg havde åbnet mig 6 cm.  jeg havde bare slet ikke skænket det en tanke at det kunne være veer, for der var jo over en måned til min termin, og dengang vidste jeg så heller ikke at veerne kunne sidde i ryggen  men så blev jeg da så meget klogere  

6 år senere, fødte jeg min datter, 2 uger efter forventet termin.. så når folk spørger mig nu hvornår jeg skal føde, siger jeg ikke nogen dato..bare at det bliver sådan cirka omkring juli/august

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

frk andreasen

Astrids-mor skriver:

Da lægen og jeg sad og regnede terminen ud blev det den 25. marts. Da så jeg var til NF sagde den den 23. marts. Men jeg gik udfra den 25. marts. Og der er min datter født.. )

Så jeg vil klart tage den første termin at holde mig til. Har lægen og dig ikke regnet noget ud?

min læge sagde at jeg havde termin 4 marts med min datter og nf scanningen sagde den 7 marts hun kom den 4 marts

Anmeld

13. december 2009

MorTilSnartFire <3

KatrineR skriver:

Puha hvor irriterende med med så mange forskellige datoer at gå efter, heldigvis er jeg helt sikker på min termin, ville godt nok ikke kunne holde ud at være i tvivl om hvornår den lille "burde" komme..¨

Men TØSER/DAMER (eller hva i nu foretrækker ) I må bare lade være med at (excuse my french) "hore" så meget at i bliver i tvivl i sidste ende

Håber virkelig ikke at der er nogen der bliver stødt over mit indlæg, men i stedet ser det sjove i det (som er den mening det er blevet skrevet med)

Haha Can't help it

Nu er det sådan at Lones og min egen graviditet ikke var planlagt og derfor (Taler for mig selv nu) ikke lige holdte så nøje øje med min mens første dag Men jeg fik min termin at vide 2 gange, i uge 10. og i uge 12. af min jordmoder, til scanninger Derefter er de blevet i tvivl, men jeg går stadig udfra d.3 marts, som de sagde.. Og det er bare den mest præcise dato man får ved NF Hvilket jeg også har fået at vide af min jordmoder, efter hun sagde at det kunne være en anden dato.. Men de siger jo altis + - 14 dage  

Anmeld

13. december 2009

MorTilSnartFire <3

Lone H. skriver:

Nej man kan nemlig ikk vide det

Men tror jeg lytter til min svigerinde og må holde mig til den 13. april som termins dato, Det er jo i sidste ende lille pigen der bestemmer og hun kommer der eller før eller efter

Det lyder bare godt at du vil lytte til din svigerinde

Hihi... (Håber det er mig og ikke den anden du har dig) Haha...

Anmeld

13. december 2009

karina1980

altså man siger jo at det er nf man skal gå udfra hvis man ikke er sikker på sin cyklus.

jeg kender min cyklus og første gang havde både min læge og jeg bestemt os for det blev den 21 nov, dog viste nf den 28, senere rykkede de den til den 9 dec og tilsidst til den 15 dec(altså 3 uger) knægten kom den 21 nov som jeg havde sagt.

så altså baby kommer ud præcis når den har lyst, meget få føder rent faktisk på deres termins dato

det gjorde jeg hellere ikke anden gang

Anmeld

13. december 2009

LRJ

Sabrina17 skriver:

Det lyder bare godt at du vil lytte til din svigerinde

Hihi... (Håber det er mig og ikke den anden du har dig) Haha...

Det er det os

Anmeld

13. december 2009

LRJ

karina1980 skriver:

altså man siger jo at det er nf man skal gå udfra hvis man ikke er sikker på sin cyklus.

jeg kender min cyklus og første gang havde både min læge og jeg bestemt os for det blev den 21 nov, dog viste nf den 28, senere rykkede de den til den 9 dec og tilsidst til den 15 dec(altså 3 uger) knægten kom den 21 nov som jeg havde sagt.

så altså baby kommer ud præcis når den har lyst, meget få føder rent faktisk på deres termins dato

det gjorde jeg hellere ikke anden gang

Kendte os min cyklus før i tiden, men jeg var begyndt på hormon tilskud 4-5 mdr før jeg blev gravid, så min mens kom jo mega uregelmæssigt igen, og lagde faktisk ikk mærke til at jeg manglede den, før jeg pludselig havde en fornemmelse af jeg var gravid og ringede til lægen, og fik det så bekræftet at jeg var gravid ved en blodprøve.

Anmeld

13. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså da Idun blev født, så havde jeg selv regnet min termin ud til den 31. marts. Da jeg var til scanning i uge 17 (før tiden med NF), da satte hun den til den 22. marts.

Det KAN jo være et tilfælde, men jeg fødte jo den 1. april og gik i fødsel den 31. marts... Så altså jeg giver faktisk ikke så meget for den der scanningstermin der. Jeg sytens det er noget underligt noget, fordi de måler på cm, men der er jo nogen børn der er længere end andre osv. Så jeg syntes det er lidt sært! Samtidig gik jeg jo og var vildt bange for at gå over tiden for meget, så jeg ikke måtte føde hjemme... mmm...

så jeg ved det ikke rigtig. Fx. VED min moster jo hvornår hun blev gravid, fordi hun jo er insimineret, men de har også rykket ved hendes termin, godtnok ikke så meget, men alligevel. Så er det flue-knepperi, hvis du spørger mig.

Men hvad for en termin har de skrevet i din vandrejournal?

Anmeld

13. december 2009

Mca<3

Jeg tænker også hva er vigtigheden i at have en eller anden dato hvor bebs alligevel højst sandsynligt ikke viser sig   Kan bebs ikke bare komme når den vil komme ??  Hvorfor er så mange fikseret på den dato ???   Hisen mor til 3 hvor ingen af de 3 gad vise sig på termins dato og hva så ??  Det er jo bare et tal .

Anmeld

13. december 2009

LRJ

Zafir skriver:

Altså da Idun blev født, så havde jeg selv regnet min termin ud til den 31. marts. Da jeg var til scanning i uge 17 (før tiden med NF), da satte hun den til den 22. marts.

Det KAN jo være et tilfælde, men jeg fødte jo den 1. april og gik i fødsel den 31. marts... Så altså jeg giver faktisk ikke så meget for den der scanningstermin der. Jeg sytens det er noget underligt noget, fordi de måler på cm, men der er jo nogen børn der er længere end andre osv. Så jeg syntes det er lidt sært! Samtidig gik jeg jo og var vildt bange for at gå over tiden for meget, så jeg ikke måtte føde hjemme... mmm...

så jeg ved det ikke rigtig. Fx. VED min moster jo hvornår hun blev gravid, fordi hun jo er insimineret, men de har også rykket ved hendes termin, godtnok ikke så meget, men alligevel. Så er det flue-knepperi, hvis du spørger mig.

Men hvad for en termin har de skrevet i din vandrejournal?

under ultralydfastsat termin står der den 13. april  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.