er jeg den eneste der syntes detter er lidt mærkeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.884 visninger
25 svar
0 synes godt om
7. december 2009

hannetheis

jeg sad tilfeldigvis og over jørte en samtale i dag om nogle der talte om hvordan de var over for deres børn, og de kun var forældre (uden kys og kram)eller også viste børnene at de holdte af hinanden (med kys og kram). nå men den ene af dem sagde så at hjemme hos dem var de kun forældre til børnene var kommet i seng så var de kærester.

det syntes jeg er lidt mærkeligt, hjemme hos os viser vi tit vores søn at vi også holder af hinanden.det syntes jeg er vigtigt at børn også lærer at det ikke kun er dem men at man som forældre også har hinanden.

eller er det bare mig som syntes det skal være sådanne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Ox.

Nej bestemt ikke,Jonas og jeg går også og krammer og kysser foran Lilje, synes da kun det er sundt for hende at se hendes forældre også elsker hinanden

Anmeld

7. december 2009

Kløver

hannetheis skriver:

jeg sad tilfeldigvis og over jørte en samtale i dag om nogle der talte om hvordan de var over for deres børn, og de kun var forældre (uden kys og kram)eller også viste børnene at de holdte af hinanden (med kys og kram). nå men den ene af dem sagde så at hjemme hos dem var de kun forældre til børnene var kommet i seng så var de kærester.

det syntes jeg er lidt mærkeligt, hjemme hos os viser vi tit vores søn at vi også holder af hinanden.det syntes jeg er vigtigt at børn også lærer at det ikke kun er dem men at man som forældre også har hinanden.

eller er det bare mig som syntes det skal være sådanne?

Jeg tror ikke der er noget forkert i om man vælger den ene eller anden løsning, med børn er der jo mange meninger og ingen facitlister, men selv synes jeg bedst om man også viser børnene man er glade for hinanden (uden det bliver for meget) men at mor og far har det godt sammen, det tror jeg også giver tryghed ved børnene, ikke at man ikke også kan diskutere men igen uden at overdrive men igen er der jo mange holdninger og tror ikke den ene er mere rigtig end den anden

Anmeld

7. december 2009

Ansemusen

Jeg synes helt klart også at man skal vise sin kærlighed til hinanden foran børnene, bare sådan helt naturligt! Med kys, kram og søde ord. Ikke at det skal gå over i, at forældrene sidder og tungekysser en masse foran børnene, men tror jeg også at de færreste etablerede par gør midt i det hele. Er sikker på at børn har godt af at vide at deres forældre elsker hinaden og selv at lære at følelser ikke er forbudt!

Anmeld

7. december 2009

chemelle

Hvis ikke vores børn skal lære kærlighed og omsorg fra os hvorfra skal de så lære det ? Selvfølgelig skal mor og far ikke være vedat flå tøjet af hinanden mens børnene ser på det. Selv da min søns far og jeg gik fra hinanden var det utroligt vigtigt for os at han så og oplevede at vi holdt af hinanden, Det har også gjort at min søn (som i dag er 12 år) har et helt afslappet forhold til at min kæreste og jeg kysser og holder i  hånden

Anmeld

8. december 2009

Valle81

Her er vi også kærester hele tiden:0) Der bliver kysset og krammet, gramse på numsen, sagt søde ord, og nogle gange også et ordentligt tungekys lige foran børnene: Og deres kommentar er jo som altid: Adddddddddd mor og far kysser:0)

Jeg mener bestemt at vi skal vise vores børn denne kærlige side af livet som forældre sammen. De ser jo også de dårlige sider (tror det er de færreste der ikke lgie har en lille vrissen eller diskution foran børnene til tider)

Kan selv huske som barn, at jeg synes det var fantastisk når jeg fx kom ud i køkkenet og så min mor og far give hinanden et kys og et kram, eller bare stå og holde om hinanden.

Jeg tror børn der oplever denne form for kærlighed i hjemmet, har nemmere ved selv at give kærlighed, få mange venner, danne relationer, empatier os over for andre børn. Der kan jo selvffølgelig ikke genereliseres, men tænker på at børn, som aldrig ser det, måske også er dem, som i skolen er dem der mopper osv. Bare lige en tanke der kom til mig......

Christina

26+1

Anmeld

8. december 2009

hannetheis

Valle81 skriver:

Her er vi også kærester hele tiden:0) Der bliver kysset og krammet, gramse på numsen, sagt søde ord, og nogle gange også et ordentligt tungekys lige foran børnene: Og deres kommentar er jo som altid: Adddddddddd mor og far kysser:0)

Jeg mener bestemt at vi skal vise vores børn denne kærlige side af livet som forældre sammen. De ser jo også de dårlige sider (tror det er de færreste der ikke lgie har en lille vrissen eller diskution foran børnene til tider)

Kan selv huske som barn, at jeg synes det var fantastisk når jeg fx kom ud i køkkenet og så min mor og far give hinanden et kys og et kram, eller bare stå og holde om hinanden.

Jeg tror børn der oplever denne form for kærlighed i hjemmet, har nemmere ved selv at give kærlighed, få mange venner, danne relationer, empatier os over for andre børn. Der kan jo selvffølgelig ikke genereliseres, men tænker på at børn, som aldrig ser det, måske også er dem, som i skolen er dem der mopper osv. Bare lige en tanke der kom til mig......

Christina

26+1

det tror jeg du har telt ret i, hvis børn ikke har oplevet kærlighed har de også selv svært ved at give kørlighed til andre.

Anmeld

8. december 2009

Vingummien

Det er da kun sundt at man viser over for børnene at man også er kærester der, det elsker de da. emil vil tit være med til at give krammer når det er hehe

Jeg kan da huske at det var hyggelifgt når mine forældre holdte i hånd, indtil jeg kom i den alder hvor jeg syntes det var pinligt

Man skal da opføre sig ens hele tiden om barnet er der eller ej, er også en masse der ventermed alt det praktiske til ungen er i seng eller ikke er hjemme, men herhjemme laver vi da praktisktøj når han også er der så han ved at sådan boget skal også laves.

Anmeld

8. december 2009

BOBS

kan godt følge dig lidt...jeg vil ikke sige vi har gjort meget ud af det...men her skal hun se både det sure og det søde....hun må godt se vi kan være uvenner (med måde!) men hun må også godt se at vi eeelsker hinanden...det var jo pga. vores kærlighed at vi fik hende

som en klog dame har skrevet længere oppe, så gør børnene jo hvad vi gør, og ikke hvad vi siger...det er også den filosofi jeg/vi bruger, og hun må godt lære at alle følelser er ok...både de sure og de søde.....

Anmeld

8. december 2009

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Herhjemme viser vi også vores følelser for hinanden selvom Nicklas er her. Syntes det er utrolig vigtig at han får med hjemmefra at det er okay at vise sine følelser! Det er både små tante kys, kram, en go tungetys og klap i numsen han er vidne til.... Alt efter alder tror jeg børn syntes det er dejligt at se mor og far elsker hinanden, men tror også de når en alder hvor de helst er fri for at se på det. Også syntes jeg også man skal acceptere det, det er jo deres blufærdighed og en face i deres liv hvor de syntes det er pinligt....

Jeg syntes stadig det er helt fantastisk at se mine forældre give hinanden et kys eller holde i hånd....

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.