NF=abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.832 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. december 2009

vatten

Nu sad jeg lige og kiggede tråden igennem om NF-tal. Jeg synes det virker til, at der er rigtig mange, der vælger at få lavet den risikovurdering, og så tænkte jeg:

Når i har valgt at få lavet NF-vurdering, er det så ensbetydende med, at i helt sikkert ville få en abort, hvis det viste sig, at barnet havde Downs?

Og, måske lidt langt ude, men alligevel: hvis jeres barn havde uopdaget Downs, som i først så ved fødslen, ville i så overveje at bortadoptere?

(Dette lægger iøvrigt ikke op til diskussion om, hvorvidt det er synd for et syg barn enten at blive født eller ikke at blive født).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg ville aldrig bortadoptere hvis vi ikke vidste det. Det ville aldrig falde mig ind.

Men hvis jeg fik at vide at jeg ventede at barn med downs så er jeg nsæten sikker på at jeg ville vælge en abort. Ikke fordi at jeg ikke synes de er mere end velkomne, men fordi jeg ved mig mig selv at jeg ikke ville kunne magte opgaven, at være forældre til et barn med downs Jeg vil ikke eje overskuddet, evnerne, økonomien ( i tilfælde af jeg måtte gå ned i tid mht arbejde) osv. Så defor ville jeg vælge fra..........desværre......men hvis jeg ikke vidste det på forhånd, så har jeg jo ikke noget valg....

Christina

Anmeld

9. december 2009

@spire

Jeg fik kun lavet det fordi jeg fik det tilbudt, og det var hovedsagligt fordi jeg fik lov at se min guldklump i 13 uge hvor jeg ellers skulle vente til 20 uge.

Men hvis de udfra alle de prøver der bliver taget kunne fortælle mig så tidligt i graviditeten at mit barn havde downs med 100% sikkerhed, ville jeg overveje muligheden for abort noget kraftigt, da det stadig er så tidligt.

Hvis mit barn har downs ved fødslen ville jeg ALDRIG nogensinde afskaffe mig barnet.. Downs er også en af de 'mildere' sygdomme hvis du spørger mig, da jeg kender en masse voksne med downs der lever fuldstændige funktionsdygtige liv.. Det kræver lidt mere af forældrene, men det jo stadig et fuldt fungerende og levedygtigt barn du har fået dig...

Anmeld

9. december 2009

Tvilling

Hej.

Jeg ville personligt ikke vælge aborten, fordi jeg ville kunne magte det. Men vi fik ikke snakket det igennem inden NF, så jeg ved ikke hvad den fælles beslutning ville have været. Men vi har snakket om et barn med rygmarvsbrok. Da vi kender en SKØN dreng med dette. Og dette ville vi begge sige ja til

K Tvilling

Anmeld

9. december 2009

vatten

@spire skriver:

Jeg fik kun lavet det fordi jeg fik det tilbudt, og det var hovedsagligt fordi jeg fik lov at se min guldklump i 13 uge hvor jeg ellers skulle vente til 20 uge.

Jeg valgte NF-risiko fra og fik ikke taget blodprøver osv, men jeg var til scanning der i uge 11 eller hvornår det var. De målte bare ikke efter nakkefold osv, men kiggede bare at hjertet slog og tjekkede termin.

Anmeld

9. december 2009

hc=k

Ja jeg ville vælge at få en abort. Jeg er sikker på at jeg ville elske barnet lige så højt med downs som jeg ville uden, men jeg ville vælge det fra hvis jeg kunne..

Anmeld

9. december 2009

N&J

Jeg ville vælge en abort uden at blinke, men ville ikke bortadoptere mit barn væk, men ved jo også at en del med downs syndrom også har risiko for andre "skavanker" og derfor kan det jo være det eneste rigtige at skulle få barnet på et hjem, måske deltid.. så ja og især som enlig mor, det er jo lidt naivt at tro at alle mongoler er som Peter og .. kan så ikke huske hvad han hedder... som mange jo tror de er.. så det er jo ikke sikkert man har et valg om at placere sit barn på et hjem, hvis man skal tilgodese både barnets og familiens behov..

Glædelig jul til dig..  

Anmeld

9. december 2009

Bare mig..

Egenltlig tog vi ikke skanningen som et tjek på sygdomme, men mere som et tjek på den levede og havde det godt, og at se den for første gang.
Vi har ikke nogen syge i familien på nogen måde, andet end min mormors søster der har muskelsvind hvilket jo ikke er arvelig.

Men vi snakkede da om, at hvis det viste sig den var syg, så ville så overveje at fjerne det. Men også fordi jeg ikke var længere henne. Får jeg det at vide til MD får vi det ikke fjernet. -Som tingene ser ud lige nu. Det er så stor en del af os nu, at det bare ER vores barn uanset. Er det et fuldstændig ufungerende barn der ville komme ud af det, ville jeg få det fjernet, for det er ikke et værdigt liv. Efter min mening.

Bortadoption er fuldstændig udelukket. Det skal jeg ikke! Så vil jeg heller have ekstra hjælpe, som fx aflastning osv.

Anmeld

9. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes du skal læse om min historie, med mit mistede barn SPunken, som vi valgte at sige farvel til efter NF. Det er en lang og stor beslutning. men jeg har ikke fortrudt.

Anmeld

9. december 2009

vatten

Hvor kan jeg læse din historie henne af Zafir?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.