er jeg den eneste der syntes detter er lidt mærkeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

N&J

Jeg syntes også det er meget naturligt at vise følelser offentligt og ville da ikke tænke over at kysse min kæreste (hvis jeg havde sådan en og han var der for at blive) foran min datter, men der er nogle mennesker der syntes at sådanne følelser er private, og det må man jo respektere, ligesom der er nogle forældre der er gode til at fortælle deres børn at de elsker dem, mens andre ikke kan fortælle det, men istedet viser dem, det er jo sådan vi er som mennesker, forskellige, og man ved jo ikke om børnene har andre omsorgspersoner i deres liv som gerne vil vise deres følelser for hinanden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Lone Jakobsen

vil give de andre ret.

her i huset er kærlighed også noget meget naturligt, som børnene gerne må være vidne til. (ja ja forstå mig ret)

min datter plejer at sige at hendes far og hans kone skændes, mens mig og min mand bare kysser

Anmeld

8. december 2009

betski

Valle81 skriver:

Her er vi også kærester hele tiden:0) Der bliver kysset og krammet, gramse på numsen, sagt søde ord, og nogle gange også et ordentligt tungekys lige foran børnene: Og deres kommentar er jo som altid: Adddddddddd mor og far kysser:0)

Jeg mener bestemt at vi skal vise vores børn denne kærlige side af livet som forældre sammen. De ser jo også de dårlige sider (tror det er de færreste der ikke lgie har en lille vrissen eller diskution foran børnene til tider)

Kan selv huske som barn, at jeg synes det var fantastisk når jeg fx kom ud i køkkenet og så min mor og far give hinanden et kys og et kram, eller bare stå og holde om hinanden.

Jeg tror børn der oplever denne form for kærlighed i hjemmet, har nemmere ved selv at give kærlighed, få mange venner, danne relationer, empatier os over for andre børn. Der kan jo selvffølgelig ikke genereliseres, men tænker på at børn, som aldrig ser det, måske også er dem, som i skolen er dem der mopper osv. Bare lige en tanke der kom til mig......

Christina

26+1

Det håber jeg ikke du har ret i (altså det med mobning), for hjemme hos mig bliver der ikke kysset så meget - men det er måske fordi jeg ikke har nogen at kysse på

Jeg er helt enig i, at man da skal vise sine børn, at man elsker den man er sammen med. Mine forældre har altid kysset og krammet foran os, og det har jeg haft det rigtig godt med. Ja faktisk har jeg været stolt over, at jeg havde nogle forældre der elskede (og stadig elsker) hinanden

Anmeld

8. december 2009

mor_sabina

hannetheis skriver:

jeg sad tilfeldigvis og over jørte en samtale i dag om nogle der talte om hvordan de var over for deres børn, og de kun var forældre (uden kys og kram)eller også viste børnene at de holdte af hinanden (med kys og kram). nå men den ene af dem sagde så at hjemme hos dem var de kun forældre til børnene var kommet i seng så var de kærester.

det syntes jeg er lidt mærkeligt, hjemme hos os viser vi tit vores søn at vi også holder af hinanden.det syntes jeg er vigtigt at børn også lærer at det ikke kun er dem men at man som forældre også har hinanden.

eller er det bare mig som syntes det skal være sådanne?

Ja jeg synes faktisk også det er lidt en pligt, de spejler sig jo i os og så skal de da se hvad kærlighed mellem to mennesker er i virkeligheden og ikke kun at det er kollegaer.

Jeg er opvokset med at mine forældre kyssede og krammede i køkkenet hver dag de kom hjem fra arbejde og det sætter jeg stadig stor pris på, da det jo også var en tryghed for mig at se dem glade for hinanden.

Anmeld

8. december 2009

wamse

Jeg har vist mine børn kys,kram og lign. Men er faktisk vokset op med aldrig at opleve det. Har ALDRIG set min mor og far være kærlige overfor hinanden, men har set dem slås og råbe/skrige ad hinanden. Jeg har aldrig oplevet at få kram og min mor siger ALDRIG at hun elsker mig, heller ikke selv om jeg siger det til hende. Hmmm så tro da pokker jeg er en smule lam nogengange 

Ej jeg er nu i stand til at vise mine børn kærlighed og omsorg, der er jo intet som betyder mere for mig end dem, og det er jeg sikker på de ved. Jeg ved jo på egen krop, hvor vigtigt det er at høre og mærke at man er elsket

Anmeld

8. december 2009

Valle81

_musen_ skriver:

Det håber jeg ikke du har ret i (altså det med mobning), for hjemme hos mig bliver der ikke kysset så meget - men det er måske fordi jeg ikke har nogen at kysse på

Jeg er helt enig i, at man da skal vise sine børn, at man elsker den man er sammen med. Mine forældre har altid kysset og krammet foran os, og det har jeg haft det rigtig godt med. Ja faktisk har jeg været stolt over, at jeg havde nogle forældre der elskede (og stadig elsker) hinanden

:0) En at kysse på det får du helt sikkert:0)

Jeg havde heller ikke en at kysse på de første 4 1/2 år af min datters liv, men nu har jeg.

Når man er alene, så viser man bare den omsorg, kærlighed på andre måder. Dem som ville kysse deres kæreste foran ders barn/børn tror jeg generelt er meget kærlige mennesker over for alle. Altså forældre, veninder, egen og andres børn osv. "elsker berøring" uden at det skal lyde forkert, men tror også mange har den form for "berøringsangst" og hvar svært generelt ved at vise den form for "kærlighed" og varme:0)

Jeg er selv et meget "kærligt" menneske overfor andre og knus, kram, kindkys til venner og familien sker altid. Og børn, ja kram knus til de får mere end nok, det skal der også til.

Stoooooooooooooooort knus:0)

Anmeld

8. december 2009

Valle81

BOBS skriver:

som en klog dame har skrevet længere oppe, så gør børnene jo hvad vi gør, og ikke hvad vi siger...det er også den filosofi jeg/vi bruger, og hun må godt lære at alle følelser er ok...både de sure og de søde.....

Super godt skrevet, er så enig:0)

Anmeld

8. december 2009

hannetheis

_musen_ skriver:

jeg vil sige at når du ike har nogle er det jo også svært at vise det over for børnene men så viser du det jo op en anden måde over for ham.

jeg tror de børn som mobber andre er dem som aldrig har set forældre eller andre vise at de holder af hinanden, de børn ved jo ikke at man godt kan give hinanden en kuns uden at mobbe eller drille.

Anmeld

8. december 2009

N&J

hannetheis skriver:

jeg vil sige at når du ike har nogle er det jo også svært at vise det over for børnene men så viser du det jo op en anden måde over for ham.

jeg tror de børn som mobber andre er dem som aldrig har set forældre eller andre vise at de holder af hinanden, de børn ved jo ikke at man godt kan give hinanden en kuns uden at mobbe eller drille.

Det tror jeg er en meget forenkelt måde at stille mobning op på.. og faktisk tror jeg ikke der er så meget hold i det, du kan jo også virke kærlig - altså give kærtegn på vanen uden at der ligger mere i det, de børn bliver ikke mere tilbøjelige til at mobbe end andre, der måske har nogle meget verbal mobbende forældre som måske viser kærtegn til hinanden med som ikke respektere andre mennesker.. altså ingenting er jo så enkel og ligetil - og bestemt heller ikke mobning... 

Anmeld

8. december 2009

Mira0911

Børn skal også lære at mor og far holder af hinanden og ikke kun barnet...

Når vi kysser her og krammer, så skrald griner Julie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.