NF=abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2009

oo

vi ville vælge abort hvis barnet havde downs eller var meget handicappet på en eller anden facon. jeg ved ikke helt hvad de tjekker ved NF, men ja, vi ville vælge at få det lavet og vi ville vælge en abort hvis det viste sig at der var noget meget alvorligt galt med barnet eller at det havde downs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

CamillaSoefelt

Zafir skriver:

Jeg syntes du skal læse om min historie, med mit mistede barn SPunken, som vi valgte at sige farvel til efter NF. Det er en lang og stor beslutning. men jeg har ikke fortrudt.

Hej Zafir..

Har lige været inde og læse Jeres historie.. Jeg lover dig for at jeg sad og tudbrølede, det må have været super hårdt for Jer. Men flot at tage en sådan beslutning, når man nu ellers har været indstillet på at få en lille.

Utrolig gribende historie.

Knus og tanker fra Camilla

Anmeld

9. december 2009

BinaMor

nej, jeg ville ikke vælge abort.

dette minder mig om en sang, fra en mor, der har en barn med downs..

http://www.youtube.com/watch?v=NfuaNhXI1Ao

Anmeld

9. december 2009

BOBS

min dybeste respekt og medfølelse til dem der har været igennem det at skulle tage stilling til sådan noget....

min mand og jeg havde talt om det inden vi skulle til NF, som jeg ikke fravalgte da jeg troede det var "obligatorisk" , og glædede mig til at se den lille...vi havde talt om at hvis det havde downs ville vi ikke vælge abort....men hvordan skal man nogensinde kunne sætte sig ind i det valg, når man ikke har stået i situationen.?ved ikke om det er muligt

Anmeld

9. december 2009

Lullaby

Hvis mit barn havde downs var det en abort med det samme. mathias og jeg har snakket om det begge gange. Og i situationen ville jeg græde over det barn som jeg skulle sige farvel til men ville alligevel gøre det.

Anmeld

9. december 2009

feb.2010

Jeg tror ikke jeg ville fravælge pga. downs, jeg valgte at få risikovuderigen alligevel for det første for at se min guldklump for det andet for at få at vide om der var risiko for downs da det helt klart var noget jeg ville have brug for at forberede mig fysisk og psykisk på..

Anmeld

9. december 2009

Corn

Jeg tager ikke NF for at gøre det muligt at fravælge et barn. Jeg tager det som en mulighed for at forberede mig, HVIS den lille ikke skulle være "som forventet". Så ingen abort, men en psykisk forberedelse...

Anmeld

9. december 2009

Ranarupta

Vi skal til NF på fredag og vi er begge helt enige om, at vi vil afbryde graviditeten, hvis det viser sig, at barnet har Downs. 

Derimod vil vi ikke vil bortadoptere det, hvis Downs viser sig ved fødslen.

Anmeld

9. december 2009

LotteGabriella

vatten skriver:

Nu sad jeg lige og kiggede tråden igennem om NF-tal. Jeg synes det virker til, at der er rigtig mange, der vælger at få lavet den risikovurdering, og så tænkte jeg:

Når i har valgt at få lavet NF-vurdering, er det så ensbetydende med, at i helt sikkert ville få en abort, hvis det viste sig, at barnet havde Downs?

Og, måske lidt langt ude, men alligevel: hvis jeres barn havde uopdaget Downs, som i først så ved fødslen, ville i så overveje at bortadoptere?

(Dette lægger iøvrigt ikke op til diskussion om, hvorvidt det er synd for et syg barn enten at blive født eller ikke at blive født).

Jeg valgte med vilje NF fra, da downsyndrom ikke er grund nok til en abort for mig

Anmeld

9. december 2009

LotteGabriella

Macaab skriver:

Jeg tager ikke NF for at gøre det muligt at fravælge et barn. Jeg tager det som en mulighed for at forberede mig, HVIS den lille ikke skulle være "som forventet". Så ingen abort, men en psykisk forberedelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.